محل لوگو

بيماريهاي دستگاه گوارش 28 ص


بيماريهاي دستگاه گوارش  28 ص

نام فایل : بيماريهاي دستگاه گوارش 28 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 822 کیلوبایت


بعد از پروستات دستگاه گوارش دومين محل شايع غير پوستي سرطان در ايالات متحده است .سرطان لوله گوارش اولين علت عمده مرگ و مير در جمعيت آمريكا بعد از دستگاه تنفس است .
سرطان مري
ميزان بروز و سبب شناسي
اين سرطان شديداً كشنده در ايالات متحده نسبتاً غير شايع است .برآورد مي شود كه در سال 1996 ، 12300 مورد اين بدخيمي در ايالات متحده تشخيص داده شده است كه در11200 مورد منجر به مرگ گرديد . در قسمتهاي مختلف جهان ، ميزان بروز سرطان مري بسيار متفاوت است . اين بماري در كمربند آسيايي سرطان مري بسيار شايع است . كمربند فوق از قسمت جنوبي درياي خزر در غرب تا نواحي شمالي چين گسترده شده است و قسمتهايي از ايران ، آسياي مركزي ، افغانستان ، سيبري ، و مغولستان را در بر مي گيرد
علاوه بر اين ، مراكزي با ميزان بروز بالا در مناطق پراكنده اي چون فنلاند ، ايسلند، كوراكائو ، جنوب شرقي آفريقا و نواحي شمال غربي فرانسه وجود دارد . در شمال آمريكا و نواحي غربي اروپا اين بيماري بيشتر در مردها بيشتر ديده مي شود و در سياهپوستان نسبت به سفيدپوستان شايعتر است . بيش از همه در سنين بيش از 50 سالگي ظاهر مي شود و اغلب افرادمتعلق به طبقات اجتماعي - اقتصادي پايين را مبتلا مي سازد .
علل متعددي بعنوان مسئول اين بيماري بيان شده است . در ايالات متحده معتقدند كه اكثر مواردسرطان مري ناشي از مصرف بيش از حد مشروبات الكلي و يا سابقه طولاني كشيدن سيگار است . ميزان خطر نسبي بر حسب مقدار مصرف الكلي يا دخانيات تغيير
مي كند . مصرف ويسكي نسبت به شراب يا آبجو با شيوع بيشتري از اين بدخيمي همراه است . ظهور سرطان مري با مصرف مواد سرطان زاي ديگري نيز ازتباط داده شده اند كه عبارتند از نيتراتها ، مواد مخدر كشيدني و سموم قارچي موجود در سبزيجات شور شده . اين سرطان همراه با تحريك مخاطي از صدمات فيزيكي نيز به وجود مي آيد كه به عنوان مثال مي توان مصرف طولاني مدت چاي بسيار داغ ، بلع موادسوزاننده ، تنگي هاي ناشي از پرتوتابي و آشالازي مزمن را نام برد .
وجود حلقه مروي همراه با گلوسيت و فقر آهن ( يعني سندرم پلامر - وينسون يا پاترسون

كلي ) و هيپركراتوز مادرزادي و فرورفتگي هاي كف دست و پا و همچنين كمبودهاي تغذيه هاي موليبدن ، روي و ويتامين
A
همگي با سرطان مري وابستگي دارند . خطر سرطان مري در افراد مبتلا به اسپروي سيليكات كمي بيشتر است . اين سرطان در بيماراني كه دچار برگشت مزمن محتويات معده هستند ( يعني مري بارت ) بطور مشخص افزايشي را نشان مي دهد . بر خلاف ساير سرطانهاي مري ، نئو پلاسمهايي كه از منشاء مري بارت هستند در سفيد پوستان نسبت به افراد سياهپوست شايعتر است .
علائم باليني
حدود 15 درصد از سرطانهاي مري در يك سوم فوقاني آن مي باشد ( يعني در مري گردني ) 45 درصد در يك سوم مياني و 40 درصد در يك سوم تحتاني مري اتفاق مي افتند . در گذشته بيش از 75 درصد از تومورهاي مري از نوع سرطان سلولهاي سنگفرشي بودند كه از مخاط سنگفرشي پوشاننده مري نشات مي گيرند . شيوع آدنوكارسين.م بسيار كمتر است و اغلب از اپي تليوم استوانه اي برمي خيزد . احتمال دارد كه سلولهاي اپي تليوم استوانه اي سرطاني شده ، در ابتدا به خاطر برگشت مزمن محتويات معده ( يعني مري بارت ) ديسپلاستيك شده باشند .
جدول 1- 1 برخي از عوامل اتيولوژيكي كه معتقدند همراه با سرطام مري وجود دارد

.
1
مصرف بيش از حد الكل
2
كشيدن سيگار
3
مصرف كردن ساير مواد كارسينوژن
الف : نيتراتها ( كه تبديل به نيتريتها مي شوند )
ب : مخدرهاي كشيدني
ج : صموم قارچي در سبزيجاتي كه به صورت ترشي نگهداري مي شوند.
4
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 115

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما