محل لوگو

تاريخچه سياسي فرهنگي يك كشور خانم نوروزي


تاريخچه سياسي فرهنگي يك كشور خانم نوروزي

نام فایل : تاريخچه سياسي فرهنگي يك كشور خانم نوروزي

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 32

حجم : 193 کیلوبایت


تبليغات
X
مسعود کرمیان
تاریخ معاصر
نقش مسيحيت صهيونيستي در حمايت از اسرائيل
امروزه، اكثر انديشمندان به اين باور رسيده‌اند كه مشتركات ديني، اعتقادي و متافيزيكي در پيشبرد استراتژي و اهداف نظامي آمريكا و اسرائيل در خاورميانه نقشي اساسي و غير قابل انكار دارد. اين وجوه مشترك آنقدر قوي و محكم مي‌باشد كه منافع مشترك اقتصادي را به حاشيه رانده و خود در اولويت نخست قرار گرفته است.
اين راهبرد و استراتژي بر پايه‌ي باورهاي شكل گرفته، ريشه در تعاليم و تفاسير نوراني دارد، مانند اعتقاد به بازگشت مسيح در آخر الزمان . ولي در باور مسيحيان بنيادگرا و يهوديان صهيونيست، وقوع اين واقعه، منوط به بروز وقايعي مي‌باشد كه از جمله‌ي آنها مي‌توان به اجتماع و استقرار يهوديان در سرزمين فلسطين، ويراني قبله‌ي اول مسلمين و مساجدالاقصي و صخره‌ در بيت‌المقدس و ساختن معبد بزرگ يهود به جاي آنها و وقوع نبرد آخر الزمان يا جنگ بزرگ آرماگدون در صحراي آرماگدون و در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين اشاره كرد.
اين پيش شرط‌ها بين مسيحيت بنيادگرا و معتقدان به عهد عتيق و يهوديان بنيادگرا مشترك مي‌باشد و اين وجوه اشتراك بين اين دو گروه يك جريان اعتقادي- سياسي را به وجود آورده كه به مسيحيت صهيونيستي و يا صهيونيسم مسيحي معروف گشته است. مطالعات تاريخي در ارتباط با اين پديده نشان مي‌دهد كه اين جريان در بسياري از تحولات سياسي و تغييرات ژئوپوليتيكي و خصوصاً پيدايش كشور نامشروع اسرائيل نقش اساسي و جدي داشته است.
در حال حاضر مسيحيت صهيونيستي در تدوين دكترين و هدايت سياست خارجي آمريكا و پيشبرد آن در راستاي دسترسي به اهداف سياسي- ديني متاثر از نگرش و جهان‌بيني مسيحيت صهيونيستي، نقش غير قابل انكاري دارد؛ به طوري كه نيروهاي راست سنتي آمريكا را نيز به كناري زده و آنها را از صحنه‌ي سياست خارجي اين كشور تقريباً حذف نموده است.
پيدايش و سير تطور تاريخي پديده‌ي مسيحيت صهيونيستي را بايد در آموزه‌هاي پروتستانيزم و پيوريتانيسم جستجو كرد. در واقع، اين دو را بايد بستر ظهور و شكل‌گيري جريان مسيحيت صهيونيستي دانست. وجود عناصر عبراني و آموزه‌هاي ايدئولوژيكي عهد عتيق در پروتستانيسم مسيحي كه وجه تمايز بارز و شاخص ميان مسيحيت كاتوليك و پروتستان است، اين ظن و گمان را ايجاد نموده است كه پروتستانيسم و پيوريتانيزم نوعي يهودي گري در مسيحيت مي‌باشد.
لازم به ذكر است كه براساس آرا و نظرات موجود، رهبران و بنيانگذاران پروتستانيزم، خود به يهودي بودن يا يهودي گري متهم مي‌باشند و اين موضوع نه تنها از جانب منابع كليساي كاتوليك بيان شده بلكه در بسياري از منابع يهودي نيز مورد تاييد قرار گرفته است. بنابراين نقش يهود و يهودي گري در پيدايش پروتستانيسم مسيح غير قابل انكار است . با روشن شدن اين موضوع شايد بتوان ادعا كرد علت هم آواييي انگليس يك دولت اروپايي مي‌باشد ولي در بسياري از مسائل خصوصاً حمايت از رژيم نامشروع صهيونيستي، مسأله‌ي نفت خاورميانه،‌ مسائل خليج فارس، صلح خاورميانه، حركت‌هاي نظامي آمريكا در افغانستان و عراق و بالاخره ضديت و دشمني با جمهوري اسلامي، كاملاً با دولت آمريكا هماهنگ و در بسياري از موارد نيز به صورت متحد آمريكا عمل مي‌كند. اين مساله پيش از اينكه ريشه در منافع مشترك داشته باشد ريشه در يك بستر تاريخي و اعتقادي مشترك دارد كه در جنبش پروتستانيزم و پيوريتاليزم نهفته است؛ جنبشي كه در انگليس سر برآورد و سپس به آمريكا رفت و در پيدايش و تكوين و شكل‌گيري هويت اعتقادي- فرهنگي آمريكا نقش تاريخي و مهمي ايفا نمود.
+
نوشته شده در  شنبه بيست و پنجم شهريور 1385ساعت 13:38  توسط مسعود کرمیان  | 
7 نظر
آيا مي‌دانيد صهيونيزم مسيحي چيست؟
وقتي از گروه‌هاي ديني راديكال در رويارويي اسرائيل و فلسطين سخن به ميان مي‌آيد بلافاصله گروه‌هاي ديني كه تحت نام اسلام و يهوديت قرار دارند به ذهن متبادر مي‌گردد. در صورتي كه گروه‌هاي راديكال و افراطي مسيحي كه نامي از آنها برده نمي‌شود در اين رابطه اهميت غير قابل انكاري را دارا هستند.
اين گروه‌ها از آن جهت كه نقش فعلي را در رويارويي اسرائيل و فلسطينيان بر عهده داشته و مخالف هرگونه برقراري صلح بين آنها هستند به گروه‌هاي افراطي معروفند.
گروه‌هاي مسيحي مذكور عموماً بنيادگرا (راديكال) بوده و جانبدار و هوادار اسرائيل هستند. آنها حتي در ارتباط با اهداف وجودي خود، حتي از بسياري از اسرائيلي‌ها هم بنيادگراترند؛ در حالي كه ميان اعضاي آنها هيچ اسرائيلي و يا فلسطيني وجود ندارد و فقط رهبران بعضي از اين گروه‌ها اسرائيلي هستند. برخي از اين گروه‌ها با حمايت از سياست‌هاي صهيونيستي دولت اسرائيل و با حمايت مستقيم از تعدادي گروه‌هاي ديگر يهودي به توسعه و تشديد درگيري و رويارويي در خاورميانه دامن مي‌زنند. گروه‌هاي ديگر نيز غير مستقيم در اين رابطه فعال هستند. اين گروه‌ها، در حال جمع‌آوري اعانه و كمك براي اسرائيل و گروه‌هاي اسرائيلي در ديگر كشورها بوده و در اين كشور، اطلاعات نادرستي را به جانبداري از اسرائيل و در ارتباط با درگيري و رويارويي‌هاي داخلي در اسرائيل پخش مي‌كنند. علاوه بر اين، اين گروه‌ها در حكومت‌هاي كشورهاي خود گروه‌هاي نفوذي (لابي) را در حمايت از اسرائيل تشكيل داده يا مي‌دهند .
از جمله‌ي اين گروه‌هاي نفوذ، لابي موجود در كنگره‌ي آمريكاست كه در حد قابل توجهي كارايي دارد. لابي گروه‌هاي مذكور كه جانبدار اسرائيل بوده و در كنگره‌ صاحب نفوذ است به قدري بزرگ و قدرتمند است كه هر ساله به واسطه‌ي آن 5/5 ميليارد دلار به صورت بلاعوض از جانب دولت آمريكا به اسرائيل پرداخت مي‌شود. گروه‌هاي صهيونيست مسيحي از آنجايي كه معتقد به وجود هفت مرحله‌ي گذار در كتاب مقدس هستند خود ار تقدير گرايان مي‌دانند. در عين حال، اين گروه‌هاي مسيحي به دليل اين كه قبل از جنگ آرماگدون بوده‌اند و از فلاكت و مشقات و درد و رنج آن جنگ دور نگه داشته ‌شد‌اند خود را بخشوده شدگان مي‌نامند.
اين مراحل هفتگانه كه در كتاب مقدس پيشگويي شده و بخشوده شدگان به آن اعتقاد دارند عبارتند از:
1-
   
بازگشت يهوديان به فلسطين
2-
   
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 147

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما