محل لوگو

ماشين هاي راهسازي 37 ص


ماشين هاي راهسازي 37 ص

نام فایل : ماشين هاي راهسازي 37 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 36

حجم : 21842 کیلوبایت


موضوع
:
ماشين‌آلات راهسازي
استاد:
آقاي فندرسكي
دانشجو:
محمدمصطفي خالي‌پور
ساعت 3-1
زمستان 85
مقدمه
از زمان بشر اوليه تا كنون، انسان همواره سعي داشته تا با ابداع و به كار گرفتن آلات مكانيكي عوارض سطح زمين را به گونه‌اي تغيير دهد تا نيازهاي او را رفع نمايد.
وسايل ابتدايي كه توسط بشر اوليه در ساختن كلبه‌ها و سرپناه‌ها مورد استفاده قرار مي‌گرفت با گذشت زمان به ماشين‌آلات پيچيده و عظيمي تبديل شده است كه در ساختمان شاهراه‌ها و آسمان‌خراشها به كار مي‌رود. قسمت بزرگي از اين ماشين‌آلات در عمليات خاكي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. عمليات خاكي عبارت از تغيير شكل و تغيير مكان مواد سطح زمين مي‌باشد.
بدون ترديد ماشين‌آلاتي كه در آينده مورد استفاده قرار خواهند گرفت از حيث ظرفيت و قدرت كاربردي با ماشين‌آلات امروزي قابل مقايسه نخواهند بود و مهندسين راه و ساختمان در تكامل و حتي ابداع ماشين‌آلات مزبور نقش قابل توجهي به عهده خواهند داشت.
اميد است استفاده از روشهاي صحيح برنامه‌ريزي، برآورد و فنون اجرا باعث بالا رفتن استاندارد كاربردي براي يك مهندس راه و ساختمان كه مسئوليت اداره ماشين‌آلات را به عهده دارد بشود.
البته براي اداره كارگاه علاوه بر مطالب فوق مهندس بايد آشنا به فنون برنامه‌ريزي (
CPM/PERT
) و همچنين روشهاي كنترل هزينه و اصول كلي مديريت و غيره باشد تا بهترين نتيجه از عمليات عايد گردد. در اين تحقيق سعي شده است تا با معرفي ماشين‌آلات راه‌سازي و توضيح نحوه عملكرد آنها گامي نو در جهت شناخت ماشين‌آلات راه‌سازي و استفاد بهينه از آن برداشته شود.
جرثقيلها
مقدمه
جرثقيل تشكيل شده از يك اتاق فرمان و يك تير بلند مشبك (بوم
Boom
) و يك قلاب (شكل2-2). جرثقيل‌ها معمولاً براي بلند كردن اجسام سنگين، حركت دادن آنها چه به وسيله تير مشبك فلزي و چه از طريق حركت جرثقيل و قرار دادن بار مربوطه در محل مربوطه به كار مي‌روند. علاوه بر قلاب مذكور دردستگاه فوق، تعداد دستگاه‌هاي مخصوص ديگر وجود دارند كه به منظورهاي مختلف به كار مي‌روند (شكل 3-2). اين دستگاه‌ها همه به انتهاي تير مشبك بلند جرثقيل وصل مي‌شوند.
اجزاء اصلي يك جرثقيل در شكل 4-2 مشاهده مي‌شود. گرچه تير مشبك صفحه گردان اتاقك كنترل و ارابه جرثقيل از نوع هيدروليكي موجود است ولي كابل متصل به قلاب كه براي بلند كردن اجسام به كار مي‌رود هيدروليكي نيست. يك جرثقيل كاميوني بزرگ (130 تني) در شكل 5-2 نشان داده شده است.
ظرفيت
ظرفيت صحيح جرثقيل در درجه اول از روي شعاع آن تعيين مي‌شود. شعاع عمل جرثقيل عبارت است از فاصله افقي بين مركز چرخش اتاق كنترل تا قلاب انتهاي تير مشبك. اين فاصله تابع طول تير مشبك و زاويه آن با سطح افق مي‌باشد. ساير عواملي كه خاصيت تعيين كننده در ظرفيت جرثقيل دارند، عبارتند از: نوع زمين محل كار، وزن وزنه تعادل، نوع و اندازه كابل فلزي متصل به قلاب، وضعيت تير مشبك نسبت به اتاق فرمان و وضعيت مكانيكي جرثقيل.
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 115

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما