محل لوگو

روكش آسفالت 16 ص


روكش آسفالت 16 ص

نام فایل : روكش آسفالت 16 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 5544 کیلوبایت


عنوان:
پروژه راهسازي
روكشكاري
استاد:
مهندس فندرسكي
دانشجو:
ذبيح‌اله نوآبادي
زمستان 85
مقدمه
روكش‌كاري ها را در سطح جاده ها و خيابان و حتي باندهاي فرودگاه و يا پياد‌روها و مناطق محدود مي‌توانند به دو روش روكش‌كاري آسفالتي و روكش‌كاري بتني تقسيم كرد.
روكش‌كاري آسفالتي يك نوع روكشكاري انعطاف‌پذير است كه معمولاً در خيابان‌ها و جاده‌ها از آن استفاده مي‌شود. آسفالت مخلوطي از سنگدانه‌ها و قير مي‌‌باشد كه به صورت گرم بر روي مسير و به عنوان لايه آخر استفاده مي‌‌شود. اين لايه ممكن است در روي مصالحي متفاوت كشيده شود و يا در روي مصالحي شبيه به خود آسفالت از آن استفاده گردد. ماشين پخش آن فنيشر نام دارد و آسفالت را در ضخامت‌هاي مختلف پخش مي‌كند. در برخي از كارها مانند فرودگاه لايه آسفالتي بر روي لايه‌اي از بتن مرغوب كشيده مي‌شود.
در روكشكاري بتني كه يك نوع روكشكاري سخت مي‌باشد معمولاً در پياده‌روها و يا مكان‌هاي رفت و آمد محدود از آن استفاده مي‌شود. البته در برخي موارد همانطور كه گفته شد در مسيرهايي كه فشارهاي زيادي بر آن وارد مي‌شود يك لايه زيرزمين رويه را از بتن مي‌كشند و بعد از آسفالت اسفاده مي‌كنند. اما مي‌توان گفت به مراتب روكشكاري بتني بهتر و متداول‌تر مي‌باشد.
روكشكاري بتوني
دستگاه قالب‌سوار
استفاده خيلي زياد از بتون براي روكشكاري جاده‌ها و فرودگاه‌ها باعث توليد وسايل مخصوص روكشكاري بتوني شده است. هرچند، كاربرد قالب‌هاي لغزنده كه نياز به قالب ثابت ندارند، پيوسته رو به گسترش است، اما در روكشكاري، همچنان استفاده از قالب‌هاي فلزي براي نگهداري بتون مومسان، ضمن جاي دادن و تمام‌كاري بتون رايج است. چون بيشتر اين وسايل طوري طراحي شده‌اند كه بتوانند به قالب‌هاي بتوني سوار شوند، آنها را غالباً دستگاه قالب سوار مي‌نامند. اين دستگاه را كه براي انجام عمليات مخلوط كردن، جايگذاري، تمام‌كاري و عمل‌آوري به كار مي‌روند، غالباً قطار روكش‌كاري مي‌نامند. زيرا، حركت آنها در طول جاده پشت سر هم صورت مي‌گيرد.
قالب‌هاي فلزي روكش‌كاري
ft
10 (
m
3) طول و
in
12-8 (
cm
30- 20 ) ارتفاع دارند. از سوراخهايي كه در اين قالب‌ها وجود دارد، خارهاي فلزي را در داخل زمين فرو مي‌كنند، و انتهاي قالب‌ها را در داخل هم قفل مي‌كنند تا اينكه همه قالب‌ها را در يك راستا نگهدارد. ماشين زيرساز قالب سوار، نظير گريدر شيب‌كن وجود دارد كه مي‌تواند زمين زير پي يا پي را، پيش از بتون‌ريزي، در حد ارتفاع دقيق مورد نظر، پرداخت كند. بتون را با استفاده از مخلوط‌كن روكش‌كاري يا مخلوط‌كن كاميوني در داخل قالب‌ها مي‌ريزند. واحدهاي مركب جاي‌دهنده، پخش كننده مجهز به نوار نقاله وجود دارد كه مي‌توان آنها را براي اجراي عمليات با ماشين قالب سوار يا روكش‌كار قالب لغزان به كار برد.
پس از جاي دادن و پخش بتون تمام‌كاري انجام مي‌شود. ماشين‌هاي قالب سوار غالباً هر دو تمام كننده طولي و عرضي را دارند. تمام كننده عرضي را براي تنظيم ارتفاع نهايي سطح و شروع به تمام‌كاري ابتدايي به كار مي‌برند. با تمام‌كننده طولي تمام‌كاري ماشيني نهايي را انجام مي‌دهند. ممكن است تمام‌كاري دستي لازم باشد، كه در اين صورت پل تمام‌كاري قالب سوار را به كار مي‌برند. اين وسيله‌اي است كه به شكل پل روي سطح مي‌خوابد و امكان دسترسي به تمام سطح روكش‌كاري را به كارگران مي‌دهد. تمام‌كننده‌ها ممكن است با ماشين عمل‌آوري اتوماتيك مجهز به افشانه‌اي موتوري كه مواد عمل‌آوري را روي سطح مي‌پاشد همراهي شوند.
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 101

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما