محل لوگو

بررسي رفتارهاي متقابل در رانندگي با حالت خواب‌آلودگي 33 ص


بررسي رفتارهاي متقابل در رانندگي با حالت خواب‌آلودگي 33 ص

نام فایل : بررسي رفتارهاي متقابل در رانندگي با حالت خواب‌آلودگي 33 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 33

حجم : 631 کیلوبایت


پروژه ترابـري:
بررسي رفتارهاي متقابل در رانندگي با حالت خواب‌آلودگي
استاد:
مهندس گل
دانشجويان:
بهرام نظام‌دوست ـ علي‌رياضي‌نيا ـ علي‌اكبر طالبي
بهار 85
تغير رفتارها به منظور جلوگيري از رانندگي با حالت خواب‌آلود و افزايش ايمني ترافيك به بررسي تكنيك‌هاي اميدبخش، ثابت شده و ثابت نشده
گزارش نهايي:
بررسي مقالات فني و علمي؛
بررسي رفتارهاي متقابل در رانندگي با حالت خواب آلودگي
خلاصه اجرا
خواب‌آلودگي مفرط ممكن است سبب شود كه خطر برخورد وسايل نقليه موتوري افزايش يابد، زيرا فرد دچار خواب‌آلودگي است، زماني كه رانندگي مي‌كند يا اينكه توجه‌اي به حوادث جاده و وظيفه رانندگي به علت خواب‌آلودگي و خستگي كاهش مي‌يابد و چابكي و ورزيدگي ندارد. اين برخوردها اصولاً‌ به علت انحراف از جاده و خروج از آن مي‌باشد كه ممكن است بازتابش رفتار راننده خواب‌آلود باشد. ميزان دلايل علمي و قانون مراجع به خستگي راننده به اندازه كافي است تا تضمين كند كه توجه ويژه‌اي به راه‌هاي تقحقيق درباره جلوگيري از برخودردها صورت گيرد كه خواب‌آلودگي فاكتور اصلي و تعيين كننده علت مي‌باشد.
وقوع موقتي اينت تصادفات خواب‌آلودگي استتباط با تغييرات شبانه‌روزي وضعيت خواب دارد. اصولاً اوج تصادفات و خودروها در ساعات اوليه صبح و اوج دوم تصادفات در ساعات بعدازظهر حدود ساعت 3 عصر مي‌باشد. علت بعدي اين تصادفات خواب‌آلودگي به سن نيز ارتباط دارد. اين تصادفات براي افراد سنين بين 48-15 سال در ساعات اوليه صبح رخ مي‌دهد و براي افراد مسن‌تر در ساعات نيمه بعدازظهر اتفاق مي‌افتد. به نظر مي‌رسد كه رانندگان رفتارهاي مختلفي را به هشدار خودرو و چرخ نشان مي‌دهند. به هر حال، دانش و آگاهي ما درباره تكنيك‌هاي واقعي، بيدار نگهداشتن راننده است.
به هر حال افراد و آژانس‌هاي بسياري در تلاشند كه انواع خاص از رفتارها را جهت بيدار نگهداشتن بكار گيرند و عده زيادي نيز از آن دفاع مي‌كنند. مثلاً پايين نگهداشتن پنجره يا توقف مصرف كافئين و بعضي غذاها. بعضي از رانندگان حرفه‌اي چيزهاي خاصي را مطالبه مي‌كنند كه بهتر از بقيه كار مي‌كند.
به هرحال، هيچ يافته‌اي از دليل قطعي وجود ندارد كه هر يك از اين رفتارها بسيار موتر از بقيه باشد يا اينكه آنها هوشياريشان را براي مدت طولاني نگه مي‌دارند. اين مطالعه اثر متقابل را آزمايش مي‌كند كه نشان مي‌دهد در برخورد و مبارزه با رانندگي خواب‌آلودگي، كداميك موثر و كداميك غيرموثر و كداميك نسبتاً موثر مي‌باشد. ما تحقيقي را بر روي مقالاتي به عمل آورديم كه راجع به واكنش‌‌هايي كه رانندگان در هنگام مواجهه با خواب‌آلودگي از خود نشان مي‌دهند تا در هنگام رانندگي هوشيار بمانند، را به عمل آورديم. ما جستجويمان را با استفاده از خدمات بانك‌هاي اطلاعات آنلاين كامپيوتري مثل
Medline
و همچني
Ps Ychinfo
و نيز استفاده از موتورهاي جستجوي شبكه جهاني اينترنت بهره جستيم.
در مقاله حاضر راجع به موضوع ما اطلاعات خيلي كمي در رابطه با پشتيباني علمي كاري كه انجام مي‌شود يا نمي‌شود، بدست آورديم. از روي اطلاعات بدست آمده از جستجوي مقاله، همچنين از ورودي تعداد كمي از گروه‌هاي بررسي، يك ابزار براي رفتارهاي همراه با رانندگي در شرايط خواب‌آلودگي و مستقيماً براي آنهايي كه دانش رانندگي دارند، درنظر گرفته شد تا شرايطي كه ممكن است رفتار خواب‌آلودگي را بدتر و تشديدتر كند يا جلوي آن را بگيرد، شناسايي كنند. در حالي كه داده‌هاي علمي كمي راجع به وسايل و رفتارهاي تكنولوژيكي وجود دارد كه ممكن است در مبارزه با خواب‌آلودگي بكار برده شود.
به نظر مي‌رسد كه قويترين داد‌ه‌ها به شكل حساب‌هاي حديثي با حكايتي آورده شده است. در موضوعات اقدام متقابل مطالعات اوليه نشان مي‌دهد كه اولين انتخاب افراد خبره در هنگام خواب‌ جلوگيري از آن با دومين انتخاب مديريت رفتار خواب مثل گرفتن دوش مي‌باشد. بعضي از افراد خبره كه تنها در شرايط غيرمعمول از داروهايي استفاده مي‌كنند كه مستقيماً سبب افزايش سطح هوشياري مي‌شود، ما متوجه شديم كه مطالعات تجربي دليل قاطعي براي اقداماتي دارند كه ممكن است در برخورد با خواب‌آلودگي در حين رانندگي موثر باشند. بنابراين ما تلاش كرديم كه مطالعه‌اي را طراحي كنيم كه نه تنها مي‌خواهد نظر افراد خبره را در اثربخشي رفتارهاي متقابل خاصي درنظر بگيرد، بلكه به جمعيتي كشيده شود كه مي‌توانند نتيجه علمي نهايي راجع به تكنيك‌هاي جلوگيري، رد يا احتمالي و اميدبخش بيان نمايند.
ما از مطالعات تجربي متداول در اين زمينه باخبر بوديم و نيز اميد به كشف داده‌هايي داريم كه (چه منتشر شده يا منتشر نشده) كه دليلي را براي اقدامات موثر فراهم نمايند. ما يك بررسي را انجام داديم و مجموعه سوالاتي را طراحي كرديم كه به 1221 نفر از افراد علاقه‌مند و خبره در زمينه تحقيق خستگي فرستاديم كه از اين افراد، 213 نفر پاسخ دادند. بازخورد افراد پاسخ دهنده پشتيباني از فرضيه ما بود كه كمتر دليلي علمي براي رفتارهاي موثر (يا غيرموثر) براي خواب‌آلودگي در حين رانندگي وجود داردد. داده‌ها نشان مي‌دهد كه بيشتر مردم، صرف‌نظر از شغلشان، سطح تحصيلات و ويژگي‌هاي ديگر، معتقدند كه هيچ جانشيني براي خواب‌ وجود ندارد.
سپاسگذاري
تحقيق اخير بر روي اين مقاله بر پايه حمايت‌هاي موسسه امريكايي اتومبيل ايمني ترافيك است. ما از داوطلبيني كه در بحث‌هاي گروهن‌هاي غيررسمي راجع به تكنيك‌هاي رفتاري در مقاببه با خواب‌آلودگي در هنگام رانندگي شركت نمودند، سپاسگذاري مي‌كنيم و همچنين از افراد پاسخ‌دهنده كه وقت و زمانشان را صرف كردند تا موضوعات مطرح در پرسشنامه جلوگيري از رانندگي در حالت خواب‌آلودگي را پاسخ دهند، تشكر مي‌گردد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 108

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما