محل لوگو

سدهای بتن غلتكی 27 ص


سدهای بتن غلتكی 27 ص

نام فایل : سدهای بتن غلتكی 27 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 28

حجم : 18708 کیلوبایت


بتن غلتکی

روسازی
سدسازی
مقدمه
سدهای بتن غلتكی (آر، سي، سي) بعنوان نوع جديدی از سد طی سالهای 1980 مطرح شد. اين نوع سدها با توجه به هزينه كم كه قسمتي از آن ناشی از ساخت سريع آنهاست در زمان نسبتا كوتاهی در سراسر دنيا مورد قبول واقع شده و پيشرفت ناگهانی قابل توجهی را در امر طراحی و ساخت بوجود آورد .
اين سد با هزينه كمتر و از نظرایمنی نظير سدهاي بتنی كلاسيك مي باشد.
بتن غلطكي بيش از آنكه يك نوع مصالح جديد باشد روشي جديد براي اجراست.
هم اکنون در ايران تنها سه پروژه عظيم سدسازي با اجراي عمليات بتن غلطكي وجود دارد .اولين تجربه استفاده از بتن غلطكي در ايران در پروژه سد تنظيمي انحرافي كرخه در خوزستان است.
پروژه سد جگين در هرمزگان دومين تجربه بتن غلطكي و اولين پروژه به بهره‌برداري رسيده در ايران محسوب مي‌شود.
سد زيردان در سيستان و بلوچستان نيز سومين پروژه سد بتن غلطكي در ايران به حساب مي‌آيد.
درحال حاضر به دلایل متعدد ، لزوم استفاده ازروسازی بتنی نیز، درسطح کشوربه خوبی آشکارشده است .
ازجمله این دلایل چشمگیر قیمت قیر و مشکلات عدیده روسازی های آسفالتی های درمحل های خاص همانند نواحی سواحل جنوب ، پایانه های بار ونواحی صنعتی
می باشد اما با وجود این مسائل ، مشکلاتی از قبیل نیاز به وسایل و تجهیزات ویژه وپرسنل متخصص وبا تجربه کافی ، مصرف سیمان و آرماتور از کاربرد روسازی بتنی شده است .
دراین قسمت ویژگی بتن غلتکی که تقریبا اغلب خواص مطلوب روسازی های بتنی را داشته واز طرف دیگر هزینه ساخت آن کمتر واجرای آسانتر از روسازی های متداول بتنی است معرفی می گردد
امروزه این نوع روسازی که به عنوان روسازی بتن غلتکی شناخته شده ، در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته وبه خوبی نیاز های طرح را تامین نموده است
خصوصیات روسازی بتن غلتکی شامل مصرف سیمان کمتر، امکان استفاده از وسایل اجرا متداول در ساخت روسازی های آسفالتی ، امکان استفاده از مصالح با کیفیت کمتر از استاندارد بتن معمولی وعدم نیاز به آرماتور ، قالب بندی وتعبیه درز .

تعریف بتن غلتکی (
RCC
) :
از بتن غلتکی تعریف صریح و دقیقی ارائه نشده است اما تعاریف و برداشتهای نادرستی از بتن غلتکی در این زمینه موجود است . یکی از این برداشتهای نادرست تعریفی است که بتن غلتکی را مصالحی در حد میانی خاکریز و بتن معرفی میکند و اولین چیزی که از این تعریف در ذهن تداعی مگردد عبارت بتن " نا مرغوب " است .
در واقع بتن غلتکی بتنی است که در اجرای سازه های حجیم مانند سدها شالوده های بزرگ وروسازی بزرگراه ها و گذرگاه ها و اجرای چند لایه ای پی ها ... کاربرد دارد و برای اجرای آن از ماشین آلات راهسازی و عملیات خاکی استفاده می شود .

در فرهنگ اصطلاحات بتن و سيمان انجمن بتن
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 101

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما