محل لوگو

انتخابات مجلس هشتم 21 ص


انتخابات مجلس هشتم 21 ص

نام فایل : انتخابات مجلس هشتم 21 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 20

حجم : 88 کیلوبایت


لزوم شناخت اصلح

اگر در اين كار دقت لازمه را نداشته باشيم و اصلح را انتخاب نكنيم ، به خدا و پيامبر و امت اسلامي خيانت كرده ايم. علت هم روشن است. دليل آن را از زبان مقام معظم رهبري بشنويم كه در تاريخ 11/2/1380 در جمع مردم استان گيلان فرمودند: «مردم بايد به فكر شناخت اصلح باشند، چون چيز كوچكي نيست. مسأله انتخابات، مسأله سپردن سرنوشت بخش عمدة امكانات كشور به يك نفر و يك مجموعه است. سرنوشت مسايل اقتصادي ، مسايل فرهنگي ، روابط خارجي و مسايل گوناگون ديگر تا حدود زيادي به اين قضيه وابسته است.» (1)
مي خواهيم سرنوشت اين امور را به نمايندگاني بسپريم كه بايد براي آن قانون وضع كنند؛ بر اجراي قانون نظارت نمايند؛ مشكلات اقتصادي و فرهنگي كشور را حل كنند. همه حرف ما اين است كه ما بر اساس آيين اسلام و قوانين الهي بايد بر مشكلات فايق آييم. اصل اسلام است. اصل نان و شكم و گذر زمان و لذت دنيوي نيست. جهان بيني ما يك جهان بيني الهي بر اساس « انا الله و انا اليه راجعون» شكل پذيرفته است. قانونگذار ما بايد به كتاب خدا و سنت پيغمبر (ص) آشنا باشد. از ديگران هم برتر باشد. حرف و شعار اين افراد هم بايد در دوران تبليغات انتخاباتي همين باشد. بايد پررنگ ترين شعارشان، «اسلام» و «دفاع از ارزش ها» باشد؛ تا روشن شود كه اين ها به دنبال دفاع از اسلام و ارزش هايند. تا مشخص شود كه اينان از ديگران اصلح و نسبت به قوانين الهي آشناترند.
مردم همه بايد به گذشته و حال كانديداتورها نگاه كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامي مي فرمايند: « به مردم تفهيم كنيد كه هم چنان كه شركت در انتخابات يك وظيفه است، گزينش خوب و آگاهانه هم يك وظيفه است.»(2)
بايد با شناخت به سراغ كانديداتورها برويم و بهترين انتخاب را داشته باشيم.
رسول خدا (ص) مي فرمايند: «هر كس پيشوايي قومي را عهده دار شود و در بين آن قوم داناتر از او وجود داشته باشد، كارآن قوم هميشه رو به پستي خواهد بود.»(3)
اين حديث شريف را علماي اسلام در بحث مربوط به نماز جماعت مورد استناد قرار داده و فرموده اند: اگر فرد عالم تري وجود دارد، بهتر است مردم او را امام جماعت قرار دهند.
روشن است كه اين حديث ، هر نوع امامت و پيشوايي را شامل مي شود. اگر قرار باشد در تعيين «امام جماعت» رعايت افضل و اصلح بودن لازم باشد، به طريق اولي در تعيين مسؤولان امر حكومت و نمايندگي مجلس شوراي اسلامي، رعايت انتخاب اصلح بايد مدنظر قرار گيرد. مردم نمي توانند بي توجه از كنار اين امر مهم و مسؤوليت سنگين بگذارند. بايد با دقت و توجه ، بهترين و شايسته ترين افراد را انتخاب كنند. اگر چنين شد، كار مملكت نيز روبه رشد و صعود مي رود. اگر هدف در انتخاب ما «الهي» شد، خداوند نيز كمك مي كند.
در پايان اين مقال، سخني زيبا از حضرت امام خميني (ره) را بيان كنيم تا مطلبي كه روشن است، روشن تر شود. آن امام عزيز مي فرمايند: «انتخاب اصلح براي مسلمين ، يعني انتخاب فردي كه تعهد به اسلام و حيثيت آن داشته باشد، و همه چيز را بفهمد و چون در مجلس ، اسلام تنها كافي نيست، بلكه بايد مسلماني باشد كه احتياجات مملكت را بشناسد و سياست را بفهمد و مطلع به مصالح و مفاسد كشور باشد و ممكن است به شما و گروه شما هم مربوط نباشد، كه اگر اصلح را انتخاب كرديد، كاري اسلامي مي كنيد و اين ممكن است براي خودتان كه تشخيص بدهيد «انتخاب» براي اسلام است يا براي صلاح خودتان.» (4)
اگر انتخاب براي اسلام باشد، در اين صورت، رضايت حق را بر رضاي خويش مقدم داشته ايم و سعادت دو سرا و كمال خود را تدارك ديده ايم، و حافظ و نگهبان جمهوري اسلامي ايران شده ايم.
پي نوشت ها

لزوم دقت در شرايط انتخاب شوندگان

انتخابات مجلس هفتم نيز با دقت و شناخت رأي داديم؟ در انتخابات مجلس ششم چطور؟ در ساير انتخابات ها چه؟! امام بزرگوارمان مي فرمود: «احدي شرعاً نمي تواند به كسي كوركورانه و بدون تحقيق رأي بدهد.» (2) رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: «اين حضور (در انتخابات) بايد آگاهانه و از روي تحقيق و با به دست آوردن حجت بين خود و خدا باشد.» (3) آيا در انتخابات هاي گذشته با تحقيق و با به دست آوردن حجت شرعي به پاي صندوق رأي رفتيم و منتخب خويش را برگزيده ايم؟ امام عزيزمان مي فرمود: «بايد اشخاص امين و صادق در مجلس شورا بروند كه مقررات شما را بر طبق خواسته هاي خداي متعال پياده كنند.» (4) آيا فرد منتخب ما امين و صادق است؟ آيا از روي امانت داري و صداقت ، سوگند نامه را امضاء مي كند و به اصول آن پاي بند مي ماند؟ اگر ما با به دست آوردن حجت بين خود و خدا ، به نماينده خويش رأي بدهيم و كوركورانه عمل نكنيم. آيا برگزيدگان ما مشكل زا مي شوند؟ حداقل بايد بگوييم برخي در انتخابات مجلس ششم به وظيفه شرعي خود عمل نكرديم! نمي خواهيم به وادي مقصرشناسي برويم. اگر همه به انتخاب اصلح مي انديشيديم و به اوصاف بيان شده از نگاه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري توجه مي نموديم و به ويژگي هاي نماينده از منظر قانون دقت مي كرديم و به دنبال انتخاب فرد صالحي مي گشتيم كه با صداقت سوگند نامة نمايندگي را امضاء كند، هرگز مجلس ششم دچار مشكل نمي شد. رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي حضرت آيه ا ... خامنه اي در تاريخ 5/7/1383 در ديدار اعضاي هياءت رئيسه و رؤساي كميسيون هاي مجلس هفتم فرمودند: «قبل از مجلس متأسفانه دشمن توانسته بود در بخش مربوط به مجلس تا حدودي مقاصد خودش را اعمال و اجرا كند، كه ما ضربه اش را خورديم؛ لطمه اش و آثارش بارز شد.» فراموش نكنيم؛ هدف و مقصد ما اسلام است ، ما به دنبال پياده شدن قانون الهي هستيم، بايد كسي را به مجلس بفرستيم كه قانون را بر طبق خواسته هاي خداي متعال تدوين و اجرا كند. فراموش نكنيم كه تك تك ماها در روز قيامت بايد براي هر رأي خود پاسخ و حجتي داشته باشيم. فراموش نكنيم كه ما تكليفي داريم و بايد به تكليف و وظيفه عمل نماييم. بايد از ولايت «حمايت» و پيروي كنيم. امروز تكليف ما اين است كه ببينيم مقام معظم رهبري چه راهي را ترسيم مي كنند. اين نياز به يك بصيرت دارد. به همين دليل رهبر معظم انقلاب اسلامي در تاريخ 14/12/1376 فرمودند: «عزيزان من! اول چيزي كه لازم داريد: بصيرت ؛ بصيرت! بصيرت را دست كم نگيريد.(5) خوب چشم هايمان را باز كنيم. با معرفت و بصيرت به پاي صندوق هاي رأي برويم و به افرادي رأي بدهيم كه دلشان به حال انقلاب و ارزش ها مي سوزد و به دنبال پياده كردن قانون الهي اند. شعارهاي انقلاب اسلامي را پاس مي دارند و براي مردم دل سوزانند و به آن ها خدمت مي كنند. اگر در هر زمان و مكان، همه با اين نگاه رأي مي داديم، آيا بني صدر رئيس جمهور مي شد؟ آيا ليبرال مسلكان غربگرا بر امور كشور حاكم مي شدند؟ آيا مشاركتي ها، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي ، و ملي گراها و نهضت آزادي ها بر سونوشت من و شما مسلط مي شدند؟ نگذاريم تاريخ تكرار شود. فهم سياسي خويش را به كار گيريم و با درايت و دقت و آگاهي و با داشتن حجت شرعي به پاي صندوق برويم و با تحقيق، نماينده اي اسلامي، صادق و امين و فردي اصلح را برگزينيم. براي اين اقدام سياسي، تنها راه «عمل به تكليف» است. ببينيم وظيفه ما چيست؟ رهبرمان را به چه راهي مي خواند؟ حقيقتاً علي زمان را حمايت كنيم و روح شهدا را شاد سازيم.
1. راهبردهاي ولايت، ج5 ، ص 152 2. انتخاب و مردم ، ص 23
مجلس ششم و عبرت هاي آن

رهبر عظيم الشأن انقلاب اسلامي حضرت آيه ا... خامنه اي در تاريخ 5/7/1383 در ديدار اعضاي هيأت رئيسه و رؤساي كميسيون هاي مجلس هفتم فرمودند: «قبل از مجلس هفتم ، متأسفانه دشمن توانسته بود در مجلس تا حدودي مقاصد خودش را اعمال و اجرا كند، كه ما ضربه اش را خورديم؛ لطمه اش آثارش بارز شد.» يك بار ديگر با دقت حرف هاي مقام معظم رهبري را مرور كنيد. دشمن توانسته بود! دشمن؟! بله دشمن ! توانسته بود مقاصد خودش را اجرا كند! از طريق چه كساني؟ در بخش مربوط مجلس! يعني نمايندگان مجلس؟! دشمن از طريق آنان به ما ضربه زد؟! يقيناً بيان رهبر معظم انقلاب اسلامي با دليل محكم همراه است. همين كه رهبرمان با ما حرف مي زند، همگي مي پذيريم. براي برخي شايد استناد به دليل نيز ضروري باشد. از اين رو دلايلي را از زبان اصلاح طلبان و نمايندگان مجلس ششم بيان مي كنيم:
بهزاد نبوي: «من كه نايب رئيس مجلس هستم با ادعاي آنان كه معتقدند مجلس ششم و دولت كاري نكرده اند، موافقم. چون مجلس ششم و دولت اصلاحات نتوانستند خواست و نظر مردم را محقق كنند.»(1)
رضا يوسفيان (نماينده شيراز): بخشي از مطالبات سياسي، اقتصادي و اجتماعي مردم هنوز بر آورده نشده است و بين واقعيات موجود در جامعه و مطالبات مردم ، روز به روز فاصله ها بيش تر مي شود ... انتقادات زيادي بر عملكرد نمايندگان اصلاح طلب وجود دارد. (2)
قدرت ا... عيلخاني: «در همين مجلس ششم هم برخي افراد هستند كه در مقابل آمريكا مرعوب شده اند. اين ها خيال مي كنند آمريكا سعادت و خوشبختي مي آورد! در حالي كه واقعاً اين ها انسان هاي مرعوبي در قبال امريكا هستند.» (3)
اكبر اعلمي: «در مجلس ششم، برخي نمايندگان را با سفر خارجي مي خرند، من اطلاع دارم كه ليستي از كشورها را جلوي نماينده مي گذارند و مي گويند به كدام كشور مي خواهي سفر كني و خودت انتخاب كن ليستي در اختيار دارم كه 85 نماينده مجلس از بابت تبصره «ه» بند 12 لايحة بودجه تا 500 ميليون تومان پول گرفته اند، در حالي كه در اين تبصره سقف اعطاي مبالغ از سوي وزارت نفت سيصد ميليون تومان پيش بيني شده و وزير نفت هم مدعي است، حدود 20 نفر از اين بند بهره مند شده اند.» (4)
...


مبلغ قابل پرداخت 25,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 118

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما