محل لوگو

تعمیر ونگهداری ساختمان (تعمیر کاشی) 10 ص


تعمیر ونگهداری ساختمان (تعمیر کاشی) 10 ص

نام فایل : تعمیر ونگهداری ساختمان (تعمیر کاشی) 10 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 9

حجم : 1533 کیلوبایت


تعمیر ونگهداری ساختمان (تعمیر کاشی)
دلایل مهم ترک وشکست کاشی

دلیل عمده ترک وشکسته شدن کاشی درساختمان نشست ساختمان میباشد.دلیل دیگر جنس لعاب کاشی از شیشه و سیلیس می باشد و با کوچکترین فشار ترک و خرد میشود.درگاهی موارد کاشی پشت لوله های آبگرمکن یا دود کش بخاری و مکان های دیگری قرار میگیرد که باعث میشود کاشی گرمای زیادی به خود جذب کند و بر اثر انقباض و انبساط کاشی ترک می خورد در ضمن برای جلوگیری از این امر لوله ها را با پشم شیشه می پوشانند وبرای چسبندگی بهتر ملات با عایق پشم شیشه از تور سیمی استفاده میکنند.
ترك‌هاي خفيف
1.زماني كه ديوار دچار افت مي‌شود، به سبب استفاده از ملات سيمان آن هم با عيار بالا در پشت كاشيكاري كه به شكل دوغاب‌ريزي يكپارچه انجام مي‌شود، ترك‌هايي در كاشي بوجود مي‌آيد.
2.جسم و مصالح كاشي از خاك رس چرب تهيه مي‌شود و در اثر پخت، حالت يكپارچه به خود مي‌گيرد، اما بر اثر فشار مي‌شكند.
3.لعاب روي كاشي از تركيبات سيليس و شيشه است و با كمترين فشار ترك‌هاي ريز مويين در آن بوجود مي‌آيد. در برخي موارد حتي منجر به خرد شدن كاشي مي‌شود.
4.گاهي قسمت‌هايي از كاشيكاري پشت لوله‌هاي آبگرمكن، دودكش بخاري، مورتورخانه و يا مكان‌هاي ديگري قرار مي‌گيرد و انتقال حرارت در سطح لعاب كاشي بسيار زياد و قابل توجه است، طوري كه اگر بر سطح كاشي دست بگذاريم گرماي زيادي را حس خواهيم كرد. به طور مسلم، پس از كاسته شدن حرارت، لعاب كاشي نيز سرد مي‌شود و بر اثر انقباض و انبساط سطح كاشي در محل‌هاي مذكور دچار ترك‌هاي ريز و درشت مي‌شود.
5.ترك‌هاي عميقي كه بر اثر نشست‌هاي ساختمان، در قسمت‌هاي كاشيكاري شده بوجود مي‌آيد
تعمیر کاشی هایی که ترکهای کوچک برداشته اند
اگر ترک در یک کاشی یا در یک رج ویا در یک بدنه باشد با چکش سبک به گوشه آن ضربه می زنیم و با خرد کردن کاشی را تا روی دوغاب پشت آن جمع میکنیم. با دست کشیدن زائدهای احتمالی را می گیریم، طوری که اگر کاشی مجددا روی ملات قبلی گذاشته شود، سطح ان از بر کاشی کاری بیرون نزند و به اصطلاح"یک سطح" باشد. بعد از انکه گرد محل نشست کاشی را در سطح دیوار و پشت ان کاملا گرفتیم ،محل مذکور را با چسب به گونه ای اغشته کرده که کاملا در خلل و فرج ملات قبلی نشست کند، سپس پشت کاشی را به اندازه کافی چسب می زنیم .
قابل توجه اینکه چسب به کار رفته به اندازه ای باشد که شره نکند و جوابگوی عملکرد ان باشد.
کاشی را در محل مورد نظر می گذاریم و با تخماق لاستیکی کوچک به ارامی بر سطوح گوشه های ان می کوبیم تا عمل چسباندن کاملا انجام شود . به ترتیبی که ذکر شد تمام کاشی های ترک برداشته را عوض میکنیم.
توجه 1: اگر ترك در سطح چند كاشي باشد، بهتر است ابتدا تمامي آنها را خرد كنيم و وقتي محل موردنظر آماده شد، كاشي‌ها را با چسب پشت سر هم بچسبانيم.
توجه 2: چنانچه چسب كاشي با كاردك شانه‌اي بر سطح كاشيكاري قبلي كشيده شود و كاشي جديد بر سطح آن نصب شود، كار با سرعت انجام مي‌شود. امام قبلاً بايد ترك‌ها را به طور اصولي بگيريم و زير كار را از هر جهت مسطح و براي نصب كاشي جديد آماده كنيم.
توجه 3: در مسير لوله‌ بخاري و دودكش كه كاشي دچار ترك مي‌شود، پس از جمع كردن رديف كاشي‌هاي ترك برداشته و ملات پشت آن، بر سطح لوله دودكش و بخاري، عايق پشم و شيشه نصب مي‌كنيم. معمولاً روي عايق پشم و شيشه توري سيم وصل مي‌باشد كه اين خود سبب پيوند با ملات و يا اندود زير كار و يا ملات پشت كاشي مي‌شود. پس از اجراي اين مرحله، كاشي را در محل مذكور نصب مي‌كنيم.
تعمیر کاشی کاری به روش بنایی
پس از خرد کردن کاشی های ترک دار ملات پشت آن را به اندازه 2سانتیمتر کاملا خالی و تمیز میکنیم محل را آبخوار میکنیم ملات ماسه سیمان ریز دانه را با عیار کافی تهیه و در محل میگذاریم کاشی زنجاب شده را در محل خود قرار میدهیم وبا تخماق بر تمام سطح میکوبیم وهم سطح وتراز، نسبت به کاشیهای اطراف اجرا میکنیمپس از نصب کاشی آنرا با پودر سنگ وسیمان رنگی نسبت یک به چهار بند کشی میکنیم و با پارچه سطح کاشی را تمیز میکنیم.
توجه: گاهي در تعميرات كاشيكاري بر اثر بي‌توجهي در دوغاب‌ريي، كاشي لق و از محل خود جدا مي‌شود. در اين مورد، هم با روش چسب‌زني و هم بنايي مي‌توان آن را تعمير كرد. به روش‌هاي مختلف نيز مي‌توان كناره كاشي را گرفت و كنار و وسط آن را جهت كيد يا پريز، و يا عبور لوله و شير، سوراخ و يا نيمه كرد و در مكان‌هاي لازم به كار گرفت.

نصب کاشی روی ترکهای عمیق دیوار
دو ردیف از کاشی های اطراف ترک را خرد میکنیم تا بتوانیم تعمیرات را به خوبی انجام دهیم. ملات پشت کاشی را کاملا میگیریم . آجرکاری و عرض ترک را تا ارتفاع عمق لازم خالی میکنیم.
پس از اجرای سفت کاری (نصب و ترتیب دادن به آجرها)نصب کاشی ها را با استفاده از گل رس ودوغاب ریزی ادامه میدهیم درمرحله آخربند کشی و سطح را تمیز میکنیم
چند نکته
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 98

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما