محل لوگو

دکتر سعيد کاظمي آشتياني


دکتر سعيد کاظمي آشتياني

نام فایل : دکتر سعيد کاظمي آشتياني

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 6

حجم : 59 کیلوبایت


دکتر سعيد کاظمي آشتياني

 دکتر سعيد کاظمي آشتياني رئيس پژو هشکده رويان جهاد دانشگاهي
در اول فروردين ماه سال 1340 در تهران چشم به جهان گشود و پس از طي دوران تحصيلي در مقطع متوسطه، در رشته فيزيوتراپي وارد دانشگاه علوم پزشکي ايران شد و در اين رشته و در همين دانشگاه موفق به کسب مدرک کارشناسي ارشد شد.
دکتر کاظمي تحصيلات دکتري را نيز در اسفند ماه 1376 در رشته علوم تشريحي دانشگاه تربيت مدرس به پايان برد.
وي از آبان ماه 1363 همزمان با گذراندن دوران دانشجويي وارد جهاد دانشگاهي شد و در سي‌ام آبان سال 1371 با حکم رييس وقت جهاد دانشگاهي‏، به عنوان رييس جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشکي ايران منصوب شد.
دکتر کاظمي آشتياني در سال 1376 طي حکمي از سوي رييس جهاد دانشگاهي همزمان با مسووليت رياست جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشکي ايران، به عنوان مشاور رييس جهاد دانشگاهي منصوب شد.
دکتر کاظمي آشتياني پس از پيگيري و تلاش فراوان در خصوص راه‌اندازي موسسه رويان‏، نهايتا موفق به راه‌اندازي اين مرکز شد و در بيست و سوم آبان سال 1377 با حکم دکتر منتظري، رييس جهاد دانشگاهي و با حفظ سمت به عنوان رييس پژوهشکده رويان جهاد دانشگاهي منصوب شد.
زنده ياد دکتر کاظمي آشتياني همچنين از سال 1371 به عضويت شوراي علمي جهاد دانشگاهي درآمد که تا زمان فوت اين مسووليت‌ها را بر عهده داشت.
به گزارش ايسنا، توسعه تحقيقات در زمينه باروري و ناباروري، توليد‏، تکثير و انجماد سلول‌هاي بنيادي جنيني، اجراي نخستين طرح همانندسازي حيوانات در خاورميانه، راه اندازي و برگزاري شش دوره جشنواره بين المللي رويان‏، برگزاري دو دوره جشنواره آسيايي «بهداشت خانواده» و ده‌ها فعاليت ارزنده علمي ديگر، دستاورد عمر کوتاه اما پرثمر اين جهادگر متعهد و خستگي‌ناپذير است.
وي سال گذشته به دليل تلاش‌هاي فراوان در زمينه تحقيقات سلول‌هاي بنيادي جنيني به عنوان يکي از چهره‌هاي ماندگار کشور معرفي و تقدير شد.
به مناسبت هفتمين روز فقدان دكتر سعيد كاظمي آشتياني بزرگ بود و از اهالي امروز!
«اينجانب بر فقدان آن شخصيت ارزشمند (مرحوم كاظمي آشتياني) كه كانون اميد و ابتكار و نوآوري بود، افسوس خوردم، وي يكي از فرزندان صالح انقلاب و از رويش هاي مباركي بود كه آينده درخشان علمي را در كشور نويد مي دهند.»
(بخشي از پيام مقام معظم رهبري به مناسبت درگذشت دكتر آشتياني)
هفتمين روز درگذشت دانشمند عزيز، دكتر سعيدكاظمي آشتياني رئيس تلاشگر پژوهشكده رويان جهاددانشگاهي را در حالي ناباورانه به سوگ نشسته ايم كه هنوز جامعه علمي كشور، فقدان يكي از فرزندان با ايمان، تلاشگر و برومند خود را باور ندارد، مردي كه با همت و جهاد علمي خود و همكارانش ، روزهاي خوش پيشرفت، توسعه و سعادت اين مرز و بوم را نويد مي داد، مردي كه به قول رئيس جمهور محبوب، دكتر احمدي نژاد مظهر «توانستن و شدن» بود!
زندگي نامه
دكتر سعيد كاظمي آشتياني فروردين ماه 1340 شمسي در تهران چشم به جهان گشود و پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي و متوسطه در سال 1359 وارد دانشگاه علوم پزشكي ايران شد و پس از اخذ مدرك كارشناسي ارشد در رشته فيزيوتراپي موفق به ادامه تحصيل در مقطع دكتري رشته علوم تشريحي با گرايش جنين شناسي در دانشگاه تربيت مدرس شده و اسفندماه 1376 با رتبه ممتاز و موفقيت از پايان نامه دكتري خود دفاع كرد.
دكتر آشتياني در ايام جنگ حق عليه باطل به صورت هسته مركزي، دانشجويان را جهت ارائه خدمات در جبهه هاي جنگ گردهم جمع مي كرد و در شروع هر عملياتي در خطوط مقدم جبهه همراه با همرزمانش حضور مي يافت.
وي همواره جلوتر از همرزمان خود قدم برمي داشت و فردي زمان شناس، موضوع شناس بوده و در هر مقطع بهترين سنگر نظام جمهوري اسلامي را مي شناخت و به عنوان سرباز فداكار و از جان گذشته، مشغول خدمت به نظام جمهوري اسلامي مي شد.
در سنگر علم، با توجه به تخصص و همت والاي خود در سال 1369 موفق به تأسيس مؤسسه رويان به منظور ارائه خدمات آموزشي، پژوهشي و درماني به جامعه گرديد و با تلاش ها و پيگيري، اين مؤسسه به سطح پژوهشكده رويان ارتقا يافته و موفق به اخذ مجوز مركز از شوراي گسترش وزارت علوم و بهداشت و درمان آموزش پزشكي گرديد.
دغدغه دكتر سعيد كاظمي آشتياني، حفظ، تربيت، ارتقا و شكوفايي جوانان كشور بود و همواره جهت جذب جوانان نخبه و ميدان دادن به اين عزيزان همت مي گماشت كه حاصل اين تلاش تربيت تعداد زيادي نيروي محقق، مؤمن و سرباز علمي جهت نظام جمهوري اسلامي است.
سوابق درخشان
بخشي از خدمات پژوهشي، آموزشي و اجرايي دانشمند جوان و فقيد دكتر سعيد كاظمي آشتياني به شرح زير است:
برگزيده چهارمين دوره جشنواره چهره هاي ماندگار، برگزيده يازدهمين دوره جشنواره تحقيقات علوم پزشكي رازي، برگزيده اولين همايش كار، صنعت و خودكفايي از ديدگاه حضرت امام خميني«ره» مبتكر طرح توليد، تكثير و انجماد سلول هاي بنيادي جنين انساني و حيواني، مبتكر و مسئول پروژه تحقيقاتي شبيه سازي در حيوانات اهلي، مبتكر پيوند بخش علوم پايه و علوم باليني در زمينه ناباروري و سلول هاي بنيادي طراحي و اجراي طرح پزشك قطار، پوشش معاونت محرومان و مستضعفان، طراحي و اجراي درمان فيزيوتراپي در منزل و صدها خدمت پژوهشي و علمي ديگر كه پرداختن به آنها مجال ديگري مي طلبد. با تدبير و دورانديشي و مديريت عالي اين سرباز گمنام جمهوري اسلامي در عرصه هاي علم در سطح بين المللي، كشور جمهوري اسلامي موفق به اخذ موقعيت هاي عالي در زمينه هاي سلول هاي بنيادي، همانندسازي و طب توليدمثل و علوم زيستي گرديد.
و سرانجام دكتر سعيد كاظمي آشتياني رئيس تلاشگر و دانشمند پژوهشكده رويان جهاد دانشگاهي، شامگاه چهارشنبه 13/10/84 به دليل عارضه قلبي در بيمارستان بقيه الله الاعظم«عج» تهران دعوت حق را لبيك گفت و جامعه علمي را در غم فقدان خود سوگوار كرد.
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 98

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما