محل لوگو

تحقیق معماری 24 ص


تحقیق معماری 24 ص

نام فایل : تحقیق معماری 24 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 22

حجم : 1060 کیلوبایت


1- معماری
1-1- تعريف معماري
شناخت معماري با شناخت عوامل تشکيل دهنده آن آغاز مي شود. اين برداشت در برگيرنده کليه عناصر کالبدي و ساختاري است و امور و مسائل جامعه شناختي فرهنگي - که از شاخه علوم انساني نشاءت گرفته - کليتي را مي سازد که بدان، معماري اطلاق مي شود.
1-2- تعريف معماري از نگاه معماران
تعريف معماري از نگاه معماران متفاوت است .به برخي از آنها مي پردازيم:
ويليام موريس:
معماري شامل تمام محيط فيزيکي است که زندگي بشري ر احاطه مي کند وزماني که عضوي از اجتماع متمدن هستيم نمي توانيم از معماري خارج شويم زيرا معماري عبارت است از مجموعه تغييرات و تبديلات مثبتي که هماهنگ با احتياجات بشر روي سطح زمين ايجادشده است و تنها صحراهاي دست نخورده از آن مستثني هستند.
جان راسکين:
تعريف درست معماري بطوريکه آن رااز يک مجسمه متمايز کند عبارت است از هنر طراحي مجسمه براي يک مکان خاص وجانمايي آن در آنجا براساس مناسب ترين اصول ساختمان .
اتين لويي بوله:
معماري چيست؟آيا من آن را همسو با وييروويوس به عنوان هنر ساختمان تعريف خواهم کرد؟نه.
اين تعريف داراي يک اشکال اساسي است. انسان براي ساختن بايد از تصور خود استفاده کند. نياکان ما کاشانه شان را تنها پس از اين که شکل آن را تصور مي کردند مي ساختند .
اين فرآورده ذهني و خلافيت هست که معماري را تشکيل مي دهد اينک ما مي توانيم آن را به عنوان هنر توليد هر نوع ساختمان و به حد کمال رساندن آن تعريف کنيم. بدين ترتيب هنر ساختمان تنها يک هنر ثانوي است که به نظر مي رسد براي ناميدن بخش علمي معماري مناسب باشد .
آدولف لوس :
زماني که ما يک تپه و توده خاک به طول ۶ فوت و عرض ۳ فوت در جنگل رو به رو ميشويم که با استفاده از بيل به شکل يک هرم روي هم انباشته شده است به فکر فرو ميرويم و چيزي در درون ما ميگويد : «اينجا کسي دفن شده است» . آن توده خاک معماري است.
لوکوربوزيه :
اينکه معماري در لحظه اي از خلاقيت بوجود مي آيد يک حقيقت انکار ناپذير است. زمانيکه ذهن درگير چگونگي تضمين استحکام يک ساختمان و نيز تامين خواسته هايي براي آسايش و راحتي است براي رسيدن به هدفي متعالي تر از تامين نيازهاي صرفا کارکردي برانگيخته ميشود و آماده ميگردد تا تواناييهاي شاعرانه اي را به معرض نمايش گذارد که ما را بر مي انگيزانند و به ما لذت و سرور ميبخشند.
1-3- حرکت در معماري
حرکت وسيله اي براي درک فضا است . وجود معماري مديون خلق فضا و درک فضا مديون

حرکت مي باشد . حرکتي که به شکل خاص خود بوده ولي در ذات ، داراي يک

ريشه مي باشد
.
حرکت در معماري يعني راه رفتن در ميان ديوار ها ، ستونها ، سقفها و
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 115

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما