محل لوگو

تعريف طلاق


تعريف طلاق

نام فایل : تعريف طلاق

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 4

حجم : 30 کیلوبایت


مقدمه :
طلاق تنها حلال ناخوشايندي است كه به زندگي مشترك زوجين پايان مي دهد . اين مساله علل و عوامل مختلفي دارد كه در اين نوشتار به آن مي پردازيم .
تعريف طلاق :
طلاق يعني جدائي .طلاق احساس باخت و بازنده بودن در ارتباط زناشوئي است و اين احساس ناخوشايند ي است كه زن و مرد براي خروج از آن تصميم به جدائي مي گيرند . طلاق يك واقعه نيست بلكه فرآيندي است كه  طي سال يا  ساليان متمادي بين زن وشوهر شكل مي گيرد وبا رسيدن به مرحله حاد و جدائي پايان مي پذيرد .
علل وعوامل طلاق در جامعه :
عوامل متعددي باعث طلاق مي شود كه ما ابتدا آنها را به دو دسته تقسيم مي كنيم :
1 - علل طلاق در جوامع سنتي
2- علل طلاق در جوامع صنعتي
الف - علل طلاق در جوامع سنتي
مسائل ومشكلات مالي
اعتياد
وجود همسر جديد
خشونت و بد رفتاري مردان (و عدم تحمل خشونت مثل گذشته توسط زنان )
دخالت هاي ديگران
ب- علل طلاق در جوامع صنعتي
۱- عدم تعلق خاطر زن ومرد به همديگر. در اينحالت زن و مرد احساس مي كنند ديگر از نظر عاطفي و روحي نمي توانند به همسر خود كمكي كنند يا كمكي بگيرند .
۲- افزايش آگاهي زنان از حقوق خود.
۳- اختلاف سليقه بين زوجين .
۴- عدم تحمل خشونت مثل گذشته توسط زنان
۵- بهم ريختگي و نابساماني روابط خانوادگي و عدم انسجام خانواده (قبلا افراد با فاميل ،همسايه ويا با هم طايفه يا  با هم محله خود ازدواج مي كردند و ازدواج  با تمهيدات خاص و تحت نظارت خانواده بود ولي اكنون افراد تابع خانواده نيستند و فردگرائي توسعه يافته است و اين امر يكي از علل افزايش طلاق است ). .
۶-عامل اقتصادي(الف . زن و مرد خواهان استقلال مالي اند و در نتيجه در اين حالت همكاري و هماهنگي بين آنها كم مي شود.ب- استقلال مالي زنان باعث عدم اتكاي آنان به شوهرانشان مي شود + خشونت تاريخي مردان عليه زنان و عدم تحمل خشونت توسط زنان مثل گذشته و در نتيجه طلاق . ج- مشكلات اقتصادي + تورم + چندشغلي بودن افراد + دور از هم بودن =عدم ارضاي نيازهاي عاطفي همديگر = عدم تعلق خاطر و در نتيجه طلاق)  
۷- بالا رفتن سطح سواد و آگاهي زنان و عدم تحمل و زير بار زور نرفتن    و
 افزايش درخواست طلاق توسط اين دسته از زنان
۸- نگاه مرد سالارانه جامعه نسبت به زنان ودختران مثل قوانين كشور(مردهر وقت بخواهد مي تواند زنش را طلاق بدهد) 
۹- رواج دوستيهاي به اصطلاح خياباني  (عدم شناخت كافي از جنس مخالف . زيرا دوستيها سطحي است و دو طرف خيلي از مسائل را با هم مطرح نمي كنند.)
...


مبلغ قابل پرداخت 26,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 75

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما