محل لوگو

تاريخچه اورانس در ايران


تاريخچه اورانس در ايران

نام فایل : تاريخچه اورانس در ايران

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 17

حجم : 155 کیلوبایت


تاریخچه اورژانس در ایران
 در سال 1354 در اثر ریزش سقف یکی از سالنهای انتظار فرودگاه مهرآباد تهران تعداد زیادی کشته و مجروح شدند و این در حالی بود که هیچ سیستم از قبل طراحی شده ای برای کمک و انتقال به مجروحین در اینگونه حوادث ناگهانی وجود نداشت، بعد از این حادثه سیستم فوریتهای پزشکی کشور با عنوان اورژانس ۱۱۵ کشور با همکاری کشور آمریکا تأسیس شد و ایران بعنوان چهارمین کشور دارنده خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در جهان شناخته شد که این خود افتخاری بزرگ است.کشور آمریکا در دومین تجربه خود در تشکیل یک سیستم اورژانس پیش بیمارستانی بسیاری از کمبودها و نقصهای تجربه اول را که برای خودش بود در ایران لحاظ نکرد و به جرأت میتوان گفت اورژانس پیش بیمارستانی ایران در سال ۱۳۵۴ کاملتر و بهتر از اورژانس پیش بیمارستانی کشور آمریکا راه اندازی شد .
 اما با پیش آمدن مسائل انقلاب و پس از آن جنگ تحمیلی سیستمی که نیاز به نگه داری و تجدید و نوسازی و باز آموزی آموخته ها را داشت به حال خود رها شد و امکانات این سیستم چه از نظر انسانی و چه از نظر امکانات انتقال و درمان تا حد زیادی از بین رفت و تصوری نادرست نیز با رفتار ناشایست بعضی از تکنسینهای اورزانس و همچنین خدمات غیر قابل قبئل در ذهن مردم ایجاد شد.
 بعد ازآن در سال ۱۳۷۹ طرح پوشش فراگیر فوریتهای پزشکی تصویب شد و در سال ۱۳۸۰ ابلاغ گردید که تا حد زیادی سیستم به هم ریخته قبلی سامان یافتو رشته جدیدی با عنوان«فوریتهای پزشکی»در برخی دانشگاههای علوم پزشکی کشور پایه گذاری شد ـکتابهای جدید و به روز ترجمه شد و مدیرانی جدید با کارآیی بیشتری انتخاب شدندسطح و نوع آمبولانسها ارتقا یافت و تعداد پایگاهها هم بر اساس همین طرح افزایش یافت و هم اکنون خدمات اورژانس پیش بیمارستانی از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است که البته راه بسیار طولانی و پرزحمتی تا رسیدن به یک حد استاندارد در پیش داریم که سیر صعودی آن در سالهای اخیر کاملا ملموس و محسوس بوده است.
استفاده صحيح و نكات مورد توجه پرسنل فوريت هاي پزشكي از آمبولانس
آمبولانس وسيله نقليه اي است كه در مواقع اورژانسي درمان رابه بيمار ارائه مي كند و بيمار را جهت پيگيري درمان به مركز دريافت كننده منتقل مي كند. اين وسيله يكي از اجزاء حياتي سيستم
EMS
است.
آمبولانس بايد محل راحتي براي مراقبت از بيماراني باشد كه گرفتار مشكلات تهديد كننده حيات شده اند. اين وسيله نبايد خطرات بيشتري براي آنها ايجاد كند. به عنوان متصدي آمبولانس بايد با قوانين و مقررات حوزه فعاليت خود آشنا باشيد و پيوسته از آنها اطاعت كنيد. در هيچ زماني استفاده از آمبولانس در وضعيتي كه افراد ديگر را به خطر بيندازد، توجيه پذير نمي باشد. به خاطر داشته باشيد كه اولين وظيفه شما در قبال بيمار رسيدن به محل به صورت ايمن است. متصدي خوب آمبولانس توانايي ها و محدوديت هاي وسيله نقليه خود را مي داند، به سرعت و به دقت وضعيت آب و هوا و شرايط جاده را ارزيابي مي كند. شرايط ترافيك را بررسي مي كند و با سرعت و دقت به آن پاسخ مي دهد. و خطر و ناراحتي ساير اعضاء گروه و بيمار را به حداقل مي رساند . توجه داشته باشيد كه رانندگي سريع و دراماتيك بخشي از تعريف نيست . در زمان رانندگي با آمبولانس هميشه كمربند ايمني را ببنديد . مطمئن شويد كه ساير افراد تيم نيز كمربند خود را بسته اند. هميشه فرمان را با دو دست بگيريد. يك دست كشيده مي شود در حالي كه دست ديگر به موازات وضعيت دست در حال كشش مي لغزد. هيچ كدام از دستها نبايد از 16 يا 6 عبور كنند تا از به هم پيچيده شدن دستها جلوگيري شود. همچنين بايد به اندازه كافي با آمبولانس خود كار كنيد. تا با چگونگي افزايش شتاب يا كاهش آن ، ميزان فضايي كه براي گلگيرها و سپرها نياز دارد، چگونگي ترمز كردن ماشين و چگونگي چرخش ماشين در گوشه ها آشنا شويد . در حال رانندگي يك آمبولانس بايد تغييرات آب و هوايي و شرايط جاده را شناخته و به آن پاسخ دهيد . در طي انتقال مسيري را انتخاب كنيد كه مناسبترين راه باشد . هر زمان كه ممكن است از مدارس ، تقاطع هاي راه آهن ، پيچ ها ، مناطق ساختماني ، پل ها ، تونل ها ، مناطق مشابه و مشكل ساز اجتناب كنيد. فاصله ايمن را بين خود و وسايل ديگر رعايت كنيد. از علائم شب نما استفاده كنيد تا وسيله نقليه بهتر ديده شود بايد نسبت به تعدادي از عوامل غير سرعت كه بر وري توانايي شما در كنترل آمبولانس تاثير مي گذارند آگاهي داشته باشيد. كليد آمادگي براي پاسخ دهي ، نگاهداري مناسب و تجهيز آمبولانس است. آماده نگه داشتن وسيله نقليه براي پاسخ به صورت هميشگي و در تمام شرايط و تجهيز كردن آن با تمام تداركات ضروري به شما اطمينان خواهد داد كه مي توانيد خود را به بيمار رسانده ، وي را درمان كرده و انتقال دهيد. داشتن برنامه پيشگيري كننده جامع و منظم براي نگهداري از ماشين لازم است . هر اورژانس هاي پزشكي ، آسيب ها ، خارج كردن بيمار و تولد نوزاد باشد .پس از هر بار اعزام تجهيزات و تداركات بايد بررسي شوند. و از نو تامين شده ، تميز شده يا نگهداري شووند. زماني كه به فراخوان اورژانسي پاسخ مي دهيد هميشه چراغ هاي اورژانس بر وري آمبولانس را روشن كنيد . هرگز مستقيما پشت ماشين قرار نگرفته و آژير را روشن نكنيد. راننده ممكن است ترسيده و محكم روي ترمزها فشار بياورد يا به باند ديگي منحرف شود ... مسئولتي هاي اعضاي تيم را قبل از رسيدن به صحنه تعيين كنيد و مطمئن شويد كه اين مسئوليت ها واضح و روشن هستند.
آمبولانس هوایی
آمبولانس هوایی (به
انگلیسی
:
Air ambulance
) نوعی وسیله نقلیه
اورژانس
است که برای کمک های پزشکی فوری در شرایطی که آمبولانس بعلت عدم سرعت کافی و یا دور بودن مسافت نمی تواند به به کمک بیمار بشتابد، از آن استفاده میشود. گروه کمکی آمبولانس
هوایی مجهز به وسایلی هستند که می توانند معالجه بیمار و فرد مجروح را تا رسیدن به بیمارستان به عهده بگیرند. این وسایل شامل
دستگاه تنفسی
، دارو،
دستگاه نوار قلب
، دستگاه تنفس مصنوعی و برانکارد می باشند. اغلب از
آمبولانس
هوایی جهت دسترسی به نقاط دور افتاده، صعب العبور، و یا حائز اهمیت زمانی استفاده میگردد.
تکنسین فوریت‌های پزشکی
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 110

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما