محل لوگو

بتن 43 ص


بتن 43 ص

نام فایل : بتن 43 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 54

حجم : 108 کیلوبایت


over view
(نظر اجمالي)
مواد ساختماني و اينكه چگونه آنها استخراج، توليد، انتقال، بهره‌برداري و بازيافت مي‌شوند، تأثير بسيار مهمي بر روي بهره‌وري اقتصادي، تأثيرات محيطي و دوام و ايمني محيط ساختمان مي‌گذارد. از قديم مقدار زيادي از توجهات به استفاده از مواد نوآورانه به منظور تقويت صرفة اقتصادي،‌ ايمني و دوام‌پذيري محيطي از ساختار زيربنايي محيطي، مبذول شده است مثلاً جاده‌هاي ما، پلها و تونلها و غيره. بهرحال، زير ساختهاي صنعتي، يك عامل اصلي از ظرفيت توليد صنعتي و كارآمدي و كيفيت امكانات مرتبط با آن مي‌باشد و داراي اهميت حياتي است. زيربناي صنعتي كه اشاره به زيربناي مالكيت خصوصي دارد و تنها براي استفاده از استخراج مواد و تولدي محصولات صنعتي مي‌باشد، از موضوعات پيچيده اين تحقيق بوده و ترسيم كنندة تمام حوضه‌هاي اصلي طراحي، مهندسي و تركيب‌بندي مي‌باشد. هرحال بواسطة حجم پاية توليد صنعتي آمريكا، انتخابهاي متفاوتي در مواد و روشهاي مورد استفاده وجود دارد كه تأثيرات مهم و برجستة اقتصادي و محيطي را بر جاي مي‌گارد. بنابراين علاوه بر حفاظت صنعت زيربناي، توانايي ايجاد محيطي صميمانه، گزينشهاي پايدار بدن كارآيي مواد، ادغام ساختاري، بادوامي، هزينه و بهره‌وري صنعتي، اهميت ويژه‌اي دارد. اين مقاله قصد دارد يك نظر اجمالي در خصوص انواع مختلف مواد جديد و تكنولوژيهايي كه وجود دارد، ارائه دهد ما قصد نداريم يك نگاه جامع به نوآوريهاي جديد در مواد و تكنولوژيها داشته باشيم. همچنين قصد ما اين نيست كه يك گفتگو را در خصوص مكان تحقيق و گسترش آن ارائه دهيم زيرا در اين راه موانعي وجود دارد اين مقاله در دو بخش اصلي تنظيم گرديده است. بخش اول كه يك نظر اجمالي در خصوص دسته‌هاي مختلف و متعددي از تكنولوژيها و يا روشهاي پروسه شده مي‌باشد كه يا گسترش‌يافته‌اند و يا در حال كاربري هستند. هر كدام از اينها بعنوان يك نمونه از مواد تكنولوژيها و روشهايي است كه براي بكارگيري در زير ساختهاي صنعتي وجود دارد و همچنين بحث در خصوص ابتكارات آنها و مزاياي انرژي، محيطي، اقتصادي‌اي كه آنها ارائه مي‌دهند مي‌بشد. اين بخش همچنين ويژگيهاي اين مواد را مورد بررسي قرار مي‌دهد اين ويژگيها شامل استقامت، انعطاف‌پذيري، مقاومت در برابر ترك، مقاومت در برابر فرسودگي، دوام در برابر انعطاف پذيري مقاومت در برابر سايش و پوسيدگي مي‌باشد. بخش دوم نگاهي دارد به موانعي كه اين مواد و تكنولوژيها براي ورود به بازارهاي بزرگتر تجاري با آنها روبرو هستند.
زمانيكه به مسائل پيرامون تأثير گزينش مواد براي زيربنايي صنعتي نگاهي مي‌اندازيم، درك محيط بزرگتري كه در آن آنها مورد استفاده خواهند بود، مه مي‌شود. بيش از تحقيقات عادي به منظور تقويت و دوام، يك سؤال بايد در خصوص تأثيرات محيطي آنها و همچنين پتانسيل آنها براي پاسخگويي به بلاياي طبيعي و ساخته بشر مطرح گردد. تكنولوژيهاي جديد و عملكرد بالاي مواد براي برآورده كردن اي نازها گسترش يافته است. همچنين راه‌حلهاي پايدار و خلاق براي مشكلات پايدار ارائه گرديده است. اين مواد و تكنولوژيها، از آلياژهاي مقاوم در برابر پوسيدگي تا محصولات ترميمي بتني براي عايق‌بندي در مقابل لرزش ر در بر مي‌گيرد. همگي آنها مزايايي را ارائه مي‌دهند. چه از نظر پايداري ساختاري، محيطي و يا از نظر نگهداري و فرآيند تعميرات.
ساختار يك بنا، كه مي‌تواند مستقيماً انرژي را مصرف كند، تأثير بسيار مهمي بر كل انرژي مورد استفاده در اقتصاد را از طريق بنا و امكاناتي كه ايجاد مي‌كند، داشته باشد و ارائه‌كنندة فرصتي مهم براي بهره‌برداري از مواد جنبي و بي‌استفادة ساير صنايع و فرآيند‌هاي تغيير انرژي مي‌باشد. دليل اين عوامل، صنعت پتانسيل بسيار بالايي را در تغيير الگوها و سطوح مصرف انرژي در كاهش اسراف مواد و ايجاد زيربناي بادوام، در حوزة عمومي و صنعتي، دارد.
بعبارت ديگر، زير ساخت ايجاد شده مي‌تواند تقويت‌كننده بهره‌وري در كل صنعت گردد اگر بطور كارآمدي طراحي و اجرا شود. برعكس آن مي‌تواند بعنوان يك تباهي براي آن محصول گردد اگر طرح و ساختش ضعيف باشد.
بهمين دليل، مفاهيم،‌ ابزارها و روشهاي جديد در طراحي و ساختار صنعتي مي‌تواند سهم بسزايي را در كارآيي انرژي، تغيير متعادل جو جهاني و ايجاد توسعة پايدار داشته باشد. اين سطح‌بندي بطور خاص مرتبط با آن چيزي است كه ما آنرا بعنوان مسائل گسترده و جديدي از ايمني زير ساخت مورد توجه قرار مي‌دهيم. جامعه ما بدرستي نمي‌تواند بدون الحاق پايدار، كارآمدي انرژي و بهره‌وري اقتصادي در داخل آن طرح، طرحي دقيق ارائه دهد.
تكنولوژي
Road maps
(نقشه‌هاي جاده‌اي) براي صنايع متنوع توليد انرژي متمركز تحت عناوين زير توليد شده است. تحت حمايت ادارة امور انرژي و انرژي جايگزين شونده
(DOE-EERE)
صنايع برنامه‌ريزي تكنولوژيكي براي استراتژي آينده
(IOF)
. اين
Road map
يك پهنة وسيع از زمينة مشترك را نشان مي‌دهد و نظرت بسياري را كه ممكن است در حوزة ساختار صنعتي قابل اجرا باشد، ارائه مي‌دهد. ظهور مجدد چنين اهدافي نظير افزايش حساسيت محيطي افزايش كارآمدي اقتصادي، تأكيد بيشتر بر روي همكاري و برداشتن موانع تحقيق و توسعه، همگي ممكن است بعنوان گواهي بر روندهاي مؤثرتر، ارائه گردد. همچنانكه قبلاً ذكر شد، صنعت ساختمان نقش ممتازي را هم براي مصرف‌كننده و هم براي تهيه‌كنندة كالا و خدمات براي صنايع
IOF
دارد. ارتباط اختصاص يافته بين صنعت ساختمان و صنايع معدني، الوار، آلومينيوم، شيشه،‌ استيل ريخته‌گري و سيمان بايد پاسخگوي اين روند باشد. از اين رو معطوف داشتن توجه به نوآوريها در مواد و روشهاي موجود ضرورت دارد و اين در صورتي است كه صنايع طراحي و ساختماني، روابط هم زيستانة خود را با صنايع آتي به حداكثر برسانند.
What are the Criteria
ملاك چه چيزهايي است؟
قبل از اينكه در خصوص مواد جديد و فرآيندهاي موجود بحث كنيم. ضرورت دارد كه مشخصه‌هاي مورد جستجو را تعريف نمائيم. مواد جديد و فرآيند توليد ممكن است يك پهنة وسيعي از مزايا، كم كردن تأثيرات محيطي تا افزايش تقويت و دوام و صرفة اقتصادي را در بر گيرد. براي اهداف اين نوشته، معيارش توسط سازمان تحقيقات مهندسي شهري و سيستمها و مواد ساختماني
(CONMAT)
استفاده خواهد شد. اين برنامه يك تلاش مشترك در راستاي صنعت طراحي و ساختمان است و نگاهي داد به مشخصه‌هايي كه در مواد جديد منظور تنظيم اهداف چهارگانه صنعتي مطلوبيت دارد.
علاوه بر اين، اين برنامه قصد دارد از طريق نگاهي به مواد قديمي داراي عملكرد بالا و همچنين مواد و تكنولوژيهاي جديد، نوآوريها را تشويق نمايد. معيارهاي مشخص شده توصيف كننده ويژگيهاي مطلوب در خود زير ساخت مي‌باشد. اما بخاطر ساختار صنعتي بايد مشخصات مناسب و ويژه‌اي را كسب نمايد. اين مشخصات شامل موارد زير است:
انعطاف‌پذيري، سختي و قدرت بالا
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 112

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما