نام فایل : راههاي تقويت روحيه پرسشگري در بين دانش آموزان
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 7
حجم : 47 کیلوبایت
راههاي تقويت روحيه پرسشگري در بين دانش آموزان
يادگيري علوم تجربي (فيزيک، شيمي، زيست شناسي) نيازمند آزمايش هاي عملي و آزمايشگاه است. با انجام آزمايش است که انگيزه خلاقيت، نوآوري و پرسشگري در
دانش
آموزان
، بيدار و شکوفا مي شود. در آزمايشگاه است که
دانش
آموزان
نسبت به پديده هاي زيستي، کنجکاو و علاقه مند مي شوند و در نهايت، تفسير نتايج حاصل از آزمايش است که موجب تقويت حس پژوهش و تحقيق در آنها مي گردد. با کمال تأسف، در مدارس ما اين مهم به فراموشي سپرده شده و فارغ التحصيلان مدارس و
دانش
گاه هاي ما از پژوهش و تحقيق جدي گريزان اند.آموزش و پرورش ما ابتدايي ترين حق
دانش
آموزان
در امر يادگيري علوم تجربي يعني مشاهده علمي را با دلايل گوناگون از آنها سلب کرده است.
با وجود تأليف فعاليت هاي آزمايشگاهي در کتاب هاي درسي دوره دبيرستان و پيش
دانش
گاهي توسط سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي، در مدارس، بهايي به آنها داده نمي شود! مدارس ما يا آزمايشگاه ندارند و يا اگر دارند، تجهيزات لازم را ندارند و اگر هر دو را دارند، ساعت آزمايشگاه در برنامه درسي گنجانده نشده و اگر هر سه را دارند، فاقد مربي علاقه مند به انجام آزمايشات هستند و اگر هر چهار مورد وجود دارد، در امتحانات نهايي و کنکور سراسري به اين مهم بها داده نمي شود و سؤالي از فعاليت هاي آزمايشگاهي طرح نمي گردد زيرا طراحان نيز خود به اين امر واقف اند که در مدارس ما
دانش
آموزان
با کلمه آزمايش و آزمايشگاه بيگانه اند.
بنابراين در آموزش و پرورش ما
دانش
...
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان