محل لوگو

مرمت و مقاوم سازي ساختمانها 13 ص


مرمت و مقاوم سازي ساختمانها 13 ص

نام فایل : مرمت و مقاوم سازي ساختمانها 13 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 15

حجم : 48 کیلوبایت


مقدمه :
در عمليات مرمت و مقاوم سازي ساختمانهاي با مصالح بنايي ، آجري و سنگي ، از روشهاي متعددي استفاده مي شود ساختمانهاي بنايي از جمله سيستمهاي ديواري جمال بوده وخسارات لرزه اي يكي از طريق زير به آنها وارد مي شود :
الف ) عدم استحكام و طبيعت كافي وديافراگم هاي سقف و كف
ب) عدم وجود شناژعل و كمربند ها يا نيروي كششي بتني مسلح
ج ) عدم وجود تيرهاي كشش بين ديوارهاي خارجي سيستم هاي سقف و كف كه دراين صورت ديوار تحت زاويه 90 درجه نسبت به صفحه اش فرو مي ريزد همچنين عدم استحكام كافي وناپايداري ديوار ، در مورد سازه هاي با مصالح سنگي ممكن است به خاطر عدم اتصال كافي درتقاطع ديوارها ، ناپايداري به وجود آيد .
اقدامات اضطراري ممكن است شامل آماده نمودن تكيه گاههاي تا غرو هماريهاي ديواري عرضي جهت جلوگيري از ريزش ديواري لازم باشد تكيه گاههاي موقتي ممكن است براي بالكن ها يا كتيبه هايي كه به ديوار آسيب ديده متصل شده باشند در محلي كه ديوار ما لا بنده شده وبه عنوان موازنه عمل مي كند مورد نياز باشند .
به طور كلي طرحهاي مقاوم سازي ساختمانهاي با مصالح بنايي بايد استحكام
واتصال ديافراگمهاي سقف و كت به ديوارها را فراهم ساخته تا در برابر زمين لرزه مقاومت نمايند . در تكامل اين روش ها مهندسين در صورت وجود ضعف آشكار در كل سازه نه تنها بايد قسمتهاي آسيب ديده را تقويت نمايند بلكه ديافراگمهاي سقف و كف را درصورت نياز بايد تقويت نمايند ويا ممكن است شناژهاي جديدي اضافه كرده ويا در صورت نياز مقاطع آسيب ديده در زلزله تخريب و باز سازي شوند .
توجه در پايان گذارش شكلهايي كه شماره هاي آنها در متن ذكر شده است ضميمه شده اند .
تعمير ديوار ها :
درديوارهاي با مصالح بنايي شكافهاي ضربدري به خاطر نيروهاي كششي و برشي بيش از حد ديوار و نزديك تقاطع ديوارها بوجود مي آيد . با مشاهده اين درزها و شكل آنها مي توان آنها را به طريق زير شناسايي نمود .
الف ) شكافهاي قطري در پايه هاي نبايي بين باز شوهاي مربوط به پنجره ها كه به خاطر تنشهاي كشش قطري بوجود مي آيند .

ب ) شكافهاي افقي در پايه هاي با مصالح بنايي بين باز شوهاي مربوط به پنجره ها كه به خاطر تنشهاي كششي قطري بوجود مي آيند .
ج ) شكافهاي افقي در پايه هاي بنايي بين بازشوهاي مربوط به پنجره ها كه به خاطر لنگرهاي خمشي متناوب تشكيل مي گردند .
د) شكافهاي قطري بالاي بازشوهاي موجود در ديوار كه به خاطر مكانيزم حمل بار از نوع برشي قدسي همواره با شكافهاي نعل در گاهي دراعضاي بتني مسلح حاصل مي گردد .
برحسب اندازه شكافها روشهاي مختلف تعمير به كار مي رود مثل مرمت تزريقي ، حذف كلي يا نسبي و جايگزين كردن آجرها وسنگها در امتداد طولي شكاف و جايگزين سازي كل قسمتهاي ديوار تعمير تزريقي شكافها .
شكافهاي به عرض بيش از 3/0 ميليمتر و كمتر از 3 ميليمتر را بايد توسط تزريق ملات سيماني روان تعمير نموده ودر موارد ويژه مي توان از مداد اپوكي استفاده كرد .
ترتيب عمليات مرمت تزريقي درشكافها به صورت زير است .
الف ) پوششهاي اوليه به شامل پلاستر را از منطقه شكاف برداشته و گرد وغبار شكاف را با استفاده از هواي فشرده يافت آب پاك مي كنيم .
ب) سوراخهايي را درفواصل 30 تا 60 سانتي متري ، عرض شكاف در مسير شكاف ايجاد مي كنيم.
ج ) ميلمايي به عمق 5 سانتي متر را در داخل سوراخها قرار داده وشكاف ها را با ملات سيمان در امتداد يك طولشان درزگيري وپر مي نماييم .
د) ميلما را با مسدود كننده ها بسته سپس با برداشتن ميله مسدود كننده به صورت جفتي و پاك كردن دوباره مسير درزها ، از پيوستگي مسير تزريق بوسيله آب اطمينان حاصل مي كنيم .
ه ) شيره سيمان يا ملات روان را با فشار سه مگا پاسكال به درز تزريق مي كنيم .
2- مرمت شكافهاي بزرگ :
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 122

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما