محل لوگو

انتخاب رنگ 55 ص


انتخاب رنگ 55 ص

نام فایل : انتخاب رنگ 55 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 48

حجم : 42785 کیلوبایت


مقدمه
انواع پوشش دیوارهای داخلی
دیوارها بزرگترین بخشها از چارچوب یک اتاق هستند و پوشانیده شدن آنها از لحاظ قیمت و سلیقه و نوع کار انتخابی بسیار متفاوت است. روشهایی که برای کار بر روی دیوار انتخاب می‌شود هم می‌تواند فضای کلی اتاق را تقویت نماید و هم می‌تواند باعث شکست آن بشود. از نظر تاریخی نیز انسانها به دیوارها و تزئین آن توجه داشته‌اند و به انواع مختلف دیوارها را موضوع کار قرار داده‌اند. حتی در اکتشاف باستانشناسی مربوط به دوران غارنشینی و سایر ادوار نشانه‌هایی از آراستن و نقاشی‌های ابتدایی دیده می‌شود.
از سال 1920 به بعد دیوارها به شکل ملال‌آوری ساده شده‌اند اما در دوره‌های اخیر دوباره توجه به دیوارها رونق یافته و انتخابهای بسیاری بوجود آمده است که می‌توانند اتمسفر کلی یک اتاق را تغییر بدهند.
گزینه‌های دکوراسیون دیوار:
تصمیم‌گیری در مورد انتخاب میان رنگ، گچ، کاغذ، پارچه، آینه و سایر شیوه‌ها برای دیوارهای یک اتاق یک مسئله است و شناخت وسعت هر کدام از آنها مسئله‌ای دیگر است. بیشتر انسانها در مورد چگونگی استفاده از تکنیکهای گستردة امروزی به راهنمایی و گرفتن ایده نیاز دارند. چیزی که برای کار روی دیوارها انتخاب می‌شود چه در مورد شخصیت، حال و هوا و سبک و چه در مورد ابعاد و اندازة ظاهری آن می‌تواند تفاوتی آشکار ایجاد کند. در حقیقت استفادة هوشمندانه از انواع شیوه‌های پوشش دیوارهای داخلی می‌تواند آنرا کوچک‌تر یا بزرگتر، پهن‌تر یا باریک‌تر، سردتر یا گرمتر، روشن‌تر یا تیره‌تر بنظر برساند و هر گونه بدنمایی را بپوشاند. مطمئنا فضای حقیقی نیز می‌تواند با تغییرات سازه‌ای مربوط به دیوارها تغییر کند. که کار نسبتا ساده‌ای است.
1- انواع رنگ
رنگ ابزاری است که به طرز حیرت‌آوری تطبیق‌پذیر است. نه تنها امروز گستره‌ی وسیعی از رنگ‌ها وجود دارند. بلکه عملا می‌توان هر گونه سایه‌ای را به رنگ افزود. خواه به روش سعی و خطا در خانه، خواه به وسیله کامپیوتر در یک فروشگاه رنگ. رنگ در پرداخت‌ها و بافت‌های متنوع و انواع پوششی و محافظتی مختلف وجود دارد. به علاوه، نه تنها می‌توان از آن به روش سنتی استفاده کرد، بلکه می‌توان برای شبیه‌سازی سطوح گران‌بهاتر نیز از آن بهره برد.
رنگ اساسا شامل یک رنگدانه می‌شود که در نوعی ماده‌ی چسبی بخش شده است، به همراه یک حلال که قابلیت کار روی رنگ را بیش‌تر می‌کند و هنگامی که رنگ خشک می‌شود، بخار می‌شود. برخی از رنگ‌ها همچنین شامل رزین‌ها و سیلیکاها می‌شوند تا برخی از ویژگی‌های خاص را ایجاد کنند، مانند خشک شوندگی سریع یا ضد زنگ گیاهی بودن، اثرات بافتی یا پرداخت‌های خاص که تنها توسط یک نقاش دکوراسیون ماهر قابل دستیابی هستند. برای مثال، در حال حاضر، انواعی در دسترس‌اند که پارچه، مخمل، چرم، نمای مرطوب، زنگار مس و یا رنگ‌های عتیقه و کهنه را شبیه‌سازی می‌کنند.
بیش‌تر رنگ‌ها پایه آبی و یا پایه روغنی هستند. هر دو دسته با پرداخت‌هایی متنوع به کار می‌روند که به طور تدریجی از مات تا درخشان و با تفاوت‌های کم به اشکال مختلف با عناوین مات یا یکنواخت، نازک، جلادار، ابریشمین، نیمه شفاف یا کاملا شفاف، طبقه‌بندی می‌شوند. رنگ‌های پایه روغنی به علت کم روح بودنشان امروزه کم‌تر رایج هستند. رنگ‌های پایه آبی مخلوطی از رزین‌ها (معمولا وینیل یا اکریلیک) در یک مخلوط معلق آبی (سوسپانسیون) هستند. امروزه اکریلیک‌های پیشرفته و الیاف وینیل، به همراه آسترها و یا زیر لایه‌های اکریلیک به همراه لاک‌ها و لعاب‌های اکریلیک، پرداخت‌هایی به دست می‌دهند که مانند پرداخت‌هایی که از رنگ‌های پایه روغن به دست می‌آید، حرفه‌ای هستند.
مزایای اصلی رنگ‌های پایه آبی بر رنگ‌های پایه روغنی این است که رنگ‌های پایه آبی سریع‌تر خشک می‌شوند. بویی از خود به جا نمی‌گذارند و می‌توانند بدون تدارک خاص و بدون نیاز به پوشش شسته شوند. این رنگ‌ها در مقابل فرسودگی مقاومت کم‌تری دارند و پاک کردن آنها با مالش مشکل‌تر است و جذابیت کمتری نیز دارند. اگرچه، همه‌ی این معایب با ورود دوغاب‌های رنگی و لاک‌های جدید مرتفع شده‌اند. این مواد می‌توانند در مرحله‌ی بعد (و یا حتی روی دیوارهای امولسیون موجود یا قسمت‌های چوبی با پوشش وینیل ابریشمی)، به کار برده شوند تا عمقی نیمه شفاف و همچنین ماندگاری را حتی به هموارترین سطوح اضافه نمایند.
الف) رنگ‌های ضد چکه
هر دو نوع پایه‌ی آبی و پایه‌ی روغنی در نمونه‌های ضد چکه موجود می‌باشند که این مدل‌ها نیازی به رقیق کردن یا به هم زدن ندارند. بدین ترتیب می‌توان آنها را فورا از طرف قلع اندود به دیوار یا سقف منتقل نمود. سطوحی که با امولسیون جامد و به وسیله‌ی غلطک کار شده‌اند، واقعا بدون چکه هستند بنابراین خصوصا برای سقف‌ها مفید هستند.
ب) رنگ‌های آکریلیک
آکریلیک‌ها به خوبی سطح را می‌پوشانند و سریع خشک می‌شوند و نسبت به رنگ‌های پایه روغنی بوی کمتری دارند.
پ) لعاب‌های پلاستیکی (اپوکسی)
این مواد، پرداختی شیشه‌ای و سخت دارند که در مقابل ناپاکی و خراشیدگی مقاوم هستند و می‌توان آنها را روی کاشی‌های سرامیکی (و همچنین آجرکاری، فلز، فایبرگلاس و چینی) به کار برد. بنابراین، این رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی دیوارهای کاشی کاری شده‌ی یک آشپزخانه یا حمام که موافق با سلیقه‌ی شما نیست، ایده‌آل‌اند. اما، این مواد نیاز به اجرای با دقت و زمان خشک شدن طولانی دارند.، بنابراین دستورات روی ظرف حاوی آن را به دقت اجرا کنید.
ت) لعاب‌های دارای بافت
این نوع لعاب هنگامی که خشک می‌شود، از هم باز می‌شود تا پرداختی شکاف‌دار ارائه دهد. بنابراین این مواد برای رنگ‌آمیزی قاب بندهای چوبی (و همچنین مبلمان چوبی و پایه‌های لامپ) مفید می‌باشند، هر چند یک پرداخت قدیمی دقیق‌تر، با روش‌های دیگری به دست خواهد آمد.
ث) گچ آب چسب (
Distemper
) یا دوغاب (
White wash
)
این رنگ قدیمی و ابتدایی که از گل سفید- که به عنوان گچ سفید شناخته می‌شود- که در آب و چسب حل شده به همراه رنگ دانه‌های اضافه شده به شکل جالب توجهی دوباره رایج شده است. این نوع، مدتی طولانی است که در خانه‌های قدیمی کاربرد دارد، زیرا به دیوارها اجازه می‌دهد تا نفس بکشند. یعنی اجازه می‌دهد رطوبت دیوارهای نم‌دار از میانش عبور کند. اما دلیل احیای اخیر، گستره‌ی رنگ‌های لطیف و ملایم و ظاهر زیبا و پودری آن است (همچنین، اگر از یک چسب خوب ساخته شود، پودری نیست که به آسانی ریخته شود). به علاوه، تنها یک لایه‌ی پوشاننده موردنیاز است. و هنگامی که خشک می‌شود بسیار روشن‌تر از چیزی خواهد بود که در هنگام اجرا نظر می‌رسد، بنابراین هنگامی که در حال رنگ‌آمیزی آن هستید، اجازه دهید تا یک نمونه از آن ابتدا خشک شود، شاید نیاز به رنگ‌دانه‌های بیشتری داشته باشید. (اگر عجله دارید، می‌توانید به فرآیند خشک کردن با یک مو خشک‌کن سرعت ببخشید). هنگامی که رنگ به دست آمده راضی کننده بود، آن را با یک برس بزرگ و پهن و با حرکت‌های عمودی عادی، تنها در یک جهت و تا جای ممکن به طور یکنواخت، برس بزنید.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 94

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما