نام فایل : مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک 13ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 13
حجم : 97 کیلوبایت
مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
تعریف استراتژی:
واژه استراتژی به چهار مقوله استناد می کند:
نهادینه ساختن خشونت
فعال سازی ذهن
بهبود بخشیدن به تصویرگری ذهن
روش شناسی منفک بودن از زمان
توجه به عامل زمان و تفکیک آن به دو سطح:
زمان تاکتیک، که گردش آن بدون توقف و پیوسته است و انجام امور خرد و بی نهایت مولد در حیات یک موسسه، شرکت و سازمان را شامل می شود.
زمان استراتژیک، که گردش آن ناپیوسته است و برای تصمیمات بزرگ و عمده تنظیم می شود، زیربنای آن مکاتب و اصولی است که تفکر انتقادی مداوم را امکان پذیر می سازد؛ لذا به ایجاد یک دوگانگی می انجامد و در یک زمان گذشته و حال با هم حضور می یابند.
مدیریت استراتژیک از دیدگاه اجتماعی:
مدیریت استراتژیک نوعی مدیریت آینده نگر، انطباق پذیر و خلاق و پویاست.
مدیریت استراتژیک یک فراگرد است نه یک پدیده. فراگردی که از بینش و نگرشی آینده نگر و آینده ساز آغاز می شود.
ویژگی های یک مدیر استراتژیک:
دارای قدرت تخیل وذهن مبتکر و نوآور
اهل خطر کردن
توانمند در تشخیص واقعیتها از امورغیر واقعی و خیالی
شکیبا و پیگیر
دارای ارزیابی درست از امکانات و محدودیتهای محیط بیرونی و درونی
ترسیم آینده قابل تحقق
متوجه زمینه فرهنگی جامعه
استراتژی توسعه
استراتژی توسعه در گذشته اساسا بر رشد اقتصادی پایه ریزی شده بود، در حالی که توسعه فراگردی است جامع و فراگیر که تمامی وجوه زندگی انسانها را دربر می گیرد.
توسعه حقیقی، توسعه ای است متوازن که در آن حوزه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به صورت اجزاء بهم پیوسته یک کل، همزمان تحول پیدا می کنند.
توسعه را می توان افزایش حق انتخاب یا آلترناتیوها تعریف کرد که هسته اصلی آن خلاقیت و نوآوری است.
...
مبلغ قابل پرداخت 27,000 تومان