محل لوگو

فناوري نانو و كاربرد آن در بتن و فلزات 40 ص


فناوري نانو و كاربرد آن در بتن و فلزات   40 ص

نام فایل : فناوري نانو و كاربرد آن در بتن و فلزات 40 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 26

حجم : 14123 کیلوبایت


فناوري نانو و كاربرد آن در بتن و فلزات
سيد ايمان امين الشريعه عظيمي

دانشجوي كارشناسي عمران

دانشگاه آزاد اسلامي واحد مشهد
Azimi_I@yahoo.com
موضوع پروژه تخصصي بنده در مورد كاربرد نانوتكنولوژي در عمران (بتن و فولاد) مي‌باشد ابتدا به معرفي تكنولوژي نانو مي‌پردازيم و چكيده‌اي از اين تكنولوژي را معرفي مي‌كنيم و سپس به صورت دقيق در مورد اين تكنولوژي بحث خواهيم كرد و سپس استنباط خود را از مطالعه چندين مقاله به نظر استاد ارجمند جناب آقاي دكتر علامتيان مي رسانم.
چكيده
نانو تكنولوژي يكي از زمينه هاي تحقيقي بسيار با اهميت و فعال در عصر حاضر است كه عرصه هاي عظيمي از دانش از جمله صنعت ساختمان را احاطه نموده است. بهبود خواص فيزيكي و مكانيكي مصالح ساختماني با استفاده از فناوري نانو پيشرفت هاي عظيمي را در صنعت ساختمان ايجاد نموده است و با طراحان و مهندسان امكان ايجاد ساختمان هايي پايدار و همساز با طبيعت را داده است. در اين زمينه دو ماده عمده ساختماني يعني فلزات و بتن اهميت ويژه اي دارند. بهبود خواص مكانيكي و سختي آلياژها با استفاده از فناوري نانو و همچنين امكان توليد بتن هوشمند و پوششهاي سيماني انعطاف پذير، خود پاك شونده، خود تعمير شونده و بتن نيمه شفاف از دستاوردهاي عمده اين تكنولوژي مي باشند.
كليد واژه ها:

فناوري نانو، نانو لوله، نانو كامپوزيت، نانوبتن، نانو سيمان، نانو فلزات.
1

تعريف
واژه نانو در زبان يوناني به معناي كوتوله و معادل يك ميلياردم مي باشد يعني 80000 بار نازكتر از ضخامت يك تار مو. تكنولوژي يا به عبارتي فناوري مادون ريز يعني تكنولوژي اتمها.
تكنولوژي معاصر در مسيري قرار گرفته است كه در آن مواد از تركيب دانه هاي مادون ريز قابل تشخيص با خواص مشابه يا متفاوت با اندازه‌هايي در حد نانو توليد مي شود و اين همان روشي است كه بر طبيعت در زمينه توليد مواد حاكم است.
آزمايشات و تحقيقات مربوط به نانو تكنولوژي از ابتداي دهه هشتاد قرن بيستم به طور جدي مورد توجه قرار گرفت اگر چه عمده دستاوردهاي اين فناوري و توجه گسترده بين المللي به آن مربوط به دهه اول قرن بيست و يكم مي باشد. نانو تكنولوژي يك فرآيند مولكولي است همانند طبيعت كه مجموعه ها را به طور خودكار مولكول به مولكول ساخته و روي هم مونتاژ مي نمايد.
شكل 1 : اشكال گوناگون نانولوله ها
فناوري نانو يك فرآيند عام و فراگير در زمينه هاي گوناگوني تكنولوژيكي معاصر است. اين فناوري در حوزه هاي مختلف از غذا دارو تشخيص پزشكي و بيوتكنولوژي تا الكترونيك كامپيوتر ارتباطات حمل و نقل انرژي محيط زيست مواد هوا فضا و امنيت ملي گامهاي موثري برداشته است كاربردهاي وسيع اين عرصه از تكنولوژي به همراه پيامدهاي اجتماعي سياسي و حقوقي آن اين فناوري را به عنوان يك زمينه فرا رشته اي مطرح نموده است.
نانو تكنولوژي در زمينه صنعت ساختمان نيز انقلابي در عرصه توليد مصالح نوين ايجاد نموده است.
تحقيقات بسيار گسترده اي در زمينه توليد محصولات ساختماني با استفاده از فناوري نانو طي سالهاي اخير صورت گرفته و پيشرفتهاي عظيمي حاصل شده است. پروژه حاضر به اين از فناوري نانو مي پردازد.
2

...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 191

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما