محل لوگو

هلال احمر


هلال احمر

نام فایل : هلال احمر

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 33

حجم : 219 کیلوبایت


مقدمه:
كشور ايران به علت ا ينكه در مسير سلسله جبال آلپ هيماليا قرار دارد يكي از مناطق مهم زلزله خيز دنيا محسوب مي شود و به همين جهت اكثر شهرهاي مهم كشور و به خصوص تهران يعني مركز مهم سياسي و اقتصادي ميهن اسلامي در معرض خطر جدي زلزله مخرب و ويرانگر قرار دارند و نيز عدم رعايت مقررات ايمني در ساخت و ساز ها اين خطرات را به صورت تصاعدي افزايش داده است و استفاده بي رويه از منابع طبيعي و تخريب جنگلها و عدم التزام به مراعات مسائل زيست محيطي –بسياري از مناطق كشور را در برابر خطر سيل آسيب پذير ساخته است و به همين نحو خطر طوفان –صاعقه و ساير حوادث غير مترقبه كه افزون بر سي مورد مي شود جدي و قابل تامل است . بنا بر همين مقولات كشور ايران جزء
ده كشور حادثه خيز مهم دنيا تلقي مي شود . از بديهيات مسلم آن است كه پيشگيري قبل از وقوع حادثه امري ضروري و ارزان و مقدم بر امداد و نجات پس از حادثه مي باشد .
جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران به عنوان موسسه اي امدادي و عام المنفعه كه از تجربيات نزديك به هشتاد سال فعاليت برخور دار است در امر قبل از حادثه –عمده فعاليت خود را به موضوع (آمادگي )و( آموزش كمك هاي اوليه ) متمركز نموده است و معتقد است كه مردم بايد باور كنند كه ( حادثه خبر نمي كند ) و شعار جمعيت هلال احمر آن است كه (در هر خانواده ايراني حد اقل يك نفر آموزش ديده وجود داشته باشد )بر همين اساس كليه امكانات خود را براي آموزش همگاني بسيج نموده است .
نهضت بين الملي صليب سرخ و هلال احمر تشكيلاتي بين المللي است كه وظيفه اصلي آن كمك رساني به افراد آسيب ديده از حوادث طبيعي و غير طبيعي و همچنين ارائه خدمات بشر دوستانه به افراد د آسيب پذير جامعه مي باشد .
كار گروهي به مفهوم آن است كه براي به انجام رساندن يك فعاليت ويژه بيش از يك نفر مشاركت داشته باشد . چراكه اين فعاليت را يك نفر نمي تواند انجام دهد يا در مواقعي چنانچه يك نفر در آن زمينه فعال باشد كار مورد نظر بسيار دير انجام مي گيرد . طبعا در دنياي امروز كه سرعت از شرايط اساسي اكثر فعاليت ها محسوب ميشود بسياري از كارها را بايد به صورت گروهي انجام داد . كار گروهي زمينه هاي كاربردي قابل ملاحضه اي دارد و اين مطالب گفته شده به منظور آشنايي داوطلبان سازمان جوانان با مفهوم گروه و انواع وويژگي هاي گروه –علل جذب افراد به گروه –شرايط تشكيل و راه اندازي و ......تهيه شده است .
بخش جوانان از بخش هاي اصلي جمعيت هاي صليب سرخ و هلال احمر سراسر جهان است . اعضاي جوان در انجام خدمات داوطلبانه كه يكي از اصول بنيادين نهضت بين المللي صليب سرخ و هلال احمر است .نقش بسزايي دارند . جوانان نه تنها در اجراي فعاليت هاي داوطلبانه و بشر دوستانه صليب سرخ و هلال احمر مشاركت دارند بلكه در برنامه ريزي و هدايت برنامه ها نيز نقش مهمي ايفا مي نمايند .بنا بر اين آموزش نحوه خدمات داوطلبانه و فعاليت هاي بشر دوستانه و فراگيري راه هاي رفع نياز هاي آسيب ديد گان ضروري است .اين امر مستلزم كسب يكسري مهارتهاي اوليه در سطح شناختي و عملكردي است . باشد كه مطالب ارائه شده با كمك شما و مربيان به اين مهم دست يابد .
اينجانب بر خود فرض مي دانم كه از تلاشهاي جمعي و عالمانه و محققانه دوستان و برادران جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران كه با تلاش شبانه روزي و ايثار گرانه خود در اين مجموعه در افزايش سلامت جامعه تلاش مي كنند سپاسگزاري نمايم.
بسم الله الرحمن الرحيم
تاريخچه ي نهضت بين المللي صليب سرخ
در سال 1859 (م) سپاهيان فرانسه و اتريش در محلي در شمال ايتاليا به نام سولفورينو به نبرد سختي پرداختند که در مدت کوتاهي 6 هزار نفر کشته و 36 هزار نفر مجروح بر جاي گذاشت و در اين حال يک بازرگان جوان سوئيسي به نام هانري دونان با مشاهده اين صحنه ها از افراد بومي که در آن منطقه بودند براي کمک به مجروحين استفاده کرد و آنها را به عنوان يک گروه امدادي سازماندهي شده و بعد در کتاب (خاطرات سولفورينو و تاليفات و رنج و دردهاي قربانيان ) باز گو کرد و دو پيشنهاد ارائه داد
تاسيس يک جمعيت امدادي داوطلب در هر کشور که در زمان صلح آموزش ديده باشند .
دولت هاي جهان در يک کنگره اجتماع کرد ه و بيک اصل بين المللي از طريق يک قرارداد بين المللي و اجرايي براي حمايت از مجروحين تصويب کنند .
در سال 1863 (م) با يک توافق کميته ي دائمي بين المللي براي کمک به مجروحان جنگ تاسيس شد و بعدها اين نام رسما به کميته بين المللي صليب سرخ تغيير کرد .
براي تشکيل اين کميته با شرکت 36 نماينده از16 کشور اروپايي در ژنو بر پا شد که مقراصلي آن نيز در شهر ژنو شاست . تا کنون 180 کشور داراي جمعيت هلال احمر و صليب سرخ مي باشد که از اين تعداد 178 جمعيت به رسميت شناخته شده اند .
علائم صليب سرخ و هلال احمر در سال 1363 به احترام هانري دونان روي زمينه سفيد و معکوس رنگهاي پرچم کشور سوئيس که زادگاه وي است به عنوان علامت مشخصه کميته صليب سرخ انتخاب شد و در اين ايران نيز علامت شير و خورشيد سرخ در سال 1321 توسط دولت ايران پيشنهاد شد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي بنا به درخواست اين جمعيت علامت شير و خورشيد سرخ از مجموعه ي علائم فدراسيون بين المللي جمعيت هلال احمر و صليب سرخ حذف شد و هم اکنون با نام جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران شناخته مي شود .
م ( مصطفي محقق صليب سرخ وهلال احمر شماره 82 ص48)
اصول اساسي نهضت بين المللي صليب سرخ و هلال احمر عبارتند از :
بي غرضي ( نهضت هيچ گونه جهت گيري نسبت به مليت نژاد –عقيده – عقايد سياسي ندارد .
بي طرفي ( نهضت در درگيريها از هيچ طرفي جانب داري نمي کند )
نداشتن وابستگي(نهضت مستقل است )
انسانيت ( هدف نهضت محافظت از جان وسلامتي نوع بشر و تضمين کرامت انسانها است)
خدمات داوطلبانه ( عضويت در نهضت داوطلبانه است )
يگانگي (در هر کشوري يک جمعيت صليب سرخ و هلال احمر مي تواند وجود داشته باشد )
جهان شمولي ( همه جمعيت ها در نهضت بين المللي صليب سرخ و هلال احمر از موقعيت يکساني برخودارند)
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 82

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما