محل لوگو

راهنماي آجركاري - بنايي با آجر 21 ص


راهنماي آجركاري - بنايي با آجر 21 ص

نام فایل : راهنماي آجركاري - بنايي با آجر 21 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 16

حجم : 2250 کیلوبایت


مقدمه
آجر به عنوان يكي از مصالح ساختماني به دليل مقاومت، ظاهر و ويژگيهاي ديگر خود، كاربرد فراواني يافته است. آجر نه تنها از نظر كاربرد در ساختمان منازل مسكوني و بناهاي صنعتي به مقبوليت عام رسيده است بلكه از نظر معماري و امكانات زيبايي شناسانه اي كه فراهم مي‌آورد، قابل توجه است.
روشهاي ساخت آجر در طي سال ها تغييرات عمده اي نكرده است. حتي خشت هاي خام دست ساز هنوز هم بطور محدود مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از نظر قدمت كاربرد، آجر دومين مصالح قديمي ساخت و ساز پس از چوب است. استفاده از خشت خام، آن طور كه از كتيبه هاي آجري زمان سارگون فرمانرواي اكد و بنيانگذار امپراطوري كلده بر مي‌آيد به هزاران سال قبل از تاريخ مدون يعني به 3800 سال قبل از ميلاد مسيح مي‌رسد.
انواع آجر
آجرها را، علي رغم اينكه از رس، ماسه و آهك يا بتن ساخته شده باشند، به طور كلي مي‌توان به چهار گروه تقسيم كرد: آجرهاي نما، آجرهاي معمولي، آجرهاي مهندسي و آجرهاي نسوز.
آجرهاي نما
اين آجرها با تنوع بسيار در رنگ و بافت رويه و به صورتي بادوام و زيبا ساخته مي‌شوند.
آجرهاي معمولي
اين آجرها عموما جهت ديواركشي معمولي و بيشتر در مواردي كه آجركاري زير سطح زمين قرار گرفته است يا روي آن اندود مي‌شود به كار مي‌روند. اين آجرها نماي زيبايي ندارند، اما سخت و با دوام هستند. امروزه به جاي استفاده از آجر معمولي براي ديوارهاي جدا كننده داخلي و بر داخلي ديوارهاي دو جداره بيشتر از بلوكهاي ساختماني سبك استفاده مي‌شود.
آجرهاي مهندسي
اين آجرها فوق العاده سخت و متراكم هستند، تخلخل كمي دارند و به همين جهت آب كمي جذب مي‌كنند. آجرهاي مهندسي براي ديوارهايي در نظر گرفته مي‌شوند كه بار زيادي را بايد تحمل كنند و يا در معرض آسيب يخ زدگي هستند.
آجرهاي نسوز
اين آجر از رس مخصوصي ساخته شده است كه قابليت تحمل حرارت بسيار زياد را دارد.
دسته‌بندي آجر
آجر بر حسب مواد خام مورد استفاده در ساخت آن به انواع زير تقسيم مي‌شود:
آجر رسي، شيلي و شيستي:
آجر هم از پخت خشت خام رسمي و هم از پخت خشت تهيه شده از شيل و شيست، در دماهاي حدود 1000 درجه سلسيوس بدست مي‌آيد.
آجر ماسه آهكي:
آجرهاي ماسه آهكي از مخلوط ماسه سيليسي يا سيليكاتي (يا سنگ خرد شده يا مخلوطي از اين دو) و آهك، در زير فشار بخار آب و گرما توليد مي‌شوند. خاكستر بادي، سرباره كوره آهنگدازي و به طور كليف ديگر ضايعات صنعتي مناسب براي تهيه اين نوع آجرها قابل استفاده مي‌باشند. آجرهاي ماسه آهكي معمولاً به صورت توپر و سوراخدار به ابعداد حدود آجر رسي يا مضاربي از آن ساخته شده و بر حسب مقاومت فشاري دسته‌بندي مي‌شوند. آجر ماسه آهكي به رنگ خاكستري است و با افزودن مواد رنگي مي‌توان انواع رنگي آن را نيز توليد كرد.
آجر بتني
آجر ساختماني بتني، نوعي بلوك سيماني توپر است كه از سيمان پرتلند، سنگدانه‌هاي معدني مناسب و آب تهيه مي‌شود. براي بهره‌گيري از اثرهاي ويژه، مي‌توان مواد ديگري نيز به آن افزود.
ويژگي‌ها و الزامات كاربردي
آجرهاي رسي، شيلي و شيستي بايد ويژگي‌هاي زير را داشته باشد:
كاملاً پخته، يكنواخت و سخت بوده ، مقاومت فشاري، جذب آب و ساير مشخصات آنها بر حسب نوع بايد مطابق با استاندارد ملي ايران شماره 7 باشد.
وزن ويژه آجر مورد مصرف در اجزاي باربر نبايد از 7/1 و وزن قضايي آن از 3/1 گرم بر سانتيمتر مكعب كمتر شود.
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما