محل لوگو

توليد نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل


توليد نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل

نام فایل : توليد نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 5

حجم : 36 کیلوبایت


توليد نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل با استفاده از روش متالوژي پودر براي كاربردهاي بيومديكال
1- مقدمه
هدف اصلي از مهندسي بافت احياء و بازسازي بافت ها و ارگان هاي بدن است. براي دسترسي به اين هدف از نگهدارنده هاي متخلخل كه بافت هاي بدن را شبيه سازي مي كند استفاده مي كنيم.
تيتانيوم به دليل تماس مستقيمي كه بين استخوان و ايمپلنت اتفاق مي افتد به طور گسترده در ساخت ايمپلنت هاي دندانپزشكي و استخوان بندي استفاده مي شود. تيتانيوم خواص زيست پذيري خوبي دارد، مقاومت آن به خوردگي بالاست و بادوام است و به علاوه آماده كردن آن در شكلهاي مختلف آسان است.
چون استخوان مي تواند در درون تخلخل رشد كند از تيتانيوم متخلخل به عنوان ايمپلنت استفاده مي كنيم. تخلخل باعث مي شود استخوان در داخل آن رسد كند و يك پيوند قوي بين استخوان و ايمپلنت شكل بگيرد و تخلخل فضاي كافي براي رشد بافت جديد را فراهم مي كند همچنين مسيري براي انتقال مايعات درون بدن فراهم مي كند. اين ساختار متخلخل كاربردهاي فراواني از قبيل تثبيت كننده هاي نخاعي، ايمپلنت هاي دندانپزشكي، نگهدارنده هاي استخوان و ... دارد. تعداد روش هاي كمي براي ساخت ساختارهاي متخلخل با شكل هاي پيچيده وجود دارد كه نياز به ماشين كاري ندارند. يكي از روش ها روش متالوژي پودر است كه موجب كاهش هزينه و زمان توليد مي شود. در اين مقاله بافت زنده را در محل برخورد استخوان و ايمپلنت مورد ارزيابي قرار مي دهيم.
- مواد و روشها
2-1- آماده سازي نمونه
با استفاده از روش متالوژي پودر(
PM
) نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل و چگال مي سازيم. براي ساخت نگهدارنده هاي متخلخل از پودر تيتانيوم خالص كه با روش هيدروژن/ دي هيدروژن(
HDH
) ساخته مي شود استفاده مي كنيم. اين پودر در هوا و در(
IAE/AMR
)
Institutes Department
ساخته مي شود. اندازه متوسط پودر تيتانيوم
80 است. از پودر اوره به عنوان ماده پركننده استفاده مي شود و اندازه دانه هاي آن بين 250 تا 350 ميكرومتر است. شكل اجزاء پودر اوره و تيتانيوم هر دو بي شكل است. اما نمونه تيتانيومي چگال فقط با استفاده از پودر تيتانيوم خالص توليد مي شود.
براي ساخت نگهدارنده هاي تيتانيومي متخلخل پودر اوره و تيتانيوم را با نسبت وزني 20-80 تركيب مي كنيم. حال تركيب به دست آمده را در قالب هاي فولادي به صورت تك محوري تحت فشار
Mpa
100 و سپس به صورت چند محوري تحت فشار
Mpa
200 پرس مي كنيم. سپس نمونه را تحت شرايط خلاء(
torr
7-
10) در دماي
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 86

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما