محل لوگو

كاربردهای فناوری اطلاعات در ايجاد اشتغال 22 ص


كاربردهای فناوری اطلاعات در ايجاد اشتغال 22 ص

نام فایل : كاربردهای فناوری اطلاعات در ايجاد اشتغال 22 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 21

حجم : 275 کیلوبایت


كاربردهای فناوری اطلاعات در ايجاد اشتغال

1- مقدمه
در عصرحاضر اشتغال زايي يكي از دغدغه هاي مهم مديران و برنامه ريزان جوامع بشري محسوب مي گردد. به طوريكه در گزارشي كه در سال 2000 توسط سازمان جهاني كار

-
World Labor Organization (WLO)
منتشر شد، بر اين موضوع تاكيد گرديده است كه كشورهاي جهان تا سال 2010 ميلادي بايد قادر به ايجاد 500 ميليون موقعيت شغلي جديد باشند (دفتر بين المللي كار

-
International Labour Office
، 1999). در عين حال عواملي همچون رشد اقتصادي، استقبال از مهاجرت، تغييرات چشمگير در وضعيت جمعيتي، جهاني شدن، تسهيل در ارتباطات، تولد و شكل گيري سازمان هاي جديد و طرح ديدگاه هاي نوين در زمينه مديريت و سازمان و همچنين تحولات شگرف در فناوري و ظهور فناوري هاي نو موجب تاثيرات غيرقابل انكاري بر بازار كار و مشاغل شده است. در اينجا، مهم ترين عوامل موثر بر اشتغال و مشاغل بررسي مي شوند.
الف- رشد اقتصادي:
افزايش آمار نيروي كار موجب افزايش قدرت خريد افراد جامعه شده و در افزايش تقاضاي جامعه نمود پيدا مي كند. بنگاه هاي تجاري نيز فعاليت هاي خود را توسعه داده تا پاسخگوي تقاضاي جامعه باشند. از طرفي فعال شدن تجارت بين الملل نيز موجب رشد و توسعه اقتصاد جهاني خواهدشد. زنجيره تحركات اقتصادي پيش گفته، زمينه ساز پيدايش مشاغل جديد در همه حرفه ها مي گردد.
ب- تغييرات جمعيتي:
ويژگي هاي جمعيتي مانند سن، جنسيت، پيشينه فرهنگي و سطح تحصيلات در جامعه، مي تواند در تعيين نيازهاي جامعه موثر باشد. يك جامعه جوان نياز به مربيان آموزشي و مدارس بيشتري دارد در صورتي كه يك جامعه پير، نياز بيشتري به خدمات بهداشتي و درنتيجه پزشك و پرستار دارد.
ج- جهاني شدن

-
Globalization
...


مبلغ قابل پرداخت 31,800 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 161

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما