محل لوگو

طراحي با مداد رنگي و مداد شمعي


طراحي با مداد رنگي و مداد شمعي

نام فایل : طراحي با مداد رنگي و مداد شمعي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 17

حجم : 72 کیلوبایت


طراحي با مداد رنگي و مداد شمعي...
نقش برگ
نقش برگ يك طرح راحت و خوب است كه با شروع سال تحصيلي مي توانيم آن را انجام دهيم. اين فرايند از لحاظ ظهور خطوط برگ هاي درخت روي كاغذ داراي كيفيت جادويي و ثمرات جذابي است. براي انجام اين طرح (تصوير 1) ساده ترين لوازم مانند مداد رنگي و كاغذ كه معمولا حتي در اولين روز مدرسه در دسترس است بكار مي رود.
لوازم: چند برگ درخت به اشكال مختلف براي هر كودك، كاغذ نازك، مداد رنگي
زمان: 25 الي 35 دقيقه
نحوه اقدام: ابتدا برگ هايي را از شاخه هاي پائيني درختان بچينيد. اگر آنها را در كيسه پلاستيكي بگذاريد تازه مي مانند. روي ميز كار، روزنامه اي پهن كنيد تا در آخر درس عمل نظافت آسان انجام پذيرد. جعبه مداد رنگي و برگها را در وسط ميز قرار دهيد.
آموزگار و هر يك از شاگردان برگي را انتخاب كنند.
به بچه ها بگوييد تا انگشتان خود را بر دو طرف برگ بمالند. از آنها بپرسيد كه كدام قسمت نرم است؟ و كدام قسمت خطوط برجسته اي دارد؟
يك ورقه كاغذ برداريد و برگ را از جهت رگه دار آن در زير كاغذ بگذاريد. به شاگردان بگوييد كه با دست كشيدن بر روي كاغذ جا و حدود برگ را معين كنند.
به آنها نشان دهيد كه با كشيدن مداد رنگي بر كاغذ از جائي كه برگ در زير آن وجود دارد، چه اتفاقي مي افتد. آنقدر به كشيدن مداد رنگي بر كاغذ ادامه دهيد تا اثر كامل برگ قابل رويت شود.
نقش برگ نمونه را كه در يك رنگ آماده كرده ايد، نشان دهيد. به بچه ها بفهمانيد كه اين برگ يا نظيرآن را مي توان در حالات مختلف به كرات مورد استفاده قرار داد تا صفحه، كاغذ كاملا از نقش برگها پوشيده شود.
ميان شاگردان ورقه هاي كاغذ را توزيع كنيد. به آنها يادآوري نمائيد كه قبل از كشيدن مداد رنگي بر روي كاغذ، با مالش دست بر دو سطح برگ، قسمت شيادار و ناصاف آن را معين كنند.
وقتي بچه ها اولين نقش برگ خود را كامل كردند، نمونه خود را كه از دو نوع نقش برگ در دو رنگ مختلف ايجاد گرديده، نشان دهيد.
نحوه اجرا: دو برگ مختلف را در حاليكه قسمت شيادار آن به طرف بالاست روي ميز كار قرار دهيد. كاغذ را روي برگ ها بگذاريد و پس از تعيين حدود و جاي برگ ها مداد رنگي را بر كاغذ بكشيد. وقتي كارتان تمام شد، كاغذ را حركت دهيد تا دو برگ در زير بخش سفيد آن جاي گيرند سپس با رنگ ديگري به نقاشي بپردازيد. اين عمل را مكررا به همين منوال با رنگ هاي گوناگون اجرا كنيد تا سطح كاغذ كاملا پوشيده شود.
اگر وقت داشتيد و بچه ها هم مايل به ادامه اين فعاليت بودند ميتوانيد طرح هاي متنوعي را بصورت يك برگ در چند رنگ يا چند برگ در يك رنگ بوجود آوريد.
نقشها بر كاغذ زرورقي با جلوه بيشتري به نظر مي آيند. اگر بيشتر از يك قسمت كار كامل شد، بچه ها مي توانند حاصل تلاش خود را به خانه ببرند و نشان دهند.
شكل
طرح خطوط درهم و برهم:
نقاشي درهم و برهم طرح زيبايي است كه تمركز حواس و تصورات يك كودك عقب مانده ذهني را نشان مي دهد.
وسايل: كاغذ نقاشي سفيد به اندازه 35* 5/27 سانتي متر يا 30*5/22 سانتي متر، مداد شمعي يا مداد رنگي
زمان: 35 الي 50 دقيقه
نحوه اجرا: روي ميز كار را با روزنامه بپوشانيد. در وسط آن چند جعبه مداد رنگي بگذاريد.
نمونه خود را نشان داده و به كودكان بگوئيد كه نام آن طرح خطوط درهم و برهم است.
نشان دهيد كه چگونه اين طرح ايجاد مي شود و چطور صفحه را به شكل هاي گوناگون تقسيم مي كند.
خاطر نشان كنيد كه براي پر كردن شكل هاي طرح، راههاي مختلفي وجود دارد. بعضي از شكل ها را مي توان با مداد رنگي نقاشي كرد. برخي ديگر را مي توان با خطهايي به شكل نوار، بصورت شطرنجي، با نقاط، خطوط مورب، لوزي، گلها و مدل هاي ديگر پر نمود.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 143

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما