محل لوگو

تاريخ علم


تاريخ علم

نام فایل : تاريخ علم

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 10

حجم : 228 کیلوبایت


تاريخ دانش
يا
تاريخ علم
رشته‌اي از تاريخ است که به بررسي چند و چون تغيير درک انسان از دانش و
فناوري
در درازناي هزاره‌ها ميپردازد. و اينکه چگونه اين درک دستيابي به فناوري‌هاي نوين تر را براي ما ممکن ساخته است. از جمله زمينه‌هاي
پژوهش
در اين رشته مي‌توان به تأثيرات فرهنگي،
اقتصادي
، و سياسي نوآوري‌هاي دانشي اشاره‌کرد.
نوآوري‌هاي دانش و فناوري در بسياري از نقاط جهان پيشينه دارند و هند، ايران، يونان،
چين
و مصر در اين زمينه سهم بسزايي دارند.
تاريخ علم دانشي است در راستاي بررسي و بيان چگونگي وقايع علمي و نيز، تبيين چرايي وقوع آن‌ها. در اينکه علم و دانش بعلت عجين بودن با نطق بشري عمري تقريباْ به اندازه نوع بشر دارد شکي نيست. خاستگاه علم بشر مطابق با حضور او در هر نقطهٔ کره زمين بوده است. اما آنچه مي‌‌توانيم به آن استناد کنيم مکتوباتي است که تاريخ ثبت بسياري از وقايع علمي را از سده‌هاي ۶ قبل از ميلاد مسيح در مناطق مصر و بابل و در ميان فنيقي‌ها گزارش مي‌‌نمايد. ما به منظور نظم دهي به مطالعات تاريخي، بررسي خود را به چهار دوره اساسي پيشرفت علمي تقسيم مي‌‌نماييم. اين دوره‌ها خود به دوره‌هاي ديگري منقسم مي‌‌شوند که عبارت‌اند از:
۱) دوره يونيانيان - اسکندراني ۲) دوره انقلاب علمي در سده ۱۷ ۳) دوره ماديگرايي در سده ۱۹ ۴) دوره نوين
علم
واژۀ
علم
معاني گوناگون و متعدّدي را در طي تاريخ طولاني تمدّن و علم در خود جاي‌داده است. نوشتن پيرامون علم در حوزۀ زبان فارسي از امور دشوار بوده، و انجام آن به ظرافت و توجه ويژه‌اي نيازمند است. به منظور آشکارايي و وضوح مفاهيم مربوطه، بررسي سير تاريخي استفاده از واژه‌هاي علم و دانش در هر‌کدام از دو حوزۀ
فلسفه
غرب، و نيز
حکمت و فلسفۀ شرق
، و سپس مطالعۀ اجمالي فرايند و ديناميک پيچيدۀ تعامل و در‌هم‌آميزي آنها با يک‌ديگر از جملۀ گامهاي ضروري آغازين در اين مسير است.
يکي از اهداف رشته‌ي
فلسفه علم
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 120

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما