محل لوگو

ارزيابي ادواري


ارزيابي ادواري

نام فایل : ارزيابي ادواري

فرمت : .doc

تعداد صفحه/اسلاید : 7

حجم : 38 کیلوبایت


سيستم ارزيابي ادواري موجوديها(
Periodic Inventory

system
):
در اغلب واحد هاي تجاري و ندرتاً در واحدهاي توليدي، سيستم ادواري ارزيابي موجوديها متداول است. در اين سيستم هم بهاي تمام شده کالاي فروش رفته و هم موجوديهاي پايان دوره در پايان دوره مالي به هنگام تهيه صورتهاي مالي محاسبه مي شود. در اين روش موجوديهاي آخر دوره شمارش شده و ارزش آن بر مبناي يکي از روشهاي پذيرفته شده گردش بهاي تمام شده تعيين مي شود و حسابدارها با کسر کردن ارزش آن از بهاي تمام شده کالاي آماده براي فروش (که خود از موجوديهاي اول دوره بعلاوه خريد طي دوره بدست مي آيد) بهاي تمام شده کالاي فروش رفته را محاسبه مي نمايند:
ارزش کالاي آماده براي فروش = ارزش موجودي در ابتداي دوره+ خريد موجودي طي دوره
بهاي تمام شده کالاي فروش رفته = ارزش کالاي آماده براي فروش- ارزش موجودي در پايان دوره روشهاي مختلف ارزيابي ادواري موجوديها به سه دسته کلي تقسيم مي شود که عبارتند از:
1- روش
fifo
يا اولين صادره از اولين وارده (
first in first out
)
2- روش
lifo
يا اولين صادره از آخرين وارده )
last in

first out
)
3- روش ميانگين وزني
(
weighted average
)
مثال: موجودي اول فروردين مساوي 20 واحد و بهاي تمام شده يکواحد آن بالغ بر 100 ريال است در طول اين ماه 50 واحد از اين کالا خريداري شده است که بشرح زير مي باشند که وارد انبار شده بودند:
...


مبلغ قابل پرداخت 26,200 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 67

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما