محل لوگو

سد لاستیکی 25 ص


سد لاستیکی 25 ص

نام فایل : سد لاستیکی 25 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 24

حجم : 2904 کیلوبایت


محقق : محمد عفتی
دانشجوی کارشناسی عمران – عمران دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
E-mail: Mohmad.effati@Gmail.com
استاد راهنما : دگتر قزل سوفلو
بهار 86
ناشر :
www.CIVILICA.IR
هرگونه کپی فقط با کسب اجازه کتبی از نویسنده مجاز است.
مقدمه:
سرزمين پهناور ايران در منطقه اي خشك و نيمه خشك قرار گرفته و توزيع ناموزون جريان سطحي محدوديت هاي عمده اي را در امر استفاده بهينه از آب اين عنصر حياتي به وجود آورده است . به علاوه قسمت اعظم اين جريان ها قبل از اين كه مورد استفاده قرار گيرند از دسترس خارج شده و به سوي دريا سرازير مي گردند. از آنجايي كه تامين آب همواره نياز اساسي بشر براي استفاده هاي كشاورزي صنعتي و آب شرب بوده است لذا مهار سيلابها و آبهاي جاري از طريق احداث سد از كارهاي اساسي و زير بنايي محسوب و براي نيل به خود كفايي اقتصادي از اهميت ويژه اي برخوردار است.
با پيروزي انقلاب اسلامي صنعت سد سازي در كشور ما وارد مرحله جديدي گرديد و وزارت نيرو نيل به خود كفايي در اين زمينه را هدف اصلي و متعالي خود قرار داد. خوشبختانه پس از گذشت سه دهه هم اكنون صنعت سد سازي به مرحله اي از رشد وارد شده است كه بيشتر مراحل مطالعات طراحي نظارت ساخت مديريت بهره برداري از سدها كه زماني در انحصار كارشناسان خارجي و مستلزم تحمل هزينه هاي گزاف ارزي بوده است به دست تواناي مهندسين ايراني صورت مي گيرد.
چكيده:
نقش سازه هاي آبي در بهبود كمي و كيفي زندگي بشر آنچنان حائز اهميت است كه امروزه در هركشوري سهم قابل توجهي از نيروي انساني و بودجه هاي عمراني را به خود اختصاص داده است.
در طرح اين قبيل سازه ها ايمني و پايداري سازه ، سرعت و سهولت ساخت سازگاري با محيط ، عمر مفيد و هزينه هاي طرح از جمله مسائل مهمي است كه همواره ذهن طراحان را به خود مشغول مي دارد . از اين رو سعي مي گردد با استفاده از تكنولوژي هاي جديد و بهره گيري از مصالح و ابزار ساخت گوناگون حداكثر ضريب اطمينان در راستاي مسائل فوق بدست آيد.
يكي از جديد ترين مصالحي كه در ساخت سازه هاي آبي در طي چند سال اخير به خدمت گرفته شده ماده لاستيك است كه بطور گسترده در ساخت بندها يا سدهاي كوتاه مورد استفاده قرار گرفته است در سدهاي لاستيكي انعطاف پذيري قابل توجه مصالح در مقابل عوامل خارجي همسازي و سازگاري با محيط ، سادگي طراحي ، كوتاه بودن مدت ساخت ، ايمني و پايداري مناسب اين قبيل سدها نسبت به سازه هاي صلب ، سادگي و سهولت بهره برداري و در نهايت كاهش هزينه هاي اجرائي موجب گرديده كه در طرحهاي آبي كوچك و بزرگ مورد استفاده قرار گيرند.
در حال حاضر در تعداد زيادي از طرحهاي آبي به منظور انحراف آب رودخانه جلوگيري از تداخل آب شور و شيرين كنترل جذر و مد در سواحل افزايش حجم سدهاي ساخته شده و در طرح هايي مانند تغذيه مصنوعي بهبود محيط زيست توليد انرژي برق آبي . افزايش سطح ارتفاع آب در رودخانه ها جهت كشتي راني و يا صرفه جويي در انرژي براي پمپاژ آب و سامان بخشي سواحل رودخانه از سد لاستيكي استفاده مي شود.
كلمات كليدي:
سدهاي لاستيكي:(
rabber dams,flexidams,inflated dam
)
تاريخچه استفاده از سدهاي لاستيكي :
تكنولوژي نسبتاً

جديدي كه براي مهار آبهاي سطحي به كار گرفته شده است تكنولوژي ساخت سدهاي لاستيكي

...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 92

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما