محل لوگو

بانك جهاني و تحريم ايران


بانك جهاني و تحريم ايران

نام فایل : بانك جهاني و تحريم ايران

فرمت : .DOC

تعداد صفحه/اسلاید : 13

حجم : 136 کیلوبایت


بي توجهي بانك جهاني به تحريمها وسرمایه گذاری در ایران
13 بهمن 1386 ساعت 11:37
در حالي كه آمريكا در تلاش است تعاملات دنياي خارج با ايران را قطع كند، بانك جهاني بيش از 122 ميليون دلار پوشش تضميني براي سرمايه گذاري در ايران ارائه داده است.
به گزارش خدمت شبكه تلويزيوني فاكس نيوز آمريكا ضمن ارائه گزارشي از همكاري هاي اقتصادي بانك جهاني با ايران خواهان قطع اين همكاري ها شده است.
در اين گزارش آمده است:« بانك جهاني با استفاده از ميليون ها دلار ماليات هاي مردم امريكا به ايران كمك مي كند بخش صنعت و گاز خود را توسعه دهد».
اين در حالي است كه امريكا فعالانه سعي مي كند جامعه بين الملل را از تعاملات تجاري با ايران به ويژه در بخش انرژي اين كشور بازدارد.
آژانس تضمين سرمايه گذاري هاي چند جانبه وابسته به بانك جهاني در زمينه تضمين سرمايه گذاري هاي خارجي در كشورهاي در حال توسعه فعاليت دارد و امريكا بزرگترين كمك كننده به آن محسوب مي شود.
امريكا از سال 2000 تا كنون 24 ميليون دلار به اين آژانس كمك كرده است.
فاكس نيوز در ادامه گزارش خود آورده است اين آژانس2 /122 ميليون دلار پوشش تضميني براي سه شركت از تايلند و ژاپن جهت سرمايه گذاري در يك شركت پتروشيمي در ايران ارائه داده است.
اين سه شركت در مجموع 42 ميليون دلار در اين پروژه سرمايه گذاري كرده اند.
به علاوه شركت ژاپني ايتوچو 96 ميليون دلار به صورت سهام قرضه به شركت پتروشيمي مهر ارائه كرده است.اين فعاليت نيز تحت تاييد بانك جهاني انجام شده است.
اين براي نخستين بار است كه آژانس تضمين سرمايه گذاري هاي چند جانبه در ايران چنين پوششي را ارائه مي دهد.
پروژه هاي مزبور به ايران كمك مي كند به صادرات خود تنوع ببخشد و درآمدهاي خود را افزايش دهد.
پارس جنوبي تنها حوزه فعاليت آژانس تضمين سرمايه گذاري هاي چند جانبه در ايران نيست.اين آژانس همچنين پنج ميليون دلار وام تضميني به يك شركت تركيه اي فعال در زمينه توليد و صادرات كانتينرهاي پلي پروپيلن ارائه داده است.
استيو راچمن يكي از مقامات سابق بانك جهاني گفته است بانك جهاني طي شش ماه گذشته حداقل 50 ميليون دلار براي انجام پروژه هاي مختلف به ايران انتقال داده است.
وي در نامه اي به وزير خارجه امريكا با اشاره به فعاليت هاي بانك جهاني از حركت اين بانك در خلاف جهت سياست هاي امريكا براي اعمال فشار به ايران سخن گفته است.
در اين نامه از دولت امريكا خواسته شده است بانك جهاني را وادار كند تا كليه فعاليت هاي سرمايه گذاري در ايران را متوقف كند.
يك سخنگوي بانك جهاني در گفتگو با فاكس نيوز گفت آژانس تضمين سرمايه گذاري هاي چند جانبه 127 ميليون دلار پوشش تضميني براي سرمايه گذاري در ايران ارائه داده است كه تصميم اين كار قبل از سال 2005 اتخاذ شده است و چنين تضمين هايي تا ادعايي از سوي سرمايه گذار نباشد در منابع مالي نقصاني ايجاد نمي كند.
بانك جهاني در سايت رسمي خود آورده است كه فعاليت هاي خود در ايران را با قطعنامه هاي سازمان ملل هماهنگ كرده است
بیکاری و تورم فزاینده برای ایران در راه است
بانك جهانی و واحد اطلاعات مجله معتبر اكونوميست

در تازه ترين گزارش های خود پيش بينی كرده اند كه رشد اقتصادی ايران طی سال های

آينده، كاهش چشمگيری خواهد يافت0
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 84

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما