محل لوگو

شيوه اجراي يادبند كنشي 16 ص


شيوه اجراي يادبند كنشي 16 ص

نام فایل : شيوه اجراي يادبند كنشي 16 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 17

حجم : 50 کیلوبایت


شيوه اجراي بادبند كنشي (ميلگرد) در سوله ها و سازه ها شيوة عمل به اين نحو است كه ابتدا مي بايست يك صنعة فلزي به ابعاد طول جوش مورد نظر به نحوي به 4 گوشة دهنه مورد نظر بسته شود كه توانايي تحمل بار كشش معادل با حداكثر مجاز ميلگرد ها را داشته باشد . نكته اساسي در جوش اين نوع بادبند در اين است كه در جوشكاري ميلگرد مي بايست آمپر دستگاه بسيار پايين باشد و جوشكاري نبايد در راستايي كه ميلگرد ها كشيده مي‌شوند صورت مي گيرد .
پس از نصب 4 صنعة موردنظر به هر صنعه يك ميلگرد را مطابق با طراحي و بر اساس توضيحات جوشكاري فوق نصب مي كنيم و انتهاي آنرا به وسيله‌اي كه شامل يك پيچ دو طرفه و دو مهره متصل به ميلگرد جوش مي دهيم . از آنجايي كه اين ميلگردها فقط در حالت كشش عمل مي كنند مي بايست آنها را در ابتدا مقداري كشيد كه آزادي عمل نداشته باشد و به وسيله همان پيچهاي دو طرفه كه ميلگرد ها به دو سر مهرة آنها آن جوش شده اين عمل صورت مي گيرد و ميزان كشيدگي بسته به نظر طراح دارد .
توضيح آزمايشهاي جوشكاري :
در سازه هاي فلزي به جرآت مي توان گفت مهمترين مسئله كه از لحاظ كنترل
در كارگاه هاي ايران حائز اهميت است جوشكاري مي باشد و به علت اينكه اين مقوله مربوط به شركتهاي متالورژي چك كنده جوش مي گردد و (تست تفسير ،پرتوسنج ، سنجش ازتو و ...) توضيح مختصري پيرامون آن ارائه مي‌گردد .
تست
RT
(رايوگرافي تست) : شيوة آن به اين شكل است كه همانند دوربين عكاسي از يك صنعة حساس به پرتوهاي راديويي و يك دستگاه پرتوافكن استفاده مي شودچون پرتوهاي راديويي موردظنر (موجبلند) از فلز عبور مي‌نمايد دز صورتي كه در جوشكاري دو نوع فلز (دو نوع الكترود و يا ميلگرد پنهان در جوش) استفاده شده باشد و اگر فضاي خالي (حوضچه تركها و حباب) در جوش باشد بر روي صنعة حساس عكس آن افتاده و مشخص مي‌گردد كه از حد مجازي نبايد بيشتر باشد .
تست
M+
(مگنت تست)
اين تست توسط دستگاه ايجاد كننده ميدان مغناطيس نسبتاً قوي صورت مي‌گيرد و شيوه عمل به اين نحو است كه ابتدا در محل جوش از رنگة مخصوص استفاده مي گردد كه معمولاً سفيد است و كاربرد آن براي بهتر مشخص شدن تركهاي سطح جوش است سپس بر روي آن مايعي كه داراي ذرات ريز فلزي مي باشد ريخته مي شود (سياه رنگ) سپس دستگاه توليد ميدان مغناطيس را در نزديك آن قرار ي دهيم در صورتي كه سطح جوش يكنواخت نباشد و ترك داشته باشد ذرات فلز موجود در مادة سياه رنگ شروع به نفوذ به داخل تركها مي كند و باعث مي گردد تركها مشخص گردد .
تست
U+
(اولتراسونچك تست)
اين تست كامل ترين نوع تست مي باشد كه مانند دستگاه سونوگرافي عمل مي‌كند اما به صورت بازتاب اشعه و شامل يك دستگاه پرتوسنج و پرتو فرست مي كرد و داراي يك صفحة نمايش ديجيتالي بوده و به وسيلة آن مي‌توان هر نوع حباب ، ناخالص و يا حتي بعد نفوذ جوش را بدست آورد .
كاربرد اصلي اين نوع تست سنجش جوشهاي نفوذي است .
سقف تبريد در سازه هاي فلزي
در سازه هاي فلزي بتني سقف تيرچه محركه كاربرد دارد اما در سطوح شيب‌دار از آن بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد چون به علت شيب زياد اين سطوح در موقع‌ اجرا اگر از سقف تيرچه محرك استفاده نشود (كامپوزيت يادال) مي بايست از دو طرف (بالا و پايين) قالب بندي انجام شود كه در سقف تبريد بلوك به اين نحو نيست .
روش اجراي سقف تيرچه بلوك به اين نحو است كه ابتدا با توجه به نقشة اجراي جهت و تعداد تيرچه ها ، تيرچه ها را به اندازه هاي دهانه اي كه مي‌بايست بر روي آن قرار گيرد در آورده به نحوي تيرچه را بر روي بالهاي پلهاي كناري قرار مي دهيم كه ميلگرد بالاي تيرچه روي بال بالايي قرار گيرد و ميلگردهاي پايين به نحوي بر روي بال پايين پل قرار مي گيرد كه كف سفال هم تراز باكف پايين بال پايين پل باشد .
پس از قرار دادن تيرچه ها در فواصل موردنظر و بسته به نقشه به صورت دوبل يا تكي سفالها را بين آنها قرار مي دهيم و در قرار دادن سفالها به اين نكته توجه شود كه براي اينكه بتوان كلاف افقي سقف را نيز اجرا نمود مي‌بايست در محل قرار گرفتن كلاف سقف بين بلوكها به اندازه 10 سانت (طبق نقشه) فاصله داد و نكته ديگر اينكه هيچ گاه نبايد در انتهاي سقف در صورت نبودن تيرچه در كنار بلوك وزن بلوكها را بر روي شمع قرار داد و همواره مي بايست وزن تيركها بر روي تيرچه و يا پل كناري سقف باشد .
پس از قرار دادن بلوكها مي بايست ميلگردهاي برش
+
و - را در انتهاي هر تيرچه اجرا نمود و شيوه شيوة اجرا به اين شكل است كه ميلگرد برش + از يك طرف بر روي بال پل كناري و از طرف ديگر تا 70 سانت (طبق نقشه) با ميلگرد بالايي تيرچه اولر لب مي شود و ميلگرد برش مخفي از يك طرف بر روي پل كناري كه تيرچه روي آن سوار است و از طرف ديگر در كنار ميلگردهاي پايين تيرچه اولرلب مي گردد .
پس از نصب ميلگرد برش نوبت به نسب ميلكهاي + و - در كلاف سقف مي‌شود كه يكي در كف سقف و ديگري در بالاي سقف هم تراز با ميلگرد بالايي تيرچه قرار مي گيرد .
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 90

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما