محل لوگو

چشم مغز غلب


چشم مغز غلب

نام فایل : چشم مغز غلب

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 41 کیلوبایت


عنوان :
 چشم مغز قلب
موضوع :
 علمی
 ویژگی چشم :
چشم هاي ما اعضاي حسي بسيار مهمي هستند، اين عضو اطلاعات مربوط به دنياي اطراف ما را دريافت مي كنند و به مغز مي فرستد. در مغز اطلاعات پردازش مي شود و همه ي تصاويري را كه مي توانيم ببينيم ايجاد مي كند. كره ي چشم كره اي است كه اندكي از آن بيرون زده است. فقط عنبيه، مردمك و قرينه قابل رويت هستند. ماهيچه هاي چشم آنرا در جاي خود نگه داشته و حركات آنرا كنترل مي كنند.
قرينه :
قرينه سطح شفافي است كه در جلوي كره ي چشم برآمده است. يكي از دلايل شفاف بودن قرينه هيچ رگ خوني از خود ندارد. سطح منحني آن به تمركز پرتو هاي نور در عقب چشم كمك مي كند. قرينه بسيار حساس است به طوري كه از خطرات احتمالي چشم كمك مي كند.
ملتحمه :
پوست شفافي كه از چشم محافظت مي كند.
عنبيه :
عنبيه بخش رنگي چشم است كه مردمك را احاطه مي كند. رنگ و يا رنگدانه از يك فرد به فرد ديگر متغير است و از والدين به ارث مي رسد..عنبيه يك ماهيچه ي دايره شكل در خود دارد كه ماهيچه ي تنگ كننده ناميده مي شود. با تغيير دادن اندازه ي مردمك , عنبيه مقدار نوري كه وارد چشم مي شود كنترل مي كند و با اين ترتيب عنبيه از يك سو آن را از نور زياد محافظت مي كند و از سوي ديگر ما را قادر مي سازد كه در نور كم ببينيم. تنظيم اندازه ي مردمك همچنين به ما كمك مي كند كه چشم خود را روي اشياي دور ونزديك متمركز كنيم.
مردمك :
مردمك سوراخي در مركز چشم است كه مانند يك دايره ي سياه به نظر مي رسد. مردمك اجازه مي دهد كه نور وارد چشم شود و خود در مكانهاي پر نور كم است گشاد مي شود و در مكانهاي پر نور منقبض مي شود. اين تنظيمها اين امكان را مي دهد كه در شب بهتر ببينيم و قسمت عقب چشم يعني شبكيه را از صدمه توسط نور زياد محافظت مي كند. همچنين زمانيكه به اشيائ نزديك مي كنيم مردمك منقبض شده و هنگامي كه به اشياي دور نگاه مي كنيم گشاد مي شود. اين امر به ما امكان مي دهد كه به همان صورتي كه فيلم روي يك پرده انداخته مي سود نور را عقب چشم خود متمركز كنيم.
صلبيه :
صلبيه بخش سفيد چشم است كه بيشتر آن را حفره ي چشم پنهان كرده است. صلبيه يك پوشش سخت بيروني را تشكيل كي دهد كه چشم را حفاظت مي كند. ماهيچه هايي كه حركت چشم را كنترل مي كنند به صلبيه متصل اند.
عدسي چشم درست در پشت سطح جلويي كره ي چشم قرار دارد. عدسي شفاف است، و نور را با عبور از آن روي عقب چشم متمركز مي شود. براي تمركز روي اشيا، چه دور و چه نزديك، عدسي بايد شكل خود را تغيير دهد. الياف يا رباطهاي معلق دور عدسي امكان اين امر را با كشيدن لبه ي عدسي فراهم مي سازند.
نقطه ي كور :
نقطه ي كور نقطه ي اتصال عصب بينايي مغز به عقب چشم يا شبكيه است. رگهاي خوني كه شبكيه را تغذيه مي كنند نيز نقطه ي كور مي گويند. دليل اينكه اين محل را نقطه ي كور مي نامند اين است كه در اين قسمت از شبكيه هيچ سلول حساس به نور وجود ندارد.
حفره ي چشم :
حفره ي چشم بخشي از چشم است كه امكان ديدن جزئيات دقيق را به ما مي دهد. اين حفره ناحيه اي در مركز شبكيه (غشا عقب چشم) است و رگهاي خوني زيادي دارد. شكل آن شبيه آتشفشان است و مركز آن پر از سلول هاي مخروطي است. اين سلول ها گيرنده هايي هستند كه نور خورشيد و رنگ را حس مي كنند.
شبكيه :
شبكيه غشا عقب چشم است. اي غشا ميليونها سلول دارد, كه در مقابل نور با ايجاد پاسهاي عصبي كه به مغز مي روند پاسخ مي دهند. اين سلول ها از دو نوع تشكيل شده اند: سلول هاي مخروطي, كه هر يك به رنگ خاصي از نور پاسخ مي دهند, و سلول هاي ميله اي, كه در نور كم عمل مي كنند امّا تفاوت رنگ را آشكار نمي كنند.
چگونه تصوير در چشم تشكيل مي شود؟
شبكيه داخلي ترين لايه ي حساس به نور در عقب چشم است. وقتي كه نور شيئي به شبكيه برخورد مي كند سلول هاي حساس به نور را تحريك مس كند , و با اين ترتيب تصويري ايجاد مي كند كه واژگون و كوچكتر از شي اصلي است. اين تصوير تبديل به الگويي از پالسهاي عصبي مي شود كه از طريق عصب بينايي به مغز فرستاده مي شوند. مغز اين الگوي پالسها را تعبير كرده و امكان ديدن را براي ما فراهم مي آورد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 144

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما