نام فایل : روش هاي مرمت و نگهداري راههاي آسفالت شده ، پل ها و وسايل كنترل ترافيك 16 ص
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 12
حجم : 260 کیلوبایت
بسمه تعالي
موضوع تحقيق:
روش هاي مرمت و نگهداري
راههاي آسفالت شده ، پل ها و وسايل كنترل ترافيك
ارائه دهندگان :
پيام مبصر
حامد محمدي
جابر رحيمي
استاد راهنما:
مهندس فلاح
دانشگاه آزاد اسلامي واحد گرگان خرداد 86
بطور کلی انواع خرابی ها به دو دسته تقسیم می شوند.
الف) خرابی های بنیادی
ب) خرابی های سطحی
خرابی های بنیادی به علت عدم قدرت باربری کافی بستر راه و صدمه های وارد شده اتفاق می افتد.
خرابی های سطحی به علت ناهمواری زیاد سطح جاده ، بهره برداری از مسیر راه را با اشکال مواجه می کند
تشخیص نوع خرابی راه بسیار مهم است چرا که عمل مرمت و بهسازی راه بر اساس تشخیص نوع خرابی انجام می شود
ترکها:
ترکهای موزائیکی (پوست ماری – سوسماری)
این نوع ترک ها که در تکه های نسبتا کوچک چند ضلعی ظاهر می شوند به دلیل شبیه بودن به پشت سوسمار به این نام خوانده می شود و با تکرار بارگذاری وسعت آنها افزایش می یابد
عوامل بوجود آورنده این ترکها عبارت اند از:
1)تغییر شکل بیش از حد لایه ها در اثر بارگذاری
2) خستگی بیش از حد لایه ها
روش مرمت : اگر ترک خوردگی موضعی باشد با استفاده از وصله عمیق آن را تعمیرمی کنیم. اگر ترک خوردگی منطقه وسیعی را پوشانده باشد برای تقویت آن باید از یک لایه روکش آسفالتی با ضخامت مناسب استفاده کرد
وصله سطحي
...
مبلغ قابل پرداخت 24,900 تومان