محل لوگو

رابطه رنگها با خصوصيات افراد


رابطه رنگها با خصوصيات افراد

نام فایل : رابطه رنگها با خصوصيات افراد

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 37

حجم : 154 کیلوبایت


موضوع:
رابطه رنگ ها با خصوصيات افراد
دبير مربوطه:
سركار خانم اكبري
تهيه و تنظيم:
مليحه سادات ميراحمدي
نام مدرسه:
دبيرستان دخترانه شاهدان كوثر
نام كلاس:

A
/1
سال تحصيلي:
1388-1387
فهرست مطالب
موضوع
صفحه
مقدمه:
ما مي توانيم با رنگها احساس نزديكي كنيم زيرا كه رنگ بر درمان دردها و مشكلات ما تاثير مطلوبي دارد رنگها قادرند ما را تسخير كنند مي توانند كاري كنند كه به احساس درون خود توجه كنيم رنگها بيانگر نگرانيها و ناراحتي هاي روحي و ذهني هستند، حالتهايي كه جرات بيان آنها را به ديگران نداريم و رنگها به ما تعادل روحي مي دهند و اين چيزي جز سلامتي رواني نيست(معمار، 1376) در اين تحقيق كه داراي صفحه مي باشد در مورد رنگ ها، خواص، ويژگي و تاثيرات آنها در زندگي ما صحبت شده است.
رنگ
تاريخچه رنگ:
گفته شد(اولين رنگي كه پيدا شد آبي آسماني بود. اما گياهان نبودند كه بوسيله آلت ادراكشان از آن رنگ متاثر شوند و نه هيچ چشمي از حيوان كه به آن رنگ بنگرد و بعد از آبي آسماني، آبي دريايي، سپس كلروفيلي نباتات آنگاه گياهان و حيوانات كره خاكي را از رنگهاي گوناگون خود پر زرق و برق گردانيد پس از مراحل فوق انسان پا به كره خاكي گذاشت و زندگي بشر آغاز شد. اولين رنگهايي كه بشر اوليه به وجود آنهايي پي برد- سفيد و سياه شب و روز بود. گردش شب و روز يا به عبارت ديگر ظهور رنگ آبي تيره در شب براي او با استراحت خوب و سكوت همراه بود و رنگ زرد و روشن در روز تداعي كننده فعاليت و كار و كوشش شمار مي رفت(علي اكبر زاده، ماهنامه تربيت، 1370)
در ميان انسانها نيز رنگ ها از آغاز خلقت معنا و مفهوم خاص خود را داشته اند و اكثرا نزد پيشينيان رنگ با عرفان آميخته بود، در تمدن هاي باستاني ما رنگ مظهر نور بود به همين دليل، رنگ با خدايان مرتبط گشته بود، به طور مشابه، تمدن هاي يوناني رنگ را با توازن گيتي توام مي دانستند.
زندگي مصريان باستان مملو از سمبل هاي رنگي بود، نزد آنان زمان ابديتي سبزرنگ مي نمود. در كيش برهمايي«زرد» رنگ مقدس به شمار مي آمد. دين يهود، فرفر، آبي، ارغواني و سفيد را مقدس مي دانست و رنگ مقدس حضرت محمد سبز بود(ويليز، 1376)
بيش از همه نقاشيهايي كه در پنجره كليساهاي مربوط به قبل از دوران رنسانس به جا مانده است، نشان مي دهد مردم برخي رنگها را سمبل آرامش مي دانسته اند، همين طور در بين ماندالاهاي تبت و سرخپوستان ساندماندالا در ناواهو الهه عطارد همانند فرشتگان مقرب به رنگ زرد ظاهر مي شود كه خود سمبلي از روح است. مريم مقدس را اغلب در پيراهني به رنگ آبي آسماني نقاشي مي كنند كه نشان از محفوظ بودن جان اوست از قرون وسطي رنگ قرمز در جامعه رنگ اشراف شد و همزمان با ظهور غيبگويي، ارزش سمبولي رنگها كم كم بدست فراموش سپرده شد.(فلمار، 1376)
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 77

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما