محل لوگو

سازه های پیش ساخته 55 ص


سازه های پیش ساخته 55 ص

نام فایل : سازه های پیش ساخته 55 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 52

حجم : 9009 کیلوبایت


فصل اول:
تاریخچه :
به گواهی تاریخ ایرانیان باستان در ساخت بناهای بسیار مقاوم وغیر قابل نفوذ تبحری چند هزار ساله داشته اند نقل شده است: نبوکد نصر( بخت النصر) شاه بابل براقصی نقاط جهان آنروز چنگ اندازی نموده، آشورو کلده و فینیقیه و بحر پارسی را در کوتاه مدت تسخیر نمود سپس رو به دیار پارس نموده در اولین مصاف به مردمان رشید ایرانی برخورد نموده و به واسطه برتری عددی در قوا به تعقیب ساخلوی مرزی ایلام پرداخت، آنان به سرعت وارد هرم بزرگ (زیگوارت) شدند و به تایید تاریخ بخت النصر بقدری در پای دیوارهای عظیم ومحکم زیگوارت به نبرد با سنگ و ساروج پرداخت که سالی از عمرش به هدر رفته به حال بیماری دیار پارس را ترک گفت و هرگز رو بدین سمت نمیکرد و تا پایان عمر میگفت پارسیان هر خانه ایی ولو کوچک را مانند دژمیسازند، نه فرو میریزد، نه میساید و نه بر آن غلبه ایست ...
معماری ایرانی تا زمان حمله اعراب در پاره ایی از اوقات با معماری یونان در هم آمیخته و ممزوج شده بود بطوریکه در یونان میترائیسم ایرانی و در ایران هلنیسم یونانی معماری این دو قطب جهان باستان را تحت تأثیر خود قرار داده بود.
وجه تشابه تمامی سبکهای معماری در ایران باستان یکی بود « خانه ها بسیار مقاوم بودند » ازاین دوره آثار بسیاری برجای مانده است که از جمله به معبد آناهیتا در کنگاور، مجموعه پاسارگاد در فارس، آتشکده اسپاخو در خراسان شمالی ودیگرابنیه به جای مانده اشاره نمود.
واما پس از ظهور اسلام، فرهنگ غنی، پویا، بالنده و همیشه زنده ایرانی، با در هم آمیختن و امتزاج دو فرهنگ و دو شیوه معماری ایرانی واسلامی، دست به خلق آثاری بس زیبا و شگرف زدند به نحوی که معماران عرب 100 سال پس از حمله، برای فراگیری فنون خارق العاده معماری و شیوه های نوین ساختمان سازی رو به سوی دیار پارس نهاده تا از چشمۀ بیکران و لایزال استعداد ایرانی جرعه ایی چند نوشیده که ما نتایج آن را امروز در مساجد اسپانیا و حتی عراق وغیره می بینیم .
و امروز ...
کشور ما علیرغم دارا بودن سابقه و تاریخ چندین هزار ساله در معماری و بنا، بعد از قرن ها اکنون دارای وضعیتی بسیار آسیب پذیر و نابسامان شده است. ساخت سازهای بی رویه وغیرعلمی، گسترش شهرها بدون در نظر گرفتن بستر خاک و آب و هوا، فراوانی مصالح ارزان و بی کیفیت ودر نهایت عدم وجود یک نظارت جدی در این امر مهم و سرنوشت ساز باعث گردیده اند تاضمن بی قواره شدن شهرهای بزرگ، خانه های ساخته شده دارای پایین ترین ایمنی و کفیت باشند.
اکنون با ظهور این محصول جدید به جرأت میتوان گفت باید منتظر انقلابی در صنعت ساخت و ساز باشیم .
تصویر شماره 1-1
تصویر شماره 1-2
در خلال يك دهه گذشته صنعت خانه هاي پيش ساخته در جهان و خصوصاً در كشورهاي توسعه يافته از لحاظ كمّي و كيفي رشد كرده است. در واقع، اين صنعت موفق شده است چنان بر كيفيت و دوام سازه هاي پيش ساخته بيفزايد كه اين سازه ها قابل رقابت با سازه هاي مسكوني ثابت بسيار گران قيمت باشند. اين نوع سازه ها به خريداران خود اجازه مي دهند تا به راحتي تغييرات مورد دلخواه خود نظير نصب شومينه، استفاده از لوازم خانگي مدرن، تعبيه گاراژ، استفاده از جديدترين نماهاي داخلي و خارجي و غيره را در آنها اعمال نمايند. در حقيقت، كارخانه هاي سازنده اين نوع منازل ابتدا نظرات و پيشنهادات مشتريان را دريافت و سپس بر طبق نظر مشتريان اقدام به ساخت و نصب آنها مي كنند.
در كشوري مانند ايالا ت متحد آمريكا بهاي مسكن در چند سال اخير به طرز چشمگيري افزايش يافته است. در سال 2001 براي هشتمين سال پياپي بهاي مسكن حتي از تورم عمومي نيز فراتر رفت. بهاي اجاره خانه نيز چنان افزايش يافته است كه يك خانوار دو نفره كه هر دو نيز شاغل هستند، قادر به پرداخت اجاره بهاي يك آپارتمان دو خوابه نيستند. در اين كشور تنها 6/58 درصد از خانوارها قادر به خريد يك منزل مسكوني مستقل و دربست به بهاي 100 هزار دلار مي باشند. حال اگر بهاي همين نوع مسكن به 155 هزار دلار بالغ شود، در آن صورت تنها 6/37 درصد از خانوارهاي آمريكايي توان خريد آن را خواهند داشت. بدين ترتيب، هر قدر بر بهاي مسكن افزوده شود، درصد خانوارهايي كه از عهده پرداخت چنين قيمتي برمي آيند، به شدت كاهش مي يابد.
اخيراً كميسيون مسكن كنگره آمريكا، بروز بحران عدم توانايي مالي خانوارهاي اين كشور براي تأمين مسكن را در طي يك گزارش مفصل مورد بحث و بررسي قرار داده است. براساس اين گزارش، در فاصله سال هاي 1997 تا 1999 در حدود 72 درصد از واحدهاي جديدالاحداث براي خريداران كم درآمد به روش پيش ساخته توسط وزارت مسكن و توسعه شهري(
HUD
) ساخته شده اند؛ چرا كه به اعتقاد اين گزارش، خانه سازي به اين روش يك راه حل اساسي براي مقابله با بحران عدم استطاعت مالي خانوارها در امر خريد مسكن است.
در اين گزارش همچنين آمده است: متوسط بهاي يك منزل مسكوني ثابت بدون تملك زمين در سال 2001 در آمريكا، بيش از 164 هزار دلار بوده است. ولي متوسط بهاي واحدهاي مختلف پيش ساخته
HUD
بين 700,30 تا 800,48 دلار گزارش شده است. در واقع، متوسط بهاي واحدهاي مسكوني ساخته شده براساس استاندارد
HUD
در حدود 54 درصد ارزان تر از واحدهاي مسكوني ثابت و ساخت در محل بوده است.
فصل دوم:
ضرورتهای استفاده از سازه های پیش ساخته:
صنعت سازه هاي مسكوني پيش ساخته، يك روش بي نظير و منحصربه فرد براي مقابله با بحران عدم استطاعت خريد خانوارهاي آمريكايي مي باشد؛ زيرا اين صنعت در درجه اول كارآمديش را بر نوع سنتي ساخت و ساز نشان داده است. براي مثال، مي توان به محيط كنترل شده و تكنيك هاي مونتاژ پيشرفته در فرآيند توليد اين نوع سازه ها اشاره كرد كه بسياري از مشكلات نوع سنتي نظير هواي بد، سرقت مصالح و تخريب توسط افراد ولگرد را ندارند. به علاوه، كارگران كارخانه هاي توليد سازه هاي مسكوني پيش ساخته برعكس كارگران سنتي، آموزش ديده و تحت مديريت واحد قرار دارند. از سوي ديگر، توليدكنندگان خانه هاي پيش ساخته از مزيت خريد انبوه مصالح برخوردار هستند كه به نوبه خود باعث دريافت تخفيف ويژه و در نتيجه كاهش بهاي تمام شده سازه ها مي شود.
علا وه بر ارزان سازي و انعطاف پذيري، درحال حاضر در اغلب كشورهاي جهان بحث ذخيره سازي و مصرف بهينه منابع انرژي يك اولويت و موضوع امنيت ملي به شمار مي رود. به همين دليل، در بخش مسكن خانوارها بيشتر به دنبال سازه هاي مسكوني هستند كه علاوه بر ارزان قيمت بودن، مصرف انرژي آنها نيز در حداقل ممكن باشد.
...


مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 88

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما