محل لوگو

فیثاغورث


فیثاغورث

نام فایل : فیثاغورث

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 84 کیلوبایت


فيثاغورث
فيثاغورث (حدود سال هاي 580 تا 500 پيش از ميلاد ) ، رياضي دان و فيلثوف يونان باستان ، در ساموس متولد شد . در جواني ، براي مطالعه ي دانش كاهنان مصري ، به آن سرزمين سفر كرد . او در بابل هم بود و در آنجا ، در طول 12 سال ، توانست اختر شماري (تنجيم) و اختر شناسي (نجوم) كاهنان بابلي را فرا گيرد . بعد از بابل ، به جنوب ايتاليا و سپس سيسيل رفت و در آنجا مكتب فيثاغوري را بنيان گذاشت كه سهم پر ارزشي در پيشرفت رياضيات و اخترشناسي داشت . فيثاغورث و شاگردان او ، به هندسه چهره ي علمي دادند . به جز قضيه اي كه به نام او مشهور است ، اثبات قضيه ي مربوط به مجموع زاويه هاي مثلث ، مساله ي مربوط به پوشش ها – يعني تقسيم صفحه به چند ضلعي هاي منتظم - ،حل هندسي معادله ي درجه دوم و طريقه ي ساختن شكلي كه با شكل مفروض متشابه و با شكل مفروض ديگر هم ارز باشد ، نيز به فيثاغورث منسوب است .
در مكتب فيثاغوري ، عرفان عددي رشد زيادي كرد . قبول نسبت هاي كمي ، به عنوان ماهيت همه ي چيز ها ، و جدا شدن از واقعيت هاي عيني و مادي ، اين مكتب را به سمت ذهن گرايي سوق داد . فيثاغورث مي آموخت كه ، معيار هر چيز مادي و غير مادي ، عبارت است از عدد و بستگي هايي كه بين عدد ها وجود دارد . به اعتقاد فيثاغورث ، حتي مفهوم هاي به كلي دور از رياضيات، همچون « دوستي » ، « درستي » ، « شادي » و غيره ، را مي توان به ياري بستگي هاي عددي روشن كرد . او معتقد بود كه ، اين مفهوم ها ، چيزي جز شكل و يا نمونه ي اين بستگي ها نيستند و به ياري عدد مي توان همه ي خصلت هاي پنهاني را روشن كرد : عددي نماينده ي نيكي ، ديگري معرف بدي ، سومي معرف كاميابي و غيره . فيثاغورث اعتقاد داشت كه روح هم چيزي جز عدد نيست ، جاودان است و از يك انسان به انساني ديگر منتقل مي شود .
عرفان عددي فيثاغورث و دنبال كنندگان اين راه ، لطمه هاي زيادي به پيشرفت دانش رياضي وارد آوردند .
افکار فيثاغورث رياضيدان و

فيلسوف

يوناني به شکل گيري رياضيات نوين و

فلسفه

غرب کمک

کرده است . هدف او توضيح همه پديده هاي طبيعي بر اساس رياضيات بود . فيثاغورث بيش

از هر چيز براي فرمولي که در مورد نسبتهاي اضلاع مثلث راست گوشه ارائه کرده است

معروف است. مفاهيم متعدد ديگري (مانند تصاعدهاي حسابي و هندسي و عددهاي مربع کامل
)
که براي رياضيات نوين نقش زير بنايي دارند بر افکار فيثاغورث مبتني هستند
.
فيثاغورث و پيروان او رياضيات هماهنگ ها را که مبناي

موسيقي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 137

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما