محل لوگو

انتگرال 11 ص


انتگرال 11 ص

نام فایل : انتگرال 11 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 97 کیلوبایت


« به نام خداوند بخشنده و مهربان »
(( هر گونه معرفت انساني، از تفكر و تأمل آغاز مي شود. از آنجا به مفهوم‌ها مي‌رسد و سرانجام به انديشه ها ختم مي‌شود. ))
« كانت »
روش‌هاي تدريس رياضي كه عموماً مبتني بر تلقين و تحميل نظريات است و در سايه تمرين و تكرار به بالاترين سطوح محفوظات دانش‌آموزان مي پردازد منسوخ است زيرا با اين روش ها ممكن نيست انديشه رياضي را در دانش‌آموزان پرورش داد.
ميان قواعدگوناگون و وادار كردن دانش‌آموزان به تمرين و تكرار، علاقه و دلبستگي آنان را به رياضيات مي خشكاند و مانع رشد و تكامل عقل آنان مي‌شود.
به گفته پوليا، حل مسئله شامل
چهار مرحله‌ي
فهم مسئله، طراحي نقشه، اجراي نقشه و دوباره‌نگري است.
دانش‌آموزان درك مفهومي را از طريق تفسير اصول رياضي در يك مسئله و ترجمه‌ي اين ايده‌ها به يك بازنمايي منسجم رياضي با استفاده از حقايق مهم مسأله به نمايش مي‌گذارند.
دانش‌آموزان زماني درك مفهومي خوبي از رياضي را در يك مسئله نشان مي‌دهند كه بازنمايي مناسب را انتخاب كرده و از اطلاعات مرتبط استفاده كنند، اصطلاحات رياضي را با دقت به كار برند و رويه هاي رياضي قابل كاربرد را انتخاب نمايند. اما دانش‌آموزاني كه به حفظ كردن روي مي‌آورند، فاقد فهم و درك بوده و احتمالاً احساس رضايت اندكي خواهند داشت و شايد به طور كامل از يادگيري دست بكشند. در حقيقت شواهد نشان مي‌دهند كه اگر دانش‌آموزان، با تكرار و به شكل طوطي وار به حفظ كردن و تمرين كردن رويه ها بپردازند، برايشان مشكل خواهد بود كه در آينده دوباره به اين مفاهيم برگشته و درك عميق‌تري از مفاهيم رياضي كه در پس آن رويه ها قرار دارد، پيدا كند. در اين مقاله سعي كردم انتگرال را به صورت مفهومي بيان كنم. اكثر دانش آموزان قواعد انتگرال‌گيري را به خوبي مي‌دانند و بسياري از مسائل را مي‌توانند حل كنند ولي اگر از آنها پرسيده شود انتگرال چيست؟ اكثر آنها نمي دانند انتگرال چيست و چرا انتگرال مي گيريم.
انتگرال چيست؟
انتگرال چيست؟ انتگرال يعني مجموع يا مجتمع. در الكترونيك به واژه
IC
برخورد مي‌كنيم كه مخفف كلمه
Integrated Circuit
و به مفهوم مجتمع تعدادي مقاومت الكتريكي، خاذن ها، ترانزيستورها ديودها و غيره مي‌باشد.
از واژه انتگرال
( Integral)
در رياضي نيز به همين معني ولي به طور اخص مجموع بي‌نهايت كوچك‌ها مفهوم مي شود. مثلاً مي‌گوئيم مجموع نقاط يك خط است. به عبارت ديگر از انتگرال نقطه ها يعني جمع نقطه هايي كه كنار هم قرار گيرند، خط حاصل مي‌شود. پس به صورت دستوري، مي توانيم بنويسيم :
( نقطه ها ) مجموع = خط
اگر نخواهيم به صورت انشائي بنويسيم يا براي سهولت نوشتن، از علائمي استفاده مي‌كنيم.
از آنجا كه خط يك طول است، و طول را معمولاً به
x
‌ نمايش مي دهيم، مي توان از اين حرف استفاده كرد. البته هر حرف ديگري را هم مي‌توان بكار برد، حتي خودكلمه را، ولي اگر از كلمه خط استفاده شود فقط خود ما يا فارسي زبان ها به معني آن واقف خواهند بود. براي تفهيم بين المللي است كه از حرف
x
...


مبلغ قابل پرداخت 25,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 155

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما