محل لوگو

دارو ا


دارو ا

نام فایل : دارو ا

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 8

حجم : 47 کیلوبایت


امروزه در بيشتر خانه ها قدری دارونگهداری می شود.اين دارو ها معمولاً در يخچال يا در جعبه ی  کمک ها ی اوليه گذاشته می شوند و معمولاً شامل باقی مانده ی داروهائی است که به طور ناقص مصرف شده اند.
از قرار معلوم منظور از نگهداری داروها در منزل اين است که يک روزی از آنها استفاده شود.استفاده ی مجدد از اين دارو ها علاوه بر اينکه اغلب خود سرانه وبدون تجويز پزشک خواهد بود ،احتمالاً کاربرد نادرست داشته وخطر مصرف دارو ها ی فاسد و تاريخ گذشته را هم به همراه دارد . علاوه بر اين امکان مصرف اين دارو ها توسط کودکان يا افرادی که اختلالات روحی دارند وجود دارو لذا به نظر می رسد ضررهای نگهداری دارو در منزل دربسياری از موارد بيشتر از فايده آن است هر وقت يکی از افراد خانواده بيمار شود و نياز به مصرف دارو پيداکند شايسته است توسط پزشک معاينه شود و تجويز دارو توسط پزشک معالج انجام گيرد وهمان موقع دارو از دارو خانه تهيه شود وبااين حال اگر بخواهيم دارو در منزل نگهداری کنيم بهتر است به موارد زير توجه کنيم ،
1-تاجای ممکن دارو در منزل نگهداری نشود .
2- دارو های بدون برچسب ويا دارو های فله ای را هرگز در منزل يا محل کار نگه نداريم و آنها را دور بيندازيم .
3- حد اقل هر سه ماه يک بار همه ی داروهای موجود در منزل را از نظر تاريخ مصرف بررسی کنيم وداروهای تاريخ گذشته را در سطل آشغال بيندازيم .
4- هرگز داروئی را در جعبه داروی ديگری نگذاريم.
5- به شرايط نگهداری دارو که روی جعبه دارو يا در برشور آن ذکر شده توجه کنيم.
6- باقی مانده ی محلول سرم ، قطره وشربت هائی که به طور ناقص مصرف شده اند قابل نگهداری نيست و بايستی حتماً دور ريخته شوند.
7- داروها را حتماً در محلی مناسب و دور از گرما ، رطوبت ، و نور مستقيم آفتاب قرار دهيد. اين محل بايد دور از دسترس کودکان کنجکاو باشد.
8- بهتر است ليستی از داروهای موجود در منزل تهيه شود ودر محل نگهداری داروها نصب شود. هر چند وقت يک بار اين ليست بازبينی شود. می توان تاريخ انقضای هر دارو را هم در اين ليست نوشت.
9- داورئی را که نمی شناسيد ، در منزل نگه نداريد.اينگونه داروها را می توان به هلال احمر يا مؤسسات خيريه اهدا کرد. داروها را به افراد فقير و محتاج ندهيد زيرا ممکن است آنها را خودسرانه مصرف کنند وخطراتی متوجه آنها شود.
10- يادمان باشد مصرف خودسرانه دارو ويا تجويز دارو برای ديگران مجاز نيست. بری استفاده از داروهای موجود در منزل ، هر بار با پزشک خود مشورت کنيم.
11- سرنگ و يا دستکش استريل نيز تاريخ انقضای مصرف دارند.پاره شدن کاغذ پوشش سرنگ و دستکش سبب غير استريل و غير قابل استفاده شدن آنها می شود.
كارخانه سها هلال 1
                                                                    كارخانه سها هلال 2
                                                                    كارخانه سها هلال 3
                                                                    كارخانه سها هلال 4 (گياهان دارويي )
                                                                    واردات دارو و تجهيزات پزشكي
                                                                    داروخانه مركزي
                                                                    داروخانه شهرستان ها
 
   فعاليت هاي دارويي جمعيت به سال 1305 برمي گردد . در آن سال اين كار در قالب راه اندازي اولين داروخانه سيار توسط جمعيت شير و خورشيد سرخ ايران بوجود آمد و با همدلي مردم و استقبال از آن با وقف محل و زمين به منظور ارائه خدمات داروئي و درماني مناسب ادامه يافت و در اين مسير سازمان تداركات درماني شكل گرفت و تا قبل از انقلاب به تنهائي تأمين وسايل پزشكي و داروئي بيمارستان هاي وقفي و غيره را از خارج كشور عهده دار بود ، در سال 1367 با مركز فوريتهاي داروئي و تجهيزات پزشكي كه مسئوليت ورود دارو و اقلام پزشكي ناياب و ضروري را در بعد از انقلات شكوهمند اسلامي توسط وزارت بهداشت و درمان پذيرفته بود و در زمان جنگ تحميلي نيز بيشترين خدمات را به مجروحين و جانبازان عزيز ارائه مي كرد ، ادغام و با نام سازمان تداركات و توليد لوازم پزشكي و داروئي گام به بخش شكوفائي استعدادها نهاد و توليد مايحتاج پزشكي يكبار مصرف و اقلام داروئي و درمان در سطح كلينيكي را آغاز نمود .
  سازمان در زمان اندكي علاوه بر تهيه داروهاي وارداتي به كشور و توزيع آن در داروخانه هاي خود و شعب جمعيت و مراكز درماني در سطح كشور در سال 71 موفق به راه اندازي كارخانه سها جهت توليد سرنگهاي يكبار مصرف گرديد كه اكنون پس از گذشت 12 سال با بيش از 42 قلم تجهيزات پزشكي يكبار مصرف از جمله صافي دياليز و فياتر تالاسمي از جمله موفقترين توليد كنندگان بخش وسايل پزشكي در كشور مي باشد .
ـ در اين اثنا با خريد كارخانه داروئي شهيد فقيهي در امر توليد هيجده قلم داروهاي پر مصرف به جرگه توليد كنندگان دارو پيوسته و هم اكنون نيز تحت نام مجتمع داروئي ، بهداشتي و آرايشي سها هلال مشغول به فعاليت مي باشد .
در سال 1380 داروخانه مركزي اين سازمان با بازساري و بهينه سازي در ساماندهي خدمات بهتر به بيماران آمادگي پاسخگوئي به بيش از دو هزار مراجعه كننده در روز و بيست هزار پرونده ويژه بيماران خاص پيدا نمود و همواره در كنار مركز تك نسخه اي دارو و لوازم پزشكي در جنب داروخانه مركزي و داروخانه شماره 2 سازمان در منطقه شرق تهران و داروخانه واقع در مشهد مقدس كه تحت نظارت شعبه سازمان در استان خراسان اداره مي شود در امر دارو رساني به بيماران كوشا و از طرفي شرايطي فراهم آورد تا لوازم بهداشتي ، آرايشي و داروهاي ناياب و تخصصي و فرآورده هاي 
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 135

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما