محل لوگو

توانایی ها و محدودیت های کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری


توانایی ها و محدودیت های کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری

نام فایل : توانایی ها و محدودیت های کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 2

حجم : 24 کیلوبایت


توانایی ها و محدودیت های کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری
کودک به دلائل متعدد ممکن است نتواند در مدرسه یادگیری خوبی داشته باشد. ناتوانی در یادگیری به معنای عقب افتادگی ذهنی یا اختلالات عاطفی نیست. چنین کودکانی در فهمیدن و استفاده از اطلاعاتی که از حواس پنج گانه شان دریافت می کنند، مشکل دارند. مشکل در محاسبه ی تمرکز حواس، توجه به مطالب، سازماندهی برای انجام یک منظور که ممکن است عوامل وراثتی و یا مادرزادی داشته باشند. اغلب کودکانی که از مادران معتاد به الکل به دنیا آمده اند و یا سابقه ی مشکلات یادگیری در خانواده دارند، دچار اختلال در یادگیری هستند. بسیاری از متخصصان چنین کودکانی را رشد نیافته یا «ناآماده» خوانده اند. برای شناسایی باید توانایی ها و نقاط ضعف کودکان رادر زمینه های مختلف بیازماییم. مشکلات کودکان با یکدیگر متفاوت است و برای اینکه در مورد یک کودک خاص چه روشی را در پیش بگیریم باید الگوهای رفتاری و مشکلات مخصوص او را کاملاً بشناسیم. گاهی ثبت نام کودک در مدارسی که برای چنین کودکانی تأسیس شده اند، بهترین راه حل است. هر چند ممکن است استفاده از این مدارس موقتی باشد ولی تا وقتی که او بیاموزد چگونه می تواند در کلاس خود موفق باشد، لازم است.
اغلب کودکی که در سنین مدرسه است و مشکلات ویژه ی یادگیری دارد خودش به این نتیجه رسیده است که «خنگ یا احمق» است، بسیار مهم است که این طرز فکر را از او دور کرد. باید به او فهماندکه او کودکی عادی و باهوش است و تنها دچار مشکلاتی جزئی است که می تواند از پس آن مشکلات برآید. کودک دچار مشکلات ویژه ی یادگیری می تواند با استفاده از روش های نوین با موفقیت از عهده ی این ناتوانی برآید. این کودکان دنیا را از زاویه ای کاملاً متفاوت می نگرند. او عمداً خودش را به نفهمی نمی زند. چنین کودکی اگر نتواند محاسبات ریاضی را خوب انجام دهدولی ممکن است هنر مند خوبی باشد. کودکان دچار مشکلات ویژه ی یادگیری در ارتباط برقرار کردن با مردم و برخورد های اجتماعی مشکل دارند. اغلب رفتارهای نسنجیده ای دارند و یا خارج از نوبت حرف می زنند. دوران دبستان برای این کودکان سخت ترین دوران می باشد، ولی بعد ها می آموزند که از نیروها و نقاط قوتشان به درستی استفاده کنند که احتیاج به وقت و تلاش زیاد دارند. افرادی مانند آلبرت ایشتین، نلسون راکفلر و توماس ادیسون دچار ناتوانی یا مشکلات ویژه ی یادگیری بوده اند.
کودکان با مشکلات ویژه ی یادگیری می توانند با ارائه ی الگوهای مناسب در مهارت های اجتماعی آداب و رسوم و طراحی نقشه های برنامه ریزی شده ای که از عهده ی آن بر بیاید، نقاط ضعف خود را برطرف کند و واکنش ها و برخوردهای درست را تقویت کند.
انشاء الله.
1


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 92

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما