محل لوگو

رنگهای کوره ای


رنگهای کوره ای

نام فایل : رنگهای کوره ای

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 3

حجم : 25 کیلوبایت


رنگهای کوره ای
به پوششهايی که عمل خشک شدنشان به کمک حرارت کوره انجام می گيرد رنگ های کوره ای گفته می شود. اين پوششها معمولا به صورت سيستم های تک لايه اعمال می گردند که علاوه بر جنبه تزئينی، جنبه حفاظتی نيز مطرح باشد. از قبيل صنايع اتومبيل سازی، صنايع فلزی، ساخت لوازم خانگی، کابينت آشپزخانه، ماشين لباس شويی، يخچال، لوازم اداری، کولر، آبگرمکن، صنايع آلومينيم و غيره ...
اين رنگها مقاومت خوبی در مقابل آب، مواد پاک کننده، مواد شيميايی معمولی و ... دارند.
بر اساس نوع رنگپايه مورد استفاده در ساخت رنگ کوره ای تقسيم بندی های متعددی وجود دارد که ذيلا به ذکر پاره ای از انواع متداول آنها می پردازيم.
1- رنگهای کوره ای آلکيد آمين: رنگپايه های آلکيدی که با آمينورزين ها تر کيب می شوند بر پايه روغنهای خشک نشونده مثل روغن نارگيل يا روغن کرچک يا بر پايه روغنهای نيمه خشک شونده مثل روغن سويا می باشند و به صورت کوتاه روغن يا متوسط روغن مصرف می شوند. آمينورزين بصورت ماده حد واسط عمل می کند و موجب استحکام، مقاومت شيميايی و دوام فيلم رنگ می شود. ملامين فرمالدئيد و اوره فرمالدئيد از جمله آمينو رزين های مورد استفاده در رنگهای کوره ای می باشند.
رنگهای کوره ای ساخته شده با آلکيد ملامين تحمل حرارت های بالا تا 190
ºC
را دارند در حاليکه رنگهای آلکيد اوره را نبايد بيش از 130
ºC
حرارت داد. آلکيد ملامين مقاومت شيميايی بسيار بالا و دوام خارجی زيادی دارد. با وجود اين فيلم حاصل از آلکيد ملامين, خشک و شکننده است و چسبندگی ضعيف تري نسبت به آلکيد اوره دارد. در فرمولاسيون ساخت رنگهاي  آلکيد آمين معمولا از ترکيب دو رزين اوره و ملامين استفاده مي شود تا فيلم حاصل خصوصيات لازم را داشته باشد.
2- رنگهای کوره ای اپوکسی استر: رزين های اپوکسی استر، محصول واکنش استری شدن رزينهای اپوکسی و اسيدهای چرب هستند. وقتی از اسيدهای چرب غير اشباع استفاده می شود، رزين حاصل شده قابل مصرف در پوششهای هوا خشک خواهد بود. از ترکيب رزينهای اپوکسی استر و رزين های ملامين فرمالدئيد و اوره فرمالدئيد پوششهاي کوره ای به دست می آيند. پوششهای ساخته شده با اين رزين ها چسبندگی خيلی خوبي با فلزاتی مثل آلومينيم، آهن گالوانيزه و آهن قلع اندود شده دارند. اين ويژگي به علت وجود گروههای هيدروکسيل موجود در رزين اپوکسی است. علاوه بر آن از مقاومت شيميايی بالاتری نسبت به پوششهای آلکيد آمين برخوردار هستند. انعطاف پذيری و مقاومت در مقابل ضربه از ديگر خصوصيات پوششهای ساخته شده با اپوکسي استر است. رنگهای کوره ای اپوکسی استر در دماي 170 تا 180 درجه سانتيگراد و به مد ت 15 تا 20 دقيقه پخته می شوند.
3- رنگهای کوره ای آکريليک: رنگپايه های آکريليک گرما سخت انواعی از رزينهاي آکريليک هستند که در ساختمان آنها گروههای فعال شيميايی از قبيل عامل هيدروکسيل (
OH
-)، کربوکسيل (
COOH
-)، آمينو (
NH2
-) روی زنجير پليمر رزين ترموست وجود دارد. اين پليمرها می توانند با رنگپايه هايی مانند اپوکسی و آمينو رزينها وارد واکنش شوند، ذر اين صورت فيلم حاصل سه بعدی می شود. پوششهای کوره ای به دست آمده از اين رنگپايه در مقابل مواد شيميايی، حلال ها، عوامل جوی و رطوبت مقاوم خواهند بود و چسبندگی عالی به فلزات آهنی و غير آهنی خواهند داشت.
بعضی از سيستمهای گرما سخت اکريليک همراه رزينهای آمينو ( از نوع ملامين ) استفاده می شوند. رزينهای آکريليک مورد استفاده معمولا از کوپليمر شدن استرهای اکريليک و منومرهای اسيد متاکريليک تهيه می شوند. پاره ای ديگر از سيستمهای آکريليک گرما سخت وجود دارند که به تنهايی و بدون استفاده از رزين های ديگر به کار گرفته می شوند.


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 156

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما