محل لوگو

تغيير شكل مجموعه‌هاي خمشي و مفصلي 21 ص


تغيير شكل مجموعه‌هاي خمشي و مفصلي 21 ص

نام فایل : تغيير شكل مجموعه‌هاي خمشي و مفصلي 21 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 2786 کیلوبایت


تغيير شكل مجموعه‌هاي خمشي و مفصلي
روش لنگر مساحت
مقدمه:
تغيير شكل تير و سازه‌ها در موارد بسياري مورد لزوم و از اهميت خاصي برخوردار مي‌باشد. به عنوان مثال، در طراحي سازه‌ها، يكي از معيارهاي تعيين كننده، تغيير مكان است، به اين معنا كه تغيير مكان‌هاي الاستيك سازه‌ها، نبايد از تغيير مكان‌هاي مجاز تجاوز نمايد، اگرچه مقاومت در اثرز موارد تعيين كنند است، ليكن گاهي معيار سختي، عامل مهم و تعيين كننده مي‌باشد.
در اين مثال‌ها، تغيير شكل تيرها و سازه‌هاي معين، به علت تاثير بارهاي خارجي، مورد بررسي قرار مي‌گيرد. اين بررسي و مطالعه در محدوده تغيير شكل‌هاي كوچك انجام مي‌شود و در تمام حالات فرض مي‌شود كه مصالح در ناحيه الاستيك قرار دارند و قانون هوك در مورد آنها صادق است. به همين جهت اين نوع تغيير شكل‌ها، به تغيير شكل‌هاي الاستيك معروفند.
روش لنگر مساحت:
براي تعيين تغيير مكان و شيب‌ تيرها، روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه هر كدام از آنها، ويژگي خاص خود را دارا مي‌باشد. يكي از اين روش‌ها، روش لنگر مساحت است كه معمولاًٌ در صورتي كه نيروهاي خارجي موثر برتير يكسان نبوده و يا تير از دو جنس مختلف و يا از دو مقطع متفاوت درست شده باشد، يكي از سهل‌ترين و سريعترين روش‌ها براي تعيين شيب و يا تغيير ناگهاني هر نقطه از تير محسوب مي‌شود.
در اين بررسي، ابتدا چگونگي تعيين شيب و تغيير مكان يك نقطه با ترسيم نمودار لنگر خمشي و محاسبه سطح و ممان اين سطح، نسبت به نقاط معين تشريح مي‌گردد و سپس چگونگي تحليل نيروهاي نامعين با اين روش بيان خواهد شد.
نظر به اينكه براي محاسبه شيب و تغيير مكان از سطح زيرمنحني لنگر خمشي استفاده مي‌گردد، بدين جهت اين روش را لنگر مساحت مي‌نامند.
براي اثبات قضاياي مربوط به لنگر مساحت، شكل زير را درنظر مي‌گيريم:
قضيه اول:
تغيير شيب بين دو نقطه
A, B
يعني اندزه
از منحني الاستيك برابر مساحت منحني لنگر خمشي تقسيم بر
EI
دو نقطه
B, A
از تير مي‌باشد، يعني:
توجه به اين نكته بسيار ضروري است كه در صورت مثبت بودن لنگر خمشي، علامت مساحت منحني
مثبت و در صورا منفي بودن لنگر خمشي، علامت مساحت منحني
منفي خواهد بود.
قضيه دوم:
اندازه فاصله
BF
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 81

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما