محل لوگو

تعمير و نگهداري ساختمان فلزي 92 ص


تعمير و نگهداري ساختمان فلزي 92 ص

نام فایل : تعمير و نگهداري ساختمان فلزي 92 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 66

حجم : 48813 کیلوبایت


سازه های فلزي
مقدمه

از زماني كه انسان بوجود آمد نياز به سر پناه در او شكل گرفت. نياز به سرپناه جهت حفاظت از باران، حفاظت از سرما، حفاظت در برابر حمله حيوانات وحشي، حفاظت در برابر حمله ديگر انسانها و

در ابتدا سرپناه انسان يك محيط طبيعي مانند غارها بودند اما به مرور با افزايش تعداد انسانها و پديدار شدن محيط‌هاي ديگر نياز به تهيه سرپناه غيرطبيعي احساس شد و ساخت اولين خانه‌ها توسط انسان شروع شد.
خانه‌هاي اوليه بيشتر از چوب، سنگ و مصالحي كه در محيط در دسترس بود ساخته مي‌شد. كلبه‌هاي چوبي بيشتر در جنگلها و سنگي بيشتر در مناطق كويري و هموار بوجود آمد.
ملاتهاي اوليه از گل خالص بود و به مرور با مخلوط كردن با گچ و آهك ملاتهاي چسبنده‌تري تهيه شد و به مرور تكامل يافت تا اكنون كه به ساختمانهاي بتن آرمه و يا ساختمانهاي با اسكلت فولادي تبديل شده است.
اما آيا ساختمانهاي قديمي كه فقط توسط مصالح اوليه ساخته مي‌شد مي توانست در همه مناطق مورد استفاده قرار بگيرد؟ با توجه به اتفاقات و حادثه‌هايي كه رخ مي‌داد مانند زلزله، بادهاي شديد، سيل و

نياز به تهيه ساختمانهاي محكم از همه جهات بود كه هم در برابر زلزله و هم در برابر بارهاي جانبي و قائم مقاوم باشد و همچنين ساختمانهاي با مصالح بنايي در طبقات كم قابل استفاده بود ولي با اين تراكم جمعيت جهت ساخت در طبقات زياد نمي‌توانستيم از آن بهره‌مند شويم به همين دليل بايد ساختماني داشته باشيم كه در برابر بارهاي وارد شده به آن مقاوم باشد به همين جهت بود كه ساختمانهاي با اسكلت فولادي و بتني با فونداسيونهاي عظيم بوجود آمد و روز به روز در حال تكامل و پيشرفت مي‌باشد تا جايي كه ساختمانهايي ساخته مي‌شوند كه در برابر نيروهاي عظيم مقاوم بوده مثلاً ساختمانهايي كه در برابر زلزله‌هاي پر قدرت از بين نمي‌روند. شايد حتي تركهايي در آنها بوجود آيد يا حتي اتفاق ديگري در آن بيفتد ولي حداقل اسكلت ساختمان فرو نمي‌ريزد و جان انسان را حفظ مي كند.
با بوجود آمدن اين ساختمانها انسان با امنيت بيشتري در محل سكونت خود زندگي مي‌كند و ترس از بلاياي طبيعي او را هراسان نمي‌كند چون يكي از اهداف ساختمان سازي مهندسي رضايت و حفظ جان بهره‌بردار مي‌باشد.
انواع ساختمان :

ساختمانها از نظر اسكلت به چند دسته تقسيم مي‌شوند كه عبارتند از:
1-    ساختمانهاي با اسكلت فلزي (فولادي)
2-    ساختمانهاي با اسكلت بتن آرمه
3-    ساختمانهاي با ديوار باربر با ستون فلزي
4-    ساختمانهايي كه با مصالح بنايي اعم از خشت، گل و آجر ساخته مي‌شوند
5-    ساختمانهاي مختلط كه تلفيقي از اسكلت فولادي و بتني است
هر يك از ساختمانها با هر اسكلت از نظر سازه‌اي ونوع ساخت با هم متفاوت است ولي بيشتر بحث در اين قسمت معرفي ساختمانهاي فلزي و بتني و نوع كاربري، مراحل طراحي و ساخت و تفاوتها و مزيت‌هاي هر يك نسبت به يكديگر است.
سازه‌هاي با اسكلت فولادي
سازه‌ فولادي مجموعه‌اي از اعضاي باربر، ساخته شده از ورق و يا نيمرخ هاي فولادي مي‌باشد كه به كمك اتصالات به يكديگر متصل شده و اسكلت ساختمان را بوجود مي‌آورند.
نيمرخهاي فولادي توليدات كارخانه‌اي هستند كه با توجه به روشهاي تكامل يافته براي توليد آنها غالباً رفتاري در حد انتظار از خود نشان مي‌دهند.
موضوعي كه هميشه بحث برانگيز بوده و موجب نگراني طراحان و سازندگان سازه‌هاي فولادي است، چگونگي رفتار اتصالاتي است كه الف: براي ساخت اعضاي مركب از نيمرخ و ورق ب: براي يكپارچه نمودن اعضاء (شامل تير، ستون و مهاربندها) در محل گره‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 106

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما