محل لوگو

طرا حی مجتمع فرهنگی اموزشی 115 ص


طرا حی مجتمع فرهنگی اموزشی 115 ص

نام فایل : طرا حی مجتمع فرهنگی اموزشی 115 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 121

حجم : 21679 کیلوبایت


به نام خدا
مقدمه :
هر معماری تبلوری است از فرهنگ یک ملت درگذرزمان،هنگامی که سخن از ایجاد بنایی می رود،ساختمان این بنا نمی تواند مستقل از شرایط فرهنگی،سیاسی،اقلیمی و توانایی های فنی زمان خود مطرح باشد. معماری در حقیقت راوی داستان فرهنگ و هنر ملتهاست . هنری که با توجه به امکانات هر زمان و هر مکان واز اندیشه به عمل در امده های دور است ،آینه ای است روشن از شرایط هر جامعه در ادوار مختلف .
1
-1 عنوان تحقیق:
طرا حی مجتمع فرهنگی اموزشی.(پارک فرهنگی)
2-1بیان ضرورت های مطالعه و طراحی:
جامعه و شهر ما دچار نابسامانی است.
معماری و شهر سازی ما هم تاثیر گذار و تاثیر پذیر از وضع شهر و مردم ان است.امروزه صحبت از نابسامانی فضای شهری
,
بحران هویت معماری
,
حسرت گذشته به یادگار مانده استو ضرورت تحقیق و طرح مسئله را دو چندان می کند.
بیان ضرورت های کمی:
با نگرشي ساده به طيف جمعيتي كشور متوجه مي شويم كه بيش از 50%ان را جوانان و نوجوانان تشكيل مي دهند.در اين طيف جمعيتي مشهد دومين كلان شهر ايران به لحاظ جمعيت و وسعت مي باشد. در بررسي ساخت جنسي و گروههاي سني مي‌توان يافت كه حدود 58% جمعيت مشهد در محدوده سن رشد و تربيت هستند (حدود 1 تا 25ساله) بنابرین ضرورت و کمبود فضاهای شهری در مقیاس شهری و فرا شهری و ايجاد ساخت وساز هاي فرهنگي در رابطه با جوانان اين قشر عظيم جامعه احساس مي شود.
بیان ضرورت های کیفی:
ضرورت ايجاد يك فضاي فرهنگي در رابطه با جوانان زماني بيشتر احساس مي شود كه در مي يابيم :
وقتي يك مجموعه فرهنگي ساخته مي شود در واقع كانون اجتماعي شكل مي گيرد.اين كانون براي حفظ ارزش هاي خود به انسجام مشخصي نياز دارد.اگر به امر فرهنگي در رابطه با جوانان بي توجهي شود ممكن است بخش مهمي از پيكره اجتماع از ان جدا شود و ارتباط خود را با ان از دست دهد.
صرف نظر از مطالب فوق مدتي بيش نيست كه موج عظيمی از تبليغات به داد فرهنگ رسيده است چنان كه گويی عواملی از قبيل هويت فرهنگی و خدشه دار شدن آن، فرهنگ پذيری و تهاجم فرهنگی از دير باز تاريخ بشر و شايد از آغاز آن و تعريف حوزه های فرهنگی تا امروز مورد بحث مردم شناسان و فرهنگ مندان بوده است به تازگی كشف شده باشد.
اين موج اگر در ارتباط با تسخير آنتن ها از سوي ماهواره سازان است و يا مرتبط با هر آن چيز ديگر كه، را در اين مقاله بدان راه نيست، تازه های به عين رسيده ای را می نمايد كه در ارتباط مستقيم با موضوع كار ماست.
خلاصه علی رغم ميزان سرمايه ای كه در اين بخش هزينه مي شود و اهميتی كه نظام براي اين مسئله قايل شده است. شاهد يك هرج و مرج بی هويت هستيم كه هيچ گاه قادر نيست يك نتيجه خواسته را در سطحی قابل قبول و همه گير ـ صرف نظر از لحظاتی خاص در زمان و مكان به دست دهد.
كاوش در پی چگونگی های بسامان كردن و هويت بخشيدن به اين حركت به طوری كه در سطح وسيع ملی قابليت ايجاد تغيير، تحول و تحرك در فضاهای روابط فرهنگی اجتماعی به طور عام را دارا باشد موضوعی اگرنه در نام ان، بكر ولي بسيار جذاب و به طور رسمی هنوز ناگشوده است و كمتر بحثی در اين زمينه به نتايج عينی و عملی خود رسيده است.
3-1 اهداف پروژه:
اهداف عام:
هدف کلی این تحقیق،طراحی مجتمع فرهنگی اموزشی(پارک فرهنگی) می باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 121

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما