نام فایل : نيروي-محركه-در-بالابرها-66-ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 31
حجم : 3477 کیلوبایت
نيروي محركه در بالابرها
با توجه به عوامل مهم طراحي از جمله وزن، سروصدا، كنترل، اندازه و ابعاد، حجم و .... پيشنهاد ميشود كه از موتورهاي برقي براي نيروي محركه در بالابرها استفاده شود و با توجه به تحقيقات به عمل آمده تقريباً بيش از 95درصد نيروي محركه كرينها از الكتروموتورها استفاده ميشود.
نكات قابل توجه در انتخاب موتورهاي كرين
بايد ممان ابتداي حركت بزرگي باشد تا بتواند وزن سنگين بار يا وزن سنگين خود كرين را به حركت درآورده و در كوتاهترين زمان سرعت كرين را به سرعت ماكزيمم برساند.
بايستي براي روشن و خاموش كردن زياد مناسب باشند.
تغيير جهت دوران موتور را به آساني انجام دهد.
بايد دور موتور مستقلاً و بدون درنظر گرفتن بار قابل تنظيم باشد.
پارامترهاي اساسي در طراحي ريلهاي طولي و عرضي
در طراحي عرضي و طولي به ظرفيت باربري و سرعت حركت آن نياز داريم. جراثقالها و بالابرها بر حسب اين پارامترها به چهار دسته تقسيم ميشوند:
جراثقالهاي سنگين موتوري كه ظرفيت آنها بيش از سه تن است.
جراثقالهاي كندرو كه سرعت حركت آنها كمتر از
m/s
5/1 است.
جراثقالهاي تندرو كه سرعت حركت آنها بيش از
m/s
5/1 است.
سبك شامل جراثقالهاي دستي و موتوري كوچك كه ظرفيت آنها سه تن و يا كمتر است.
براي طراحي ريلهاي طولي و عرضي، نيروهاي زير بر سيستم وارد ميشود:
الف) نيروي قائم شامل وزن كالسكه و وزن بار؛
ب) نيروي افقي جانبي برابر 10% مجموع ظرفيت جراثقالها و وزن كالسكه متحرك
ج) نيروي افقي طولي (موازي ريل طولي) برابر 15% عكسالعمل انتهاي تير عرضي كه بر ريل طولي ما وارد ميشود.
تير را در شرايطي طراحي ميكنيم كه ارتعاش و ضربه عادي در سيستم موجود باشد كه در اين حالت بايد اثرات آن را با اعمال ضريب ضربه مناسبي درنظر بگيريم كه ضرايب ضربه با توجه به جدول زير تعيين ميگردد:
با توجه به ظرفيت باربري حداكثر 5 تن و سرعت حداكثر كمتر از 5/1 متر در ثانيه جراثقال از نوع سنگين و كندرو است. ضريب ضربه آن را با توجه به جدول زير بدست ميآوريم.
نوع جراثقال
ضريب ضربه سربار
...
مبلغ قابل پرداخت 25,900 تومان