نام فایل : چگونه دانش آموزان را به تاريخ علاقمند كنيم
فرمت : .doc
تعداد صفحه/اسلاید : 1
حجم : 22 کیلوبایت
چگونه دانش آموزان را به درس تاريخ علاقه مند كردم
خوشبختانه خيلي زود موفق شدم كه رضايت آنها را هم به دست آورم . سرانجام دانش آموزان اعلام كردند كه نحوه ي يادگيري جديد آسان تر و عميق تر است .
سعي داشتم ، ارتباط صحيح و دوستانه اي با دانش آموزان برقرار كنم و در ضمن در مورد علم تاريخ ، فايده ها و اهميت آن نيز در كلاس صحبت مي كرديم و در عين حال مي كوشيدم ، آنها را با نقاط ضعف ‹‹ روش سنتي ›› و فايده هاي ‹‹ روش هاي نو و فعال ›› كم كم آشنا كنم . لازم ديدم كه مقايسه اي بين اين دو روش انجام گيرد . در اولين ارزشيابي كه از دانش آموزان سال اول داشتم ، نمرات آنها چندان چشمگير نبود ؛ زيرا :
اولا ) سئوالات استاندارد طرح شده بود ( تشريحي ، ص و غ ، بله يا خير ، جا خالي ، و تست جواب كوتاه ) .
ثانيا ) سئوالات از متن كتاب طرح شده و بيشتر براساس درك مفاهيم بودند . متوجه شدم كه چون روش تدريس و طرح سئوال ، با روش سنتي دوره ي ابتدايي كه دانش آموزان به آن عادت كرده بودند ، فرق كرده است در نمرات تاريخ افت احساس مي شود .
من نيز اطلاعات زيادي در مورد روش هاي ‹‹ تدريس فعال و نو ›› در درس تاريخ ، از طريق مطالعه ي كتاب هاي گوناگون در اين زمينه ، مقالات تخصصي در مجله ي رشد چاپ شد و ديدن چند فيلم به دست آوردم . در اين رابطه ، اطلاعاتم را غني كردم و با 10 روش تدريس تاريخ آشنا شدم . سعي كردم از بين روش هاي تدريس ، سه روش را در
طول سال تحصيلي در كلاس پياده كنم و از بين آنها بهترين را برگزينم .
براي اينكه به بهترين جواب برسم ، كوشيدم كه نظرات ديگر همكاران ، از جمله : مدير ، معاون ، مشاور مدرسه ، اولياء ، خود دانش آموزان و همكاران صاحب نظر و منتقدم را نيز بدانم .
مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان