محل لوگو

علوم تغذيه در ورزش


علوم تغذيه در ورزش

نام فایل : علوم تغذيه در ورزش

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 14

حجم : 145 کیلوبایت


علوم تغذیه در ورزش
شاید فقط یک ورزشکار حرفه ای از ارزش تغذیه در انجام ورزش ها آگاه باشد و به خوبی نقش تغییراتی را که رژیم غذایی در بهبود انجام تمرینات دارد را درک کند.
شواهد بسیاری نشان دهنده رابطه بین مصرف غذا و انجام ورزش ها هستند. همچنین یک رژیم غذایی بد، به طور یقین اثر منفی بر انجام حرکات ورزشی، حتی اگر به صورت غیر حرفه ای باشند، دارد. یک رژیم غذایی که شامل مقدار کافی از کالری ، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین باشد، انرژی لازم برای انجام یک مسابقه و یا یک ورزژش تفریحی را تامین می کند.
ارتباط تغذیه با ورزش از پیش از عصر طلائى یونان شناخته شده بوده است. توجه به فعالیت‌هاى جسمانی، غذاى مناسب و در کل سلامت عمومى بدن ذهن دانشمندان سامورائی، هندی، مصری، ایرانى و دیگر تمدن‌هاى قدیمى را به خود مشغول نموده بود. بیابانگردان اولیه از غذاهائى چون ماهی، گوشت حیوانات وحشی، دانه‌ها، حبوبات، غلات و میوه‌هاى وحشى در دسترس استفاده مى‌کردند. در واقع مى‌توان عده‌اى از آماده‌ترین افراد این گروه از لحاظ جسمانى را اولین ورزشکاران تاریخ نامید، چرا که اغلب مسافت‌هاى طولانى را در زمین دشمن یا اقلیم‌هاى ناآشنا براى به‌دست آوردن غذا طى مى‌کردند. بعدها، وقتى شکارچیان به‌طور ثابت در یک محل مستقر شدند، براى تقویت دست‌ها به انجام ورزش هم مبادرت ورزیدند.
تغذیه ورزشی
تغذيه ورزشی
، بدن انسان برای رشد و بقای بافتهای خود از موادی استفاده می كند كه از طريق
دهان
و
دستگاه گوارش
به آن می رسد به اين عمل در اصطلاح آكادميك تغذيه می گويند.
عمل تغذيه 4 نقش اساسی را در بدن ايفا می كند:
نياز بافت ها را برای رشد بر آورده مي كند.
مواد لازم برای ترميم و جايگزين كردن بافتهای فرسوده را تأمين می كند.
نيروي لازم برای فعاليت های جسمی ـ ذهنی را فراهم می كند.
تعادل فيزيولوژي دستگاههای مختلف بدن را تأمين می كند.
نقش تغذيه در ورزشهاي مختلف بسيار مشهود و پر اهميت است. طبيعي است كه هر چه مدت و شدت فعاليتهاي بدني ما بيشتر باشد بدن انرژي بيشتري از ما طلب مي كند و اين انرژي را مي بايست از دريافت كالرهاي روزانه تأمين كرد به عبارت ساده تر غذا سوخت بدن را مهيا مي كند. تغذيه صحيح و اصولي در پيشرفت و توسعه كارايي ورزشي بسيار پر اهميت است و در نقطه مقابل نداشتن برنامه صحيح غذايي به شكل محسوسي از بازدهي ورزشي مي كاهد. توجه داشته باشيد كه بين يك اندام ورزيده و متناسب و بهره بردن از يك برنامه صحيح غذايي رابطه مستقيم وجود داردكه هر ورزشكاري كه به موفقيت فكر مي كند ملزم به رعايت اين اصول است. اهميت تغذيه صحيح در رسيدن به موفقيت ورزشي تا بدان جاست كه وقتي پاي صحبت صاحبنظران و ورزشكاران حرفه اي اين رشته مي نشينيد عادات درست غذايي و تغذيه صحيح را حتي مهم تر از امر تمرينات ورزشيشان مي دانند و تا %60 موفقيت هاي بدست آورده خود را مديون بهره بري از برنامه تغذيه اي صحيح و اصولي مي دانند.
يك
كالري
از ديدگاه آكادميك عبارت است از مقدار گرمايي كه بايد به گرم آب داد تا حرارتش 1 درجه سانتيگراد بالا رود. اما به بيان ساده ورزشي كالري ارزش غذايي يك ماده از نظر توليد انرژي (نيرو) است. هر شخص با توجه به سن، وزن، جنس، نوع فعاليت و . . . خود به ميزان معيني كالري در روز احتياج دارد كه با در نظر گرفتن اين ميزان و شرايط بدني و هدف فرد برنامة غذايي تنظيم مي شود.
تيپ بدنی
بدن انسان ها متشكل از 3 تيپ بدنی است.
اندومورف ها
افرادي كه بدن هايي چاق دارند و اصطلاحاً بدن آنها استعداد چربي گيري (چرب شدن) را دارد و از نظر ميزان چربي در شرايط مطلوبي قرار ندارند (چربي زيادي دارند)، ميل اشتياق زيادي به خوردن غذا نشان مي دهند و اصولاً در طول روز گرسنه هستند.
تغذيه ورزشكاران تيپ اندومورف
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 51

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما