محل لوگو

بافت هاي حاشيه شهر مشهد فرسوده و غیر رسمی 12 ص


بافت هاي حاشيه شهر مشهد فرسوده و غیر رسمی 12 ص

نام فایل : بافت هاي حاشيه شهر مشهد فرسوده و غیر رسمی 12 ص

فرمت : .docx

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 3003 کیلوبایت


دانشگاه آزاد اسلامي - واحد مشهد
دانشكده شهرسازي
گزارش بازديد :
بافت هاي فرسوده وغيررسمي شهر مشهد
استاد گرامي : جناب آقاي مهندس اكبريان
دانشجو : وجيهه مسكراني
بهار 88
بافت هاي حاشيه شهر مشهد :
مساحت سكونتگاه هاي غيررسمي حدود 3850 هكتار برآورد شده و طبق آمار سال 1385 ، جمعيت 820 هزار نفر يعني معادل يك سوم جمعيت شهرمشهد را به خود اختصاص داده اند . غالبا در شمال شرق و شمال مشهد شكل گرفته اند البته لكه هاييي نيز در غرب و جنوب هم وجود دارند با اين تفاوت كه سكونت گاه هاي با منزلت پايين در شمال شرق واقع شده اند .
طبق برآوردهاي انجام شده درحدود 170 هزار واحد مسكوني جهت بافت حاشيه لازم مي باشد و ميانگين بعد خانوار دربافت حاشيه حدود 5 نفر در مقابل 4 نفر در مشهد مي باشد .لازم به ذكر است كه ميانگين افزايش جمعيت مناطق حاشيه 1.5 برابر افزايش جمعيت شهر مشهد برآورد شده است .
به لحاظ ساخت و ساز اغلب در لبه مسيل ها و حرايم به صورت نامستحكم و غير اصولي شكل گرفته اند .
به جز بحث هاي كالبدي ،‌ريزدانگي ،‌عدم استحكام بنا ،‌مشكلات شبكه معابر ،‌ويژگي هاي اجتماعي و معيشتي دچار مشكل مي باشند . داراي نوعي همبستگي اجتماعي بين ساكنان و موضع گيري درمقابل هرنوع نيروي وارد شده مي باشند و آسيب هاي اجتماعي آنان ممكن است در حد محله خود نباشد ،‌لذا دربرخورد با اين مناطق بايد سعي شود درجهت تبديل تهديد ها به فرصت گام برداشت .دراين راستا شناسايي افراد معتمد و قابل قبول ساكنان مي تواند مفيد واقع شود .
شهرك امام علي يا نوده :
حدود 20 هزار نفر جمعيت دارد و داراي تراكم جمعيتي حدود 200نفر در هكتار در مقابل تراكم نسبي 90 نفر در هكتار مشهد مي باشد . بالغ بر 90% ساخت و سازهاي آن ،‌فاقد استحكام مي باشد . وضعيت شبكه معابر نيز دچار مشكل بوده ،‌هسته اوليه آن به صورت محلات خود جوش است . خرمات از جمله تجاري ها شكل گرفته و جنبه كاركردي دارند . به لحاظ درآمدي ،‌ساكنان كم بضاعتي را در بر گرفته است . عدم دفع سطحي آب از جمله مشكلات ديگر اين بافت است .
حدود 80 % قطعات به صورت يك طبقه مي باشند . مشكلات امنيتي از قبيل توزيع مواد مخدر و ... وجود دارد .
نام محدوده
نام هسته جمعيتي
جمعيت
خانوار
نسبت جنسي
نرخ
باسوادي
مساحت
(هكتار)
تراكم جمعيتي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 116

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما