محل لوگو

نيما يوشيج


نيما يوشيج

نام فایل : نيما يوشيج

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 37 کیلوبایت


نيما يوشيج
زندگي نامه
نيما يوشيج كه نام اصلي اش علي اسفندياري بود در سال 1276 شمسي در روستاي يوش مازندران چشم به جهان گشود .پدرش ابراهيم خان نوري از راه كشاورزي وگله داري روزگار مي گذرانيد .ايام كودكي اش را در روستاي خود به تحصيل پرداخت و از آنجا به تهران آمد تا در دبيرستان سن لويي كه يك موسسه متعلق به هيات كاتوليك رمي بود به تحصيل ادامه دهد. دراين مدرسه يكي از معلمين وي نظام وفا بود كه در اثر تشويقهاي او به سرودن شعر روي آورد . او زبان فرانسه را به خوبي فرا گرفت وبا ادبيات اروپا آشنا شد. محمد رضا عشقي در روزنامه قرن بيستم بخشي از شعر افسانه نيما را منتشر كرد.نيما در سال 1317شمسي جز’گروه كاركنان مجله موسيقي,مجله ماهانه وزارت فرهنگ در آمد.وي يك سلسله مقاله در اين مجله نوشت و در آنها نظرات فيلسوفان را در خصوص هنر و تاثير آثار اروپايي را در ادبيات بعضي از ممالك شرقي مورد بررسي قرار داد .او در سال 1328 ه-ش در روابط عمومي واداره تبليغات وزارت فرهنگ مشغول به كار شدوبالاخره در سال 1338شمسي در تجريش تهران دارفاني را وداع گفت.
ويژگي سخن
نيما در نتيجه آشنايي با زبان فرانسه با ادبيات اروپايي آشنا شد وابتكار و نو آفريني را از اين رهگذر كسب كرد.اويكي از پايه هاي رهبري سبك نوين گرديد ودر اين راه تلاش و سعي زيادي نمود.اشعار نخستين او با اينكه در قالب اوزان عروضي ساخته شده از مضامين نو و تخيلات شاعرانه برخوردار است كه در زمان خود موجب تحولي در شعر گرديد.نيما در آثار بعدي خود اوزان شعر عروضي را مي شكند و شعرش را از چارچوب وزن وقافيه آزاد مي سازد وراهي تازه ونو در شعر مي آفريند كه به سبك نيمايي مشهور مي گردد.
معرفي آثار
از آثار او عبارت است از :شعر من ,ماخ لولا,ناقوس,شهر صبح شهر شب, آهووپرنده ها دنيا خانه من است, قلم انداز,نامه هاي نيما به همسرش,عنكبوت,فريادهاي ديگر,كندوهاي شبانه ,حكايات وخانواده سرباز ,آب در خوابگه مورچگان, در سال 1364 مجموعه اي كامل از آثارش منتشر شد .
گزيده اي از اشعار
قو
صبح چون روي مي گشايد مهر
روي دريا سركش وخاموش
مي كشد موجهاي نيلي چهر
جبه اي از طلاي ناب به دوش
صبحگه سرد وتر ,در آن دمها
كه ز دريا نسيم راست گذر
گل مريم ,به زير شبنمها
شستشو مي دهد برو پيكر
 
  صبحگه ,كانزواي وقت ومكان
دلرباينده است وشوق افزاست
بر كنار جزيره هاي نهان
 
آن چنان كه از گلي دسته
پيش نجواي آبها تنها
وسط سبزه خزه بسته
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 142

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما