محل لوگو

هپاتيت ب


هپاتيت ب

نام فایل : هپاتيت ب

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 2

حجم : 33 کیلوبایت


هپاتيت ب
ويروس‌هاي هپاتيت ب
نوعي از ويروس
هپاتيت
است که در
کبد
انسان جايگزين شده و تکثير مي‌نمايند مواد توليد شده توسط اين
ويروس‌ها
به گردش خون مي‌ريزد. انجام آزمايشات خوني حساس، تکثير ويروس در بدن را مشخص مي‌نمايد. کساني که ويروس هپاتيت ب را به مدت بيش از شش ماه در خون شان داشته باشند ناقل اين بيماري هستند. اين افراد حال عمومي خوبي دارند و گاهي با انجام آزمايشات نيز اختلالي در کار کبد ديده نمي‌شود. در چنين شرايطي ويروس به صورت مسالمت آميز در داخل بدن وجود دارد ولي به کبد آسيبي نمي‌رساند در صورت انتقال ويروس هپاتيت ب از مادران آلوده به نوزادان، احتمال باقي ماندن عفونت و ناقل شدن نوزادان زياد است و عمده ناقلين هپاتيت به در کشور ما شامل اين موارد است.
بيماري حاد هپاتيت ب در ۹۰ درصد به طور خود به خود بهبودي يافته و ويروس هپاتيت ب نيز به صورت کامل از بدن دفع شده و خارج مي‌شود. ولي در ۱۰ درصد موارد ويروس در بدن باقي مانده و حالت ناقل هپاتيت ايجاد مي‌شود.عامل بيماري هپاتيت در خون و همه ترشحات بدن (مانند
بزاق
، عرق و...) افراد ناقل وجود دارد البته اين ويروس تا به حال در مدفوع يافت نشده‌است. بهترين راه پيشگيري از ابتلا به اين بيماري، شناخت راه‌هاي انتقال آن است. تنها مخرن اين ويروس انسان است و انتقال آن از فرد آلوده به فرد سالم مي‌باشد. در قديم مهم‌ترين علت ابتلا به هپاتيت ب استفاده از خون و فراورده‌هاي ان بوده‌است ولي امروزه با ازمايش خون مي‌توان اين الودگي را مشخص نمود و به همين خاطر خون‌ها مورد بررسي قرار گرفته و انتقال اين بيماري از طريق خون ديگر به آساني صورت نمي‌گيرد.
کارکنان
بيمارستان‌ها
،
پزشکان
،
پرستاران
و مراقبين بهداشتي که در تماس با بيماران و يا خون انها هستند، در معرض عفونت
هپاتيت
و انتقال آن قرار دارند و به همين دليل
واکسيناسيون
هپاتيت ب و رعايت دستورات بهداشتي و مرابتي در اين دسته از افراد توسيه مي‌شود.
به طور خلاصه سه راه عمده زير راه‌هاي اصلي انتقال هپاتيت ب مي‌باشد:
راه‌هاي انتقال
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 145

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما