محل لوگو

آزمايش تراكم خاك 8 ص


آزمايش تراكم  خاك 8 ص

نام فایل : آزمايش تراكم خاك 8 ص

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 159 کیلوبایت


آزمايش : تراكم (
compaction
)
هدف از انجام عمليات تراكم ، كاهش ميزان تخلخل خاك است . وجود آب تا ميزان مشخصي سبب تسهيل اين عمليات مي شود .بدست آوردن اين حد رطوبت و وزن مخصوص خشك بيشينه خاك پس از بكار بردن ميزان معيني انرژي كوبشي ،‌هدف مهم آزمايش تراكم است .
مقدمه
در هنگام ساخت و اجراي بزرگراهها ، فرودگاهها و سازه هاي ديگر متراكم كردن خاك يك امر ضروري جهت بهبود مقاومت خاك مي باشد . پروكتور (1933) يك آزمايش تراكم ازمايشگاهي ابداع كرد تا بوسيله آن حداكثر وزن مخصوص خشك خاك كه براي تراكم درمحل مي تواند استفاده شود را تعيين كند اين آزمايش به نام آزمايش تراكم پروكتور مشهور مي باشد .
توضيحاتي در مورد مبحث تراكم
زمانيكه به يك خاك نيرو وارد مي شود دانه هاي جامد خاك روي هم مي لغزند و در محيط متراكم تري قرار مي گيرند و نشست خاك كم مي شود . در محيط متراكم تر خاك داراي زاويه اصطكاك داخلي بيشتري است و در نتيجه مقاومت برشي خاك بيشتر مي شود . به مسئله تراكم خاك در پروژه هايي نظير راهسازي و احداث سد برخورد مي كنيم و بدين ترتيب مقاومت برش يا به عبارتي توان باربري خاك را افزايش مي دهيم از روش هاي زير براي متراكم كردن استفاده مي شود .
غلطك (
roller
‌)
با استفاده از غلطك براي اغلب كارهاي مهندسي مي توان خاك را متراكم نمود بدين ترتيب كه در پروژه هاي راهسازي لايه ها تا 20 سانتيمتر و سد سازي تا 60 سانتي متر ريخته شده و روي آن مقداري آب پاشيده مي شود و با گذر چند بار غلطك‌، خاك متراكم مي گردد رطوبت موجب مي شود دانه هاي خاك به اصطلاح « روغنكاري » شده وزاويه اصطكاك داخلي آن ها كم شده و متراكم تر
مي گردد .
انواع غلطك
غلطك چرخ فلزي :
از غلطك هاي چرخ فلزي عموما در كارهاي آسفالتي استفاده مي شود و از غلطك هاي لرزان يا سنگين چرخ فلزي براي متراكم كردن خاك درشتدانه استفاده مي گردد . ارتعاش موجب لرزداندن دانه ها شده و دانه ها از بالا به پايين بهتر متراكم مي شوند .
چرخ لاستيكي :
از اين نوع غلطك براي خاكهاي ماسه اي و خاكهاي درشتدانه اي كه پوك هستند و زير غلطك چرخ فلزي خرد مي شوند استفاده مي شود و خاك را از بالا به پايين متراكم مي كنند .
پاچه بزي:
اين نوع غلطك براي تراكم خاك هاي رسي استفاده مي شود . اين نوع غلطك مخصوصا در هسته سد خاكي كاربرد دارند و خاك را از پايين به بالا متراكم مي نمايند .
روش
vibroffototion
: اين روش براي خاكهاي ماسه اي ريز دانه كه داراي عمق زيادي هستند استفاده مي شود ، بدين ترتيب كه دستگاه
vibroffototion
كه داراي وزن سنگيني در حدود 2 تن است و مجهز به جت آب در بالا وپايين است ، روي لايه مورد نظر قرار مي گيرد .
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 123

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما