محل لوگو

اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی 34 ص


اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی 34 ص

نام فایل : اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی 34 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 29

حجم : 792 کیلوبایت


اصول کلی چیدن وسایل در خانه های امروزی
تعیین محل وسایل و مبلمان منزل یکی از مرعوب کننده ترین و مهمترین تصمیمات در طراحی دکوراسیون منزل است. به خصوص اگر فضای کوچکی در اختیار داشته باشیم، باید برای چیدن وسایل بیش از پیش ظرافت به خرج دهیم تا قطعات مبلمان و وسایل دیگر، راه رفت و آمد را مسدود نکنند.
سه موقعیت زیر از جمله حالتهای معمول در منازل هستند که میتوان تعدادی از اصول اولیه دکوراسیون را بر اساس آنها شرح داد.
اتاق نشیمین:
هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید.
۱- نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.
۲- صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.
۳- محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.
۴- بین میز کوتاه قهوه خوری و کاناپه جای پای کافی در نظر بگیرید. کافی است که این دو بین 35 تا 45 سانتیمتر با یکدیگر فاصله داشته باشند
۵- ارتفاع میزهای عسلی باید حداکثر تا دسته صندلی یا مبلی که در کنار آن قرار دارد، باشد.
۶- محلی برای رفت و آمد آسان و به عرض چند دسیمتر در اطراف وسایل درنظر بگیرید.
اتاقهای چند منظوره:

چیدن وسایل در اتاقهای بزرگ یا ناهارخوری و نشیمنهای یکسره در آپارتمانهای امروزی کار نسبتا مشکلی است. زیرا نه تنها باید بدانیم از کجا شروع کنیم، بلکه باید کاربردهای مختلفی را در یک چهارچوب واحد بگنجانیم.
۱- شما در یک اتاق چند منظوره باید برای هر بخش از فضا، یک ویژگی غالب در نظر بگیرید. برای مثال بخش غذاخوری را بر روی یک ویترین یا قفسه ظروف زیبا و بخش نشیمن را بر روی میز تلویزیون متمرکز کنید. در صورت امکان این دو بخش را در نقطه مقابل هم قرار دهید تا وزن ترکیب بندی اتاق متعادل بماند.
۲- با قرار دادن ماهرانه مبلمان، دیواری طبیعی میان دو بخش اتاق ایجاد کنید. با قرار دادن کاناپه یا یک جفت صندلی به طوری که پشت به محل غذا خوری باشد یا قرار دادن یک پاراوان میتوانید دو بخش اتاق را از یکدیگر جدا کنید.
۳- هماهنگی و توازن را فراموش نکنید. با قرار دادن دو یا چند شیء کوچک در مقابل اشیاء بزرگ و کنار هم قرار دادن صندلیها و ساختن مجموعه هایی از لوازم تزئینی میتوانید به نتیجه دلخواه برسید.
۴- برای مشخص و جدا کردن هر قسمت از قالیچه های کوچک مناسب با فضا استفاده کنید.
۵- توجه کنید که دور میز غذا خوری فضای کافی برای عقب کشیدن صندلی و نشستن داشته باشد. این فضا از هر طرف باید حداقل 90 سانتی متر باشد.
۶- مبلها باید طوری قرار بگیرند که رسیدن و نشستن بر روی آنها به سادگی امکان پذیر باشد و محل عبور و مرور برای مهمانان و میزبان موجود باشد.
چيدمان مبل در اتاق نشيمن
چه نوع چيدماني براي مبلمان اتاق نشيمن مناسب است؟
اتاق نشيمن محلي براي جمع شدن افراد خانواده در كنار هم، گفت وگو و اغلب تماشاي تلويزيون است از اين رو نحوه چيدمان مبل ها در اين اتاق بايد متناسب با اين منظور باشد. اين چيدمان بايد به صورتي باشد كه بيشترين امكان را براي صحبت كردن افراد با يكديگر فراهم آورد به گونه اي كه همه افرادي كه بر روي مبل ها مي نشينند، بتوانند به راحتي يكديگر را ببينند و يا همه بتوانند صفحه تلويزيون را كه در گوشه اي از اين اتاق قرار داده مي شود، ببينند. به علاوه چيدمان مبل ها بايد به صورتي باشد كه حداكثر استفاده از فضاي محدود اتاق نشيمن به عمل آمده و فضاي مناسب براي نشستن عده بيشتري فراهم آيد. در طرح ها و تصاوير نمونه هايي را ملاحظه مي كنيد. استفاده از كاناپه‌هاي دو يا سه نفره امكان جاي دادن تعداد بيشتري از افراد را در فضايي محدود به ما مي دهد از اين رو قرار دادن دو كاناپه دو نفره در برابر يكديگر مي تواند بهترين امكان را در يك فضاي بسيار كوچك و نسبتاً باريك در اختيار ما قرار دهد.
مجموعه اي متشكل از دو كاناپه دو نفره و يك ميز كوچك فضاي كمي را اشغال مي كند و در اغلب اتاق‌هاي كوچك مي توان از اين مدل چيدمان بهره گرفت. استفاده از كاناپه‌هاي دو يا سه نفره به افزايش فضاي نشيمن كمك مي كند. چيدن مبل ها به شكل
L
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 118

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما