محل لوگو

ترانسفورماتور 22 ص


ترانسفورماتور 22 ص

نام فایل : ترانسفورماتور 22 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 23

حجم : 1270 کیلوبایت


مشخصات ترانسفورماتور
هسته
هسته ترانسفورماتور از ورق الكتريكي به ضخامت 3/0 ميليمتر كه در عرض‌هاي مختلف بريده شده، تشكيل مي‌شود كه در نهايت پس از چيدن، داراي سطح تقريباً دايره‌اي شكل مي‌گردد. به منظور كاهش تلفات آهن، محل اتصال ورق‌ها به يكديگر داراي زاويه 45 درجه مي‌باشد و اتصال به صورت فاق و زبانه انجام مي‌گيرد.
شكل 1: هسته
سيم‌پيچ‌ها
كليه ترانسفورماتورهاي توزيع داراي دو سيم‌پيچ (فشار ضعيف و فشار قوي) مي‌باشند كه در ابعاد مختلف به شرح زير پيچيده مي‌شوند:
سيم‌پيچ‌هاي فشار ضعيف از سيم تخت با عايق كاغذي به صورت سيم‌پيچ استوانه‌اي توليد مي‌گردند.
سيم‌پيچ‌هاي فشار قوي از سيم گرد و يا تخت به صورت‌هاي ذيل توليد مي‌گردند:
تا قدرت 250 كيلوولت آمپر از سيم گرد با عايق لاكي به صورت سيم‌پيچ لايه‌اي؛
از قدرت 315 تا 1000 كيلوولت آمپر از سيم گرد با عايق كاغذي و يا عايق لاكي بصورت كلافي و مركب از قرارگيري كلاف‌هاي متعدد بر روي هم؛
از قدرت 1250 كيلوولت آمپر به بالا به صورت فوق و همچنين از سيم تخت با عايق كاغذي بصورت بشقابي مركب از قرارگيري بشقاب‌هاي متعدد بر روي هم؛
همچنين جهت هدايت دماي حاصله (ناشي از تلفات مس) به خارج جلوگيري از تمركز و ازدياد دما در داخل سيم‌پيچ‌ها بر حسب مدل، كانال‌هايي موازي با محور يا عمود بر محور پيش‌بيني مي‌شود.
شكل 2: بوبين (سيم‌پيچ‌ها)
مواد عايقي
عايق‌بندي ترانسفورماتور توسط مرغوب‌ترين مواد عايق مانند: كاغذ عايق، مقواي عايق و فيبر عايق صورت مي‌گيرد. رطوبت هواي محيط كه به مرور در مواد عايقي راه مي‌يابد، توسط كوره‌هاي خشك كننده تحت خلاء، جدا مي‌گرد، بطوري كه مواد عايقي موجود ترانسفورماتور كاملاً خشك و عاري از رطوبت مي‌باشند.
انشعابات سيم‌پيچ و قابليت تنظيم ولتاژ
تغييراتي جزئي ولتاژ شبكه را مي‌توان با تغيير نقاط اتصال سيم‌پيچ فشار قوي برطرف نمود، به نحوي كه ولتاژ مورد نياز مصرف كننده ثابت بماند.
تغيير دادن نقاط اتصال و استفاده از انشعابات سيم‌پيچ فشار قوي در حالت «بدون بار» توسط كليد تنظيم ولتاژ صورت مي‌گيرد.
محدوده تغييرات ولتاژ در ترانسفورماتورهاي ايران ترانسفو، ترانسفورماتور صنعت ري و ترانسفورماتورسازي كوشكن:
ترانسفورماتورهاي 11 و 33 كيلوولتي %5/2×2±؛
ترانسفورماتورهاي 20 كيلوولتي تا قدرت 2000 كيلوولت آمپر%4±.
تنظيم و تغيير ولتاژ در طرف فشار ضعيف به ندرت صورت مي‌گيرد. بطور عموم، ترانسفورماتورهاي استاندارد شركت‌هاي سازنده ايران ترانسفو، صنعت ري و كوشكن در طرف فشار ضعيف و در حالت بي‌باري داراي 400 ولت (سه فاز) و 231 ولت (تك فاز) مي‌باشند.
مشخصات مورد لزوم جهت انشعابات و حالات مختلف كليد تنظيم ولتاژ روي پلاك مشخصات، منعكس و قابل استفاده است.
مخزن
ترانسفورماتورها با توجه به قدرت، گرماي حاصله و استحكام مكانيكي مورد لزوم داراي مخازني از نوع ورق صاف،‌ كنگره‌اي و يا رادياتوري مي‌باشند. كف مخزن محكم‌تر از ساير نقاط آن ساخته شده و شاسي مجهز به چرخ‌هاي انتقال به آن جوش داده مي‌شود. در قسمت پايين مخزن شير تخليه روغن نصب گرديده است. همچنين دو پيچ
M12
يكي در پايين و ديگري روي درب مخزن جهت اتصال زمين وجود دارد.
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 150

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما