محل لوگو

تمايزهاي بين مشاوره و روان درماني 18 ص


تمايزهاي بين مشاوره و روان درماني 18 ص

نام فایل : تمايزهاي بين مشاوره و روان درماني 18 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 18

حجم : 71 کیلوبایت


فصل هشتم ضمائم تمايزهاي بين مشاوره و روان درماني
-
Distinctions Between Counseling and Psychotherapy in : Sefler , Buford Theories of Counseling , Mcgraw Hill , 1965 . PP.15-25
كوشش هايي كه به منظور مجزا كردن مشاوره از روان درماني به عمل مي آيد در جهان مورد تأييد همگان قرار نگرفته است گروهي را عقيده بر آن است كه بايد دو اصطلاح مشاوره و روان درماني را به صورت مترادف مورد استفاده قرار داد و از فكر جدا سازي آنها احتراز جست.
صاحب نظران ديگر و مخصوصا كساني كه كارشان تربيت مشاوران دبيرستان است با اين طرز فكر موافق نبوده و معتقدند كه حتما بايد دو واژه مذكور را از هم جدا دانست . به عقيده اين گروه، حتي در صورت عدم تفاوت در ماهيت مشاوره و روان درماني، لازم است ميان آنها تفاوتي هرچند مصنوعي به وجود آورد. بر اساس استدلال اين دسته از صاحب نظران اگر مجزا كردن مشاوره از روان درماني امكان پذير نباشد، قطعا همه برنامه هاي مربوط به تربيت مشاور در سطح فوق ليسانس متوقف مانده و بيست هزار از كاركنان دبيرستانها كه به عنوان مشاور استخدام شده اند بيكار خواهند ماند، زيرا تنها عده معدودي از مردم به چشم روان-درمانگر
-psychotherapist
به آنها نگاه خواهند كرد . بنابراين بايد در صدد پيدا كردن فرقي ميان مشاوره و روان درماني بر آمد، هر چند كه ممكن است حد فاصل اين دو نا محسوس و توافق درباره همه جزئيات آن غير ممكن باشد . “ هاهن”
-Hahn
از زمره كساني است كه مشكل جدا سازي مشاوره از روان درماني را مورد بررسي قرار داده و مي نويسد :
“ من بعضي از مشاوران و روان شناسان را مي شناسم كه به جهت تفاوتي كه ميان مشاوره و روان درماني پيدا كرده اند كاملا راضي بنظر مي رسند ... شايد توافق هاي عمده آنها بر سر آن است كه :
مشاوره و روان درماني را نمي توان كاملا از هم جدا ساخت .
مشاوران كارهايي انجام مي دهند كه روان درمانگران آنها را وظيفه خود مي دانند.
روان درمانگران كارهايي انجام مي دهند كه مشاوران آنها را وظيفه خود مي دانند.
عليرغم مطالب فوق مشاوره و روان درماني با يكديگر فرق دارند .
مشكل بودن تميز مشاوره از روان درماني بوسيله نويسندگان ديگري چون “انگليش‌ها”
-English and English
نيز شناخته شده بود . آنها پس از تعريف مشاوره به رابطه آن با روان درماني اشاره كرده و مي نويسند : “ هر چند مشاوره براي كمك به مراجعان بهنجار مورد استفاده قرار مي گيرد، با اين همه به ميزان غير قابل تصوري با روان درماني درهم مي آميزد .”
پيش از اينكه سعي خود را مصروف پيدا كردن تفاوت ميان مشاوره و روان درماني سازيم احتمالا مفيد خواهد بود كه درنگ كرده و ابتدا خود روان درماني را تعريف كنيم . “ ولبرگ”
-Wolberg
روان درماني را نوعي درمان تعريف مي كند كه هدف آن معالجه مشكلاتي است كه طبيعت عاطفي دارند . در اين درمان شخصي تربيت يافته آگاهانه يك ارتباط حرفه اي با بيمار بر قرار مي سازد . هدف وي از ايجاد چنين ارتباطي بر طرف كردن ، تعديل كردن و يا كند ساختن نشانه ها و الگوهاي آشفته رفتار و كمك به رشد و نمو مثبت و تعالي بخشيدن شخصيت بيمار است . “آيزنك”
-Eysenck
در تعريف طنز آميزي كه از روان درماني نقل مي كند مي نويسد :“ روان درماني تكنيك بدون هويتي است كه براي درمان مشكلاتي نا معين به كار رفته و داراي نتايجي غير قابل پيشگويي است . براي چنين تكنيكي ما برنامه هاي تربيتي و آموزشي سختي را توصيه مي كنيم ” . آيزنك پس از آن ، تعريف جدي تري به عمل آورده و مي گويد كه روان درماني شامل عناصر زير است :
ارتباط طولاني ميان اشخاص
2.درگيري متخصص تربيت يافته 3.خود – ناخشنودي
-Self_dissatisfaction
...


مبلغ قابل پرداخت 25,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 82

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما